Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Starší pár přijel k dealerovi pro nový VW Golf. Podívejte se, co nechal na protiúčet
27.5.2018 | Petr Miler
V garážích některých lidí se skrývají neuvěřitelné věci. A dotyční často ani netuší, jakými cennostmi z pohledu dnešních sběratelů disponují.
Můj otec má v garáži starou Škodu 120 L, ještě tu před „faceliftem”, s kulatými předními světly, úzkou zadní nápravou a zadními svítilnami připomínajícími jakýsi opak přesýpacích hodin. Dávno s ní pořádně nejezdí, krátce po revoluci si koupil nové auto a potom jich vystřídal ještě několik. „Stodvacítku” ale nikdy neprodal, nechával si ji prý na důchod. V tom dávno je, s autem přesto nejezdí, jen občas ho projede o víkendu a vzpomíná, co s ním kdysi zažil.
Vůz má najeto asi 56 tisíc km a protože je najel během prvních ani ne 10 let existence, vypadá pořád jako nový. Když se na auto občas podívám, říkám mu, že tohle už dnes bude mít slušnou cenu, přinejmenším vysoké desetitisíce, časem možná i statisíce Kč. Směje se mi a nevěří, nechápe, však staré auto, kdo by ho chtěl, cenu má jen pro něj... Kdo z nás má pravdu, víte z vývoje cen čehokoli starého a zachovalého v posledních letech sami - bezcenný stroj podobného ražení neexistuje, i kdyby to měl být Trabant, Maluch nebo cokoli kdysi opovrhovaného.
Lidé, kteří se o auta zase tak nezajímají, si prostě „nechávají své staré auto” a nikoli kvůli tomu, že by očekávali růst jeho hodnoty. Obvykle ho ostatně neprodají vůbec a o takových skvostech se dozvíme až po jejich smrti. Někteří jej ale jako bezcenný starý „krám” přivezou k dealerovi na protiúčet, když si přece jen ještě koupí něco nového. A přesně tohle se stalo nizozemskému dealerovi Mobi Mall Automotive, který v Limburgu prodává auta několika značek koncernu VW.
Starší, dnes už důchodový pár rodiny Pasveerových si u něj vybral jedno ze skladových aut, Volkswagen Golf VII 1,4 TSI v provedení R-Line. Proč ne, dobré auto pro každého, na výlety staršího páru dobrá volba, třebaže verzi R-Line se lze divit. Prodejci pak řekli, že by na protiúčet nechali svůj starý Golf - to nepřekvapí, „Golf za Golf” střídá snad většina kupců tohoto modelu, asi polovina Evropy, prostě standardní obchod. A dealerovi je v podstatě jedno, co přivezete na protiúčet, z Golfů vykoupí cokoli a prodá cokoli.
Tento týden ale dotyční přijeli pro svůj nový vůz a co přivezli, překvapivé bylo. Ten „starý Golf” nebylo nic ani trochu obyčejného - šlo o první generaci Golfu Diesel z roku 1979, který měl najeto pouhých 18 690 km, za skoro 39 let. Na konci 70. let byl Golf Diesel s padesátikoňovou šestnáctistovkou skoro žhavou novinkou, sáhli po něm a používali jej pro občasné ježdění po další skoro čtyři dekády. Jak auto vypadá, můžete vidět níže, je prakticky nové, však jezdilo pár set kilometrů za rok. A podle dealera je k němu kompletní dokumentace veškerých servisních zásahů i nákupů nafty. Těch ostatně asi moc ani být nemohlo, pár desítek za čtyři dekády?
Nevíme, kolik dostali manželé Pasveerovi za tento vůz zaplaceno, jeho reálná cena se ale pohybuje v řádu stovek tisíc Kč, to je opravdu muzejní exponát. Nic srovnatelného teď není v Evropě v prodeji, i horší kusy se ale prodávají za 230 tisíc Kč. Ať už je přesná hodnota jakákoli, manželé jistě museli být překvapeni, když si mysleli, že za své staré auto nedostanou prakticky nic. Můžeme se divit, proč se rozhodli pro nový vůz zrovna po takové době, ale člověk holt někdy dojde k neobvyklým závěrům v neobvyklou chvíli...







Přivézt na protiúčet stroj hodný muzea Volkswagenu s veškerou dokumentací a netušit, že má jakkoli vyšší hodnotu, to se vážně nevidí
Zdroj: Mobi Mall Automotive
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Max Verstappen měl při tajném testu s Ferrari pod falešným jménem stanovit nový rekord okruhu. S nikým se pak nebavil a odjel
před hodinouSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 2 hodinamiAudi zkouší napravit svůj největší moderní propadák novou „levnou” verzí, čekejme jen další fiasko
před 4 hodinamiGM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
včeraMansory už neví, jak hluboko by ještě kleslo, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva