Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Stará Lada Niva na sprintech zkazila den všem, neporazila ji ani upravená Audi
19.11.2020 | Petr Miler
Když někdo dorazí na sprinty se starou, skoro sériově vyhlížející Ladou Niva, pomyslíte si leda něco o recesi. Jenže i takové auto může být tak rychlé, že mu nestačí vůbec nikdo.
Lada Niva, brzy snad už skutečně jen Niva, je legenda. Ovšem lesů, vod a strání, nikoli sprinterských klání. Vidět takové auto v místech, kde se mnohasetkoňové bestie utkávají na 400 či více metrech v závodech ve zrychlení je rarita, neboť tento stroj je rád, když na stovku zrychlí za méně než 20 sekund. Ve sprintech se dnes ale soutěží spíše o to, kdo zrychlí za méně než 10 sekund - na čtvrtmíli. Koncová rychlost v takové případě bezpečně přesahuje 200 km/h.
O to větší překvapení muselo být, když se až na pár detailů sériové vyhlížející Lada Niva s nápisem „NivaTurbo” na jedněch sprintech na letišti objevila. Bylo jasné, že tohle auto není úplně obyčejné, už ten nápis, kola s pneumatikami nebo výfuk čouhající skrz kapotu... Přesto by asi málokdo řekl, co ve skutečnosti dovede.
O jeho stavbu se postarala polská firma VTG z popudu Ukrajince Olega Vorvula. VTG už dříve proslulo šílenými stavbami a tato drží basu se svými předchůdci - během půl roku vzniklo kompletně překopané auto s přeplňovaným osmiválcem LSX o objemu 6,3 litru od Chevroletu pod kapotou. Podvozek je částečně z Mitsubishi Lancer Evo, částečně je specifickou stavbou a výkon míří na všechna kola přes třístupňový automat TH400.
Kolik toho výkonu je? Nejprve šlo o 850 koní, zákazník ale nebyl spokojen. Později bylo vozu naměřeno 1 080 koní a 1 232 Nm na brzdě, nyní se hovoří až o 1 500 koních. Buď jak buď, auto je rychlé jako čert, čtvrtmíli zvládá hluboko po 9,5 sekundy (níže kolem 9,3 s koncovou rychlostí pohybující přes 240 km/h) a na sprintech vytírá zrak všem. Můžeme vidět řadu jejích klání, ani zjevně upravená Audi RS6 nebo RS3 ji zdaleka nestačí a po závodě je v podstatě už v momentě, kdy Niva doslova odskočí z místa.
Podívejte se sami na více na videu níže, je to zjevně propracovaná stavba. Kolik něco takového stojí, nemáme zprávy, o levný špás ale jistě nepůjde. Ty překvapené pohledy soků na závodech ve sprintu ovšem musí být k nezaplacení.
Lada Niva je to poslední auto, na které byste si vsadili v závodech ve sprintu, i podobně vyhlížející černý stroj ale může vítězit. Ilustrační foto: AvtoVAZ
Zdroj: Car and Life@Youtube přes Jalopnik
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva