Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu
3.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Z pohledu na rozlámaný Dodge Viper ACR se člověku chce až brečet. Celý pokus ale neskončil fiaskem a je fascinující tečkou za jednou érou.
Před pár dny definitivně skončila výroba Dodge Viper. Není to poprvé, co se něco takového stalo, takže pochopitelně nemůžeme vyloučit, že se Zmije v budoucnu do výroby zase vrátí, v tuto chvíli ale nic nenasvědčuje tomu, že by se tak mohlo stát v jakkoli brzké době. Tento výjimečný vůz tak opouští řady produkčních strojů a jako tu nejlepší možnou rozlučku se jeho fandové rozhodli, že ho nechají dát ještě poslední velkou ránu - že s ním pokoří rekord Severní smyčky Nürburgringu.
Jestli jste se právě začali smát, přestaňte s tím, než se ztrapníte. Sáhli po verzi ACR, která na mnoha okruzích poráží celou „Svatou trojici” hyperaut. Jedno z nich, Porsche 918, drželo donedávna rekord Ringu s časem 6:57 a právě tento výkon byl primárním cílem Viperu. A kdyby „dostal” i ještě o něco rychlejší Lamborghini Huracán Performante, tím lépe.
Pochopitelně, taková věc se nestane zadarmo, takže fandové uspořádali veřejnou sbírku, aby vše mohli uskutečnit. K tomu sehnali i sponzory, mimo jiné výrobce pneumatik Kumho, aby to šlo snáz. A vyrazili do akce.
Zprvu to nešlo úplně špatně, už při tréninkových jízdách se Viper rekordu Porsche 918 přiblížil jako nic, jenže pak přišly problémy. Nejprve s počasím, kdy v každý zvolený termín, kdy měl tým okruh jen pro sebe, nebyl okruh dokonale suchý. A za takových okolností o absolutním rekordu uvažovat nelze, pochopitelně. Později vůz dosáhl času 7:01,30 s, jen kousek za bájnou hranicí sedmi minut a skutečně na dostřel absolutní smetánce. Jenže ten den zase bylo příliš horko a pneumatiky Kumho už nebyly s to pracovat optimálně. Pilot jednoho z vozů, Lance Arnold, to komentoval slovy, že auto má i při tomto času rezervy ještě ve spoustě zatáček, stačí „jen” natrefit na dokonalé podmínky... Jenže k tomu nedošlo.
Čas 7:01,30 tak už pokořen nebyl, naopak pokořeny byly pneumatiky Kumho. Tato značka tak trochu doplatila na svou velkorysost a místo věčné slávy z účasti na pokusu o rekordní čas ji stihla spíše ostuda. Vozu, který vidíte na hlavní fotce, při posledních pokusech o co nejlepší čas při jízdě rychlostí okolo 258 km/h praskla bočnice pneumatiky a po pinballu mezi svodidly na něm budete složitě hledat zcela „zdravý” kus karoserie krom střechy. Druhému autu se navíc ještě dříve, naštěstí bez takových následků, stalo něco podobného na cílové rovince. A tím pokusy o rekordní čas bez jakékoli podpory automobilky skončily.
Fiasko? Nemáme ten pocit. Jednak je třeba si říci, že čas 7:01,30 je mimořádně dobrý, je nejlepší mezi silničními vozy s manuální převodovkou či atmosféricky plněným motorem v kombinaci s pohonem jedné osy. Viper ACR je kouzelně jednoduché auto - nemá rychlý automat, turbo, čtyřkolku, nic takového. Je samozřejmě smutné, že měl na víc a nedosáhl toho, ale nelitujme. Jak komentuje fotku nabouraného stroje Dale Lomas z Bridge To Gantry: „Nedívejte se na tento Viper jako na poničené auto, ale jako na hrdinu se šrámy z bitvy. Jako na padlého šampiona, který se pral za tisíce fandů z celého světa. Nestál za ním bezedný rozpočet automobilky, automat s pádly, pochybné pneumatiky nebo poladěná turba,” říká Dale a správně připomíná, že tenhle pokus byl „čestný” jako žádný jiný - pořádně ani jiný být nemohl, už kvůli technice a omezenému rozpočtu.
Je to smutná, ale s časem 7:01,30 za zády i fascinující tečka za jednou érou. Budeš nám chybět, Dodgi Vipere. Jiné auto s motorem 8,3 V10, manuální převodovkou a pohonem zadních kol asi hned tak nevznikne, pokud vůbec někdy...

Konec Viperu ACR na Ringu není pěkný...












...ve šťastnějších chvílích ale dosáhl času 7:01,30, záznam jízdy můžete vidět níže
Zdroj: Bridge To Gantry@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 10 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    