Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle skončil pokus o co největší dojezd na nabití s Teslou Model 3. Byl to od začátku nesmysl
28.5.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Snažit se o co největší dojezd na jedno nabití či natankování není špatná věc. Pokud ale jezdíte 32 hodin v kruzích rychlostí 30 km/h, je to vážně k ničemu.
Soutěžení s auty je staré jako auta sama. Obvykle šlo o rychlost, trochu ve stínu velkých závodů se ale vždy odehrávala také klání o co největší efektivitu či nejnižší spotřebu jakéhokoli druhu paliva. I u nás jsou nakonec už od časů komunistické ČSSR známy podobné závody a nedá se čekat, že by v časech tlaku na minimalizaci spotřeby čehokoli ustoupily do pozadí.
Vedle dnes už tradičních „economy runů” se v posledních letech také rozmohlo soupeření o maximalizaci dojezdu elektrických aut na jedno nabití. Dává to smysl, právě dojezd je v kombinaci s dlouhou dobou nabíjení trápí, a tak se zastánci elektromobilů snaží světu ukázat, jak daleko lze na jedno nabití také dojet. Některým z těchto snah lze i zatleskat, určitě to ale neplatí o té dále zmíněné.
Stojí za ní Sean Mitchell, známý to „dojezdobijec”, který se rozhodl zlomit svůj vlastní rekord v dojezdu Tesly Model 3 na jedno nabití. Dobrý nápad, kdyby se prostě snažil někam co nejefektivněji dojet. On si ale se svým kolegou našel ale asi 1,6 km měřící okruhu kolem jakéhosi parku u hotelu ve městě Denver. Na tomto okruhu panovalo minimální převýšení, pro maximalizaci dojezdu ideální podmínky. Ovšem, pro ukázku reálných možností dojezdu Modelu 3 to byl zcela absurdní scénář.
Nikdo ve skutečném světě nebude jezdit po silnici bez provozu a bez převýšení, také nebude jezdit průměrnou rychlostí 30 km/h a nepřekračovat 48 km/h. Stejně tak si až při 42°C v kabině (sic) nepustí klimatizaci a nebude si „lovit” jídlo od kolemjdoucích do rybářské sítě. To všechno Mitchell se spolujezdcem udělali a byť je to hezké odhodlání, jeho dojezd 606,2 míle (975,5 km) na jediné nabití neříká o skutečných možnostech elektromobilů vůbec nic. Spotřeboval v průměru 110 Wh na jednu míli, tedy asi 69 Wh na kilometr, ekvivalent spotřeby přibližně 2 litrů nafty na 100 km. Kdybyste tedy takto byli schopni jezdit s nějakým úsporným dieselem s 50litrovou nádrží, ujedete tak asi 2 500 km na jedno natankováni. A co?
Podobné marné kroužení zřejmě nebavilo ani Model 3, a tak další jízdu vzdal, když spotřebovaná energie ukazovala 66 kWh (udávaná kapacita je 75). Jestli ji skutečně došla šťáva a nebo jen trpělivost, je otázkou - když se Mitchell pokusil vůz přes noc dobít u Superchargeru, vůbec se nezačal dobíjet a ráno musel do servisu na odtahovce. Ještě tedy uvidíme, co tady další jízdě vystavilo stopku...


Poněkud absurdní pokus o maximální dojezd na nabití s Teslou Model 3 skončil nepojízdným a nenabíjejícím se autem
Bezmála 1 000 km na nabití je jistě úctyhodný výkon, ovšem ne za situace, kdy žádným způsobem nereflektuje skutečné ježdění
Mitchell s kolegou před pokusem
Zdroj: Sean M Mitchell@Twitter
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před hodinouČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 3 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 4 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 6 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva