Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet

Je to v podstatě obchod století, neboť dotyčný dostal nové auto bez jakéhokoli doplatku. Když se ale pořádně podíváte, s jakým vozem přijel, zjistíte, že skvělý obchod tu udělal dealer, ne zákazník.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet

16.9.2022 | Petr Prokopec

Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet

/

Foto: Eagers Nissan, tiskové materiály

Je to v podstatě obchod století, neboť dotyčný dostal nové auto bez jakéhokoli doplatku. Když se ale pořádně podíváte, s jakým vozem přijel, zjistíte, že skvělý obchod tu udělal dealer, ne zákazník.

Doplněno 18.9.: Zdálo se to příliš zvláštní na to, aby to byla pravda, sama firma tak s odstupem času přiznala, že tento obchod se ve skutečnosti neodehrál a šlo jen o marketingový tah - onen modrý klenot si pro celou habaďůru pouze vypůjčila. Prozradil ji pár měsíců starý instagramový příspěvek doplněný, na kterém je vidět to samé auto, které měla k dispozici od místní tuningové firmy. Nakonec jen dobře, údajného zákazníka nám za takový mizerný obchod bylo poněkud líto.


V devadesátých letech minulého století se objevila čtveřice aut ze země vycházejícího slunce, které dnes platí za automobilové legendy. Jako první dorazila v roce 1990 Honda NSX, kterou po dvou letech následovala Mazda RX-7 třetí generace. S rokem 1993 byl pro změnu spojen debut čtvrté generace Toyoty Supra, na Nissan Skyline GT-R R34 si nicméně publikum muselo počkat pomalu až do nástupu nového milénia. Daná trpělivost se však vyplatila, neboť šlo o vůz, který drtil všechno a všechny.

Nissan navíc po premiéře nesložil ruce v klín, nýbrž pokračoval ve vývoji. Postupně tak na trh přicházely stále lepší verze, přičemž v říjnu 2000 bylo odhaleno provedení V-Spec II. To dostalo do vínku tužší zavěšení, větší zadní brzdové kotouče, karbonovou kapotu motoru se vstupy vzduchu NACA, hliníkové pedály, středovou konzoli z iridia a sedadla čalouněná černou látkou namísto předchozí šedé. Celkově vzniklo jen 1 855 takových aut, jedná se tedy o velkou vzácnost.

Právě z těchto důvodů je GT-R R34 často vyhledáváno automobilovými nadšenci, kteří jsou ochotni exempláře v dobrém stavu vyvažovat zlatem. Což se při pohledu na hmotnost 1 560 kilogramů zdá jako dobrý obchod. Takový ovšem v žádném případě neudělal starší Australan jménem Barry, kterého začaly trápit příliš vysoké ceny pohonných hmot. Svůj Skyline GT-R právě ve výše popsané verzi V-Spec II proto dovezl do dealerství Eagers Nissan, kde jej nabídl na protiúčet.

Nejsme si jisti, zda máme dealerovi věřit, podle jeho slov ale šlo o přímou transakci, tedy výměnu starého vozu za nový bez toho, aby jakákoliv strana cokoli doplácela. To obecně vzato nezní špatně, ale u tohoto vozu to špatné je. Barry by tak doslova prodělal kalhoty, neboť si převzal klíčky od elektrického Nissanu Leaf. Ten se i s většími bateriemi o kapacitě 59 kWh nabízí v Austrálii za 64 015 AUD (cca 1 051 000 Kč), což pochopitelně není málo. Jenže již hodnota standardního GT-R je jinde, o V-Spec II ani nemluvě.

Nájezd Barryho vozu sice neznáme, to ale ve výsledku není až tak podstatné. Jak je totiž patrné z australských serverů, vzácný Skyline se u protinožců prodává od 135 000 AUD (2 217 000 Kč) bez ohledu na stav, přičemž cena hezčích a méně jetých exemplářů stoupá dokonce až na trojnásobek této sumy. Pokud by tedy Barry nabídl vůz k volnému prodeji, mohl by následně dealerství Eagers Nissan pomalu vykoupit. Takto ale mnoho lahví šampaňského otevírali u prodejce.

I kdyby ovšem dealer přeháněl a na nějaký doplatek došlo, stejně to nebyl výhodný obchod. Leaf je tuctové auto, jehož hodnota bude dříve nebo později nulová. Skyline GT-R V-Spec II je postupem času jen dražší. A výhledově se na tom jistě nic nezmění.


Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 1 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 07
Australan Barry vyměnil svůj starý Nissan za nový. S volbou Leafu problém nemáme, ale obětovat za něj ono modré auto vpravo? Foto: Eagers Nissan, tiskové materiály

Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 2 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 01Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 3 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 02Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 4 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 03Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 5 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 04Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 6 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 05Starší muž si přijel k dealerovi pro nový Nissan. Podívejte se, co nechal na protiúčet - 7 - Nissan Skyline GT-R R34 V-Spec II ilustracni foto 06
Za takových okolností důvod k úsměvu rozhodně nemá, Skyline GT-R R34 V-Spec II má totiž až šestinásobnou hodnotu vůči novému elektrickému hatchbacku Leaf. Ilustrační foto: Nissan

Zdroj: Eagers Nissan

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.