Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tato firma vyrábí bizarní domy na kolečkách. Bydlet v nich jde skoro kdekoli
2.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Technicky vzato jsou to karavany, ale nevypadají tak. A na rozdíl o nich můžete v těchto „domech” normálně bydlet. Vypadají docela prostorně.
Sháníte karavan, ale cokoliv, co se dnes prodává, nesplňuje vaše představy o byť jen krátkodobém bydlení? Anebo máte zasíťovaný pozemek a chcete malý dům za relativně málo peněz a s velmi snadnou možností stěhování? Řešení může nabídnout firma Escape, a to na obě tyhle otázky.
Escape v podstatě vyrábí karavany, jenže ne obyčejné, připomínají spíše domy. Staví je ručně a některé z nich jsou dost velké na to, abyste v nich mohli normálně bydlet, pokud nepotřebujete moc věcí. Pořád to je ale de facto přívěs, takže když se budete chtít stěhovat, když budete chtít změnit prostředí, stačí ho zapřáhnout za adekvátní vozidlo a odjet.
„Naše designy jsou založeny na světle a na pocitu otevřenosti a prostornosti,” píše se na webu Escape. Na fotkách je vidět, že tomu tak skutečně je - pojízdné domky jsou logicky vcelku malé, ale zevnitř to tak vůbec nevypadá, z obrázků na nás prostory nepůsobí stísněně. Samozřejmě, magií fotografie se dá vykouzlit skoro cokoliv, puštěním většího množství světla do interiéru ale též.
Escape vyrábí své domky ručně a na podvozku vlastní konstrukce. Hlavním stavebním materiálem je dřevo, samozřejmě nechybí pečlivá izolace, aby byly domky použitelné v jakémkoliv prostředí - od zasněžené Sibiře po slunnou Havaj. Všechny domky můžou být vybaveny klimatizací a topením - ale také nemusí, pokud nechcete.
Více možností je i po stránce sanity, můžete si nechat nainstalovat cokoliv od suché chemické toalety po klasickou, to podle toho, jaké máte možnosti na pozemku, kam chcete karavan umístit, anebo jestli s ním chcete opravdu cestovat. Podle varianty mají domky Escape kuchyni od skromné „karavanové” po plně vybavenou s velkou lednicí i sporákem s troubou a do většiny verzí je za příplatek možné pořídit i normální pračku se sušičkou.
Označení „karavan”, byť technicky přesné, se pro přívěsy Escape moc nehodí - spíš to jsou domy na kolečkách, opravdu se v nich dá normálně bydlet. Hmotnost se pohybuje od nějakých 5 do 7 tun podle verze, velikosti a vybavení, takže za Octavií tyto drobečky neodtáhnete a řidičák sk. B stačit nebude, ale mobilní skutečně jsou.
Základní ceny se pohybují od 38 600 do 78 500 dolarů (858 tisíc - 1,75 milionu korun) před dovozem do ČR, podle toho, kterou verzi zvolíte. Escape běžně dodává jen do USA, ale protože Escape nabízí i možnost zakázkové stavby, na záď vám snadno připevní evropské lampy pro přívěs, trojúhelníkové odrazky a osvětlení pro registrační značku.
Pokud tedy jste v situaci, kdy máte zasíťovaný pozemek a chcete na něm bydlet za menší peníze než je stavba velkého domu, a zároveň nemáte velké požadavky na prostor, tohle může být zajímavá cesta. Na zahradnické potřeby si můžete koupit v Hornbachu kůlnu. Podobně, chcete-li karavan, který nikdo jiný nemá - ovšem v takovém případě si rovnou přikupte nějaké pořádné SUV, abyste měli Escape čím tahat...
Fotogalerie Escape One
















Fotogalerie Escape Tradition
Fotogalerie Escape Traveler
Fotogalerie Escape Traveler XL
Fotogalerie Escape Vintage
Fotogalerie Escape Vintage XL
Fotogalerie Escape Vista
Zdroj: Escape Traveler
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch