Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Technici německé automobilky rozebrali novou Teslu Model 3. A nestačili se divit
19.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Němci si nenechali ujít šanci, za obrovské peníze koupili jednu z prvních Tesel Model 3 a rozebrali ji na součástky. A americkému konkurentovi museli vyseknout poklonu.
Před měsícem byly zachyceny dvě Tesly Model 3 v nákladovém prostoru letadla na cestě do Německa. Pragmaticky jsme došli k závěru, že zatím oficiálně nedostupný model elektromobilu v Evropě by ve dvou kusech do Německa přepravoval jedině bláznivý fanoušek, který jej chtěl mít hned za každou cenu. A nebo konkurenční společnost, která touží na vlastní oči elektrický sedan prozkoumat do posledního šroubku a zaplatit miliony za jeden z prvních exemplářů se jí může bohatě vyplatit.
Nebyl by to v případě německých automobilek nový postup, na oltáři německého technologického pokroku už dříve skončily jiné Tesly. Takové Audi rozpitvalo Model X, třebaže mělo problém s jeho nabíjením. A Mercedes provedl testy pronajatého stroje, kolem čehož se bůh ví čí vinou rozhořel docela slušný skandál.
Německý Süddeutsche Zeitung nyní na základě vlastních zjištění konstatuje, že nafocené vozy skutečně mířily k německým automobilkám. Jednu z nich měl uzmout listem konkrétně nejmenovaný prémiový výrobce a za Model 3 zaplatit v přepočtu skoro 4,7 milionu Kč. To je jinak ceníková cena asi pěti těchto aut, ale jeho nedostupnost žene ceny prvních kusů do podobných výšin.
Automobilka nejprve podrobila vůz deset dnů trvajícím jízdním testům a poté auto předala na podrobnou analýzu specializovaným technikům. Ti auto doslova rozebrali na součástky a podle zjištění Süddeutsche Zeitung se nestačili divit, jak zajímavě je tento vůz technicky zpracovaný.
Na adresu Modelu 3 se technici měli vyjádřit takto: „Každá dílčí část vozu byla testována, testeři ale byli obzvláště ohromeni elektronikou pohonu vozu.“ Technické řešení pohonu pak hodnotili jako „kompaktní, rozšiřitelné, plně integrované, modulární, snadno přístupné, dobře chráněné, rozumně drahé a úžasně chytré v mnoha detailech.“ Zní to jako propaganda samotného Elona Muska, ale má jít o slova německých techniků.
Jsou to neověřené informace a tak je třeba je brát, Süddeutsche Zeitung ale není nevěrohodný zdroj hledající senzace za každou cenu. Námi zjištěné informace pak nepřímo potvrzují, že onen nejmenovaný prémiový výrobce, který musel uznat kvalitu Modelu 3, sídlí v Mnichově nedaleko olympijského parku. Minimálně víme, že BMW má nejmenší Teslu k dispozici.
Chvála ale nemusí pramenit odtud - všechny další automobilky z Německa vyvíjí nové elektromobily, proto se mohlo jednat také o Audi, Porsche nebo Mercedes-Benz. Ale to je ve výsledku jedno - zvednutý prst na adresu Tesly ukazuje, že i když viditelná kvalita Modelu 3 je mizerná, v útrobách se skrývají o poznání zajímavější věci...




Takto byly dvě Tesly Model 3 zachyceny na cestě do vývojových center německých automobilek. Přinejmenším jedna je teď už rozebraná na součástky
Zdroj: Süddeutsche Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 4 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
Nejčtenější články
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
30.9.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.28. 18:49 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
