Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle vypadá nový Citroën C3 bez kapslí Airbump. Je s nimi hezčí nebo ne?
9.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový francouzský hatchback už jsme viděli, pokaždé ale jen se vzduchovými kapslemi na bocích. Běžně je ale k mání bez nich, takto vypadá „holý”.
Českou cenou nového Citroënu C3 jsme se zabývali již na konci října, kdy tuzemské zastoupení naznačilo start okolo 230 tisíc korun. Ten se ve výsledku podařilo i dodržet, momentálně je totiž možné hatchback pořídit již za 234 900 Kč. Je však třeba počítat s tím, že jde o akční sumu, do které je již zahrnut bonus deset tisíc korun za váš starý vůz. Faktická zaváděcí cena tedy činí 244 900 Kč, i když dealeři vám možná vyjdou vstříc i bez ojetiny.
Za tuto sumu je vůz vybaven 1,2litrovým tříválcem PureTech o výkonu 68 koní, se kterým spolupracuje pětistupňový manuál, a především výbavou Live, jež zahrnuje 15palcová ocelová kola, látkové čalounění a celou řadu bezpečnostních asistentů. Za audio systém je ovšem třeba připlatit 12 000 Kč, za manuální klimatizaci pak 15 000 Kč. Pokud ovšem toužíte po vzduchových kapslích Airbump, máte smůlu.
Právě tento praktický doplněk je důvodem, proč se vlastně k francouzské novince vracíme - na světě jsou totiž snímky vozu bez nich. Záleží přitom čistě na vašem individuálním vkusu, zda se vám líbí holé či naopak „rozbité“ boky. Vaše volba přitom není podmíněna základní motorizací či nejnižší úrovní výbavy, neboť Airbump není standardem ani na prostředním stupni Feel.
Tato úroveň výbavy startuje na sumě 254 900 Kč (opět po odevzdání starého vozu), znovu s benzinovou jedna-dvojkou. Její součástí je přitom nejen výše zmiňovaná klimatizace, ale také audio systém RD6 se čtyřmi reproduktory a také paket Feel zahrnující přední a zadní nárazník vyvedený v barvě karoserie či celou řadu doplňků lakovaných černým odstínem.
Při troše matematických znalostí je evidentní, že základní úroveň výbavy Live je tu spíše do počtu - úroveň Feel totiž vychází pouze o dvacet tisíc korun dráže, nicméně standardně nabízí prvky v mnohem vyšší hodnotě. Navíc v jejím případě již můžete sáhnout po kapslích Airbump, byť za ně připlatíte 5 500 Kč. Jediné omezení v tuto chvíli je barvou, dostanete černou verzi boulí.
O poznání větší svobodu nabízí v tomto ohledu až vrcholná výbava Shine, která startuje na sumě 299 900 Kč. Věci pod kapotou se ani tentokráte nemění, nicméně standardně lze počítat s 16palcovými ocelovými koly, automatickou klimatizací, volantem v kůži nebo zadními parkovacími senzory. Dále pak nechybí ani multimédia Citroën Connect se sedmipalcovým displejem.
Kromě toho můžete vybírat mezi třemi variantami Bi-Color, které počítají s kontrastně lakovanou střechou (bílá, černá, červená). V závislosti na vašem výběru se pak liší i kapsle Airbump, stejně jako kryty zpětných zrcátek, lišty kolem mlhovek a proužek polepu na sloupku C. Pokud ale chcete ještě litá kola, je třeba připlatit minimálně 9 500 Kč.
Bližší informace najdete jako obvykle v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 946 kB), kde nechybí ani přehled devíti nabízených barev. Ve všech případech jsou vozy vyvedeny bez kapslí Airbump. Na úrovni Live počítá se zeleným odstínem Almond.
Ve finále pak ještě zmíníme, že vzduchové boule jsou vyrobeny z termoplastického polyuretanu a v zahraničí je můžete snadno vyměnit za jiný odstín. Kompletní sada vychází na cca 38 tisíc korun, jednotlivé panely pak startují pod třemi tisíci korunami. Obsluhu byste měli zvládnout i ve vlastní garáži.


Takto vypadá nový Citroën C3 bez kapslí Airbump na oficiálních fotkách...




























Předchozí oficiální sada fotek již počítá s tímto doplňkem
Inspirace: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
