Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet
16.9.2022 | Petr Prokopec
Je to v podstatě obchod století, neboť dotyčný dostal nové auto bez jakéhokoli doplatku. Když se ale pořádně podíváte, s jakým vozem přijel, zjistíte, že skvělý obchod tu udělal dealer, ne zákazník.
Doplněno 18.9.: Zdálo se to příliš zvláštní na to, aby to byla pravda, sama firma tak s odstupem času přiznala, že tento obchod se ve skutečnosti neodehrál a šlo jen o marketingový tah - onen modrý klenot si pro celou habaďůru pouze vypůjčila. Prozradil ji pár měsíců starý instagramový příspěvek doplněný, na kterém je vidět to samé auto, které měla k dispozici od místní tuningové firmy. Nakonec jen dobře, údajného zákazníka nám za takový mizerný obchod bylo poněkud líto.
V devadesátých letech minulého století se objevila čtveřice aut ze země vycházejícího slunce, které dnes platí za automobilové legendy. Jako první dorazila v roce 1990 Honda NSX, kterou po dvou letech následovala Mazda RX-7 třetí generace. S rokem 1993 byl pro změnu spojen debut čtvrté generace Toyoty Supra, na Nissan Skyline GT-R R34 si nicméně publikum muselo počkat pomalu až do nástupu nového milénia. Daná trpělivost se však vyplatila, neboť šlo o vůz, který drtil všechno a všechny.
Nissan navíc po premiéře nesložil ruce v klín, nýbrž pokračoval ve vývoji. Postupně tak na trh přicházely stále lepší verze, přičemž v říjnu 2000 bylo odhaleno provedení V-Spec II. To dostalo do vínku tužší zavěšení, větší zadní brzdové kotouče, karbonovou kapotu motoru se vstupy vzduchu NACA, hliníkové pedály, středovou konzoli z iridia a sedadla čalouněná černou látkou namísto předchozí šedé. Celkově vzniklo jen 1 855 takových aut, jedná se tedy o velkou vzácnost.
Právě z těchto důvodů je GT-R R34 často vyhledáváno automobilovými nadšenci, kteří jsou ochotni exempláře v dobrém stavu vyvažovat zlatem. Což se při pohledu na hmotnost 1 560 kilogramů zdá jako dobrý obchod. Takový ovšem v žádném případě neudělal starší Australan jménem Barry, kterého začaly trápit příliš vysoké ceny pohonných hmot. Svůj Skyline GT-R právě ve výše popsané verzi V-Spec II proto dovezl do dealerství Eagers Nissan, kde jej nabídl na protiúčet.
Nejsme si jisti, zda máme dealerovi věřit, podle jeho slov ale šlo o přímou transakci, tedy výměnu starého vozu za nový bez toho, aby jakákoliv strana cokoli doplácela. To obecně vzato nezní špatně, ale u tohoto vozu to špatné je. Barry by tak doslova prodělal kalhoty, neboť si převzal klíčky od elektrického Nissanu Leaf. Ten se i s většími bateriemi o kapacitě 59 kWh nabízí v Austrálii za 64 015 AUD (cca 1 051 000 Kč), což pochopitelně není málo. Jenže již hodnota standardního GT-R je jinde, o V-Spec II ani nemluvě.
Nájezd Barryho vozu sice neznáme, to ale ve výsledku není až tak podstatné. Jak je totiž patrné z australských serverů, vzácný Skyline se u protinožců prodává od 135 000 AUD (2 217 000 Kč) bez ohledu na stav, přičemž cena hezčích a méně jetých exemplářů stoupá dokonce až na trojnásobek této sumy. Pokud by tedy Barry nabídl vůz k volnému prodeji, mohl by následně dealerství Eagers Nissan pomalu vykoupit. Takto ale mnoho lahví šampaňského otevírali u prodejce.
I kdyby ovšem dealer přeháněl a na nějaký doplatek došlo, stejně to nebyl výhodný obchod. Leaf je tuctové auto, jehož hodnota bude dříve nebo později nulová. Skyline GT-R V-Spec II je postupem času jen dražší. A výhledově se na tom jistě nic nezmění.

Australan Barry vyměnil svůj starý Nissan za nový. S volbou Leafu problém nemáme, ale obětovat za něj ono modré auto vpravo? Foto: Eagers Nissan, tiskové materiály






Za takových okolností důvod k úsměvu rozhodně nemá, Skyline GT-R R34 V-Spec II má totiž až šestinásobnou hodnotu vůči novému elektrickému hatchbacku Leaf. Ilustrační foto: Nissan
Zdroj: Eagers Nissan
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před hodinou
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
