Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Technici německé automobilky rozebrali novou Teslu Model 3. A nestačili se divit
19.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Němci si nenechali ujít šanci, za obrovské peníze koupili jednu z prvních Tesel Model 3 a rozebrali ji na součástky. A americkému konkurentovi museli vyseknout poklonu.
Před měsícem byly zachyceny dvě Tesly Model 3 v nákladovém prostoru letadla na cestě do Německa. Pragmaticky jsme došli k závěru, že zatím oficiálně nedostupný model elektromobilu v Evropě by ve dvou kusech do Německa přepravoval jedině bláznivý fanoušek, který jej chtěl mít hned za každou cenu. A nebo konkurenční společnost, která touží na vlastní oči elektrický sedan prozkoumat do posledního šroubku a zaplatit miliony za jeden z prvních exemplářů se jí může bohatě vyplatit.
Nebyl by to v případě německých automobilek nový postup, na oltáři německého technologického pokroku už dříve skončily jiné Tesly. Takové Audi rozpitvalo Model X, třebaže mělo problém s jeho nabíjením. A Mercedes provedl testy pronajatého stroje, kolem čehož se bůh ví čí vinou rozhořel docela slušný skandál.
Německý Süddeutsche Zeitung nyní na základě vlastních zjištění konstatuje, že nafocené vozy skutečně mířily k německým automobilkám. Jednu z nich měl uzmout listem konkrétně nejmenovaný prémiový výrobce a za Model 3 zaplatit v přepočtu skoro 4,7 milionu Kč. To je jinak ceníková cena asi pěti těchto aut, ale jeho nedostupnost žene ceny prvních kusů do podobných výšin.
Automobilka nejprve podrobila vůz deset dnů trvajícím jízdním testům a poté auto předala na podrobnou analýzu specializovaným technikům. Ti auto doslova rozebrali na součástky a podle zjištění Süddeutsche Zeitung se nestačili divit, jak zajímavě je tento vůz technicky zpracovaný.
Na adresu Modelu 3 se technici měli vyjádřit takto: „Každá dílčí část vozu byla testována, testeři ale byli obzvláště ohromeni elektronikou pohonu vozu.“ Technické řešení pohonu pak hodnotili jako „kompaktní, rozšiřitelné, plně integrované, modulární, snadno přístupné, dobře chráněné, rozumně drahé a úžasně chytré v mnoha detailech.“ Zní to jako propaganda samotného Elona Muska, ale má jít o slova německých techniků.
Jsou to neověřené informace a tak je třeba je brát, Süddeutsche Zeitung ale není nevěrohodný zdroj hledající senzace za každou cenu. Námi zjištěné informace pak nepřímo potvrzují, že onen nejmenovaný prémiový výrobce, který musel uznat kvalitu Modelu 3, sídlí v Mnichově nedaleko olympijského parku. Minimálně víme, že BMW má nejmenší Teslu k dispozici.
Chvála ale nemusí pramenit odtud - všechny další automobilky z Německa vyvíjí nové elektromobily, proto se mohlo jednat také o Audi, Porsche nebo Mercedes-Benz. Ale to je ve výsledku jedno - zvednutý prst na adresu Tesly ukazuje, že i když viditelná kvalita Modelu 3 je mizerná, v útrobách se skrývají o poznání zajímavější věci...




Takto byly dvě Tesly Model 3 zachyceny na cestě do vývojových center německých automobilek. Přinejmenším jedna je teď už rozebraná na součástky
Zdroj: Süddeutsche Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
před 11 hodinamiNejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
včeraSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB