Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento muž si skutečně koupil nový Ford Mustang. Neuvěříte, proč to musel udělat
14.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Neklame vás zrak, člověka na fotce ani nemůže urazit slovo „stařík”. Je mu 97 let, je nejstarší majitel Mustangu a má k tomu úžasné důvody.
Potkat staršího člověka za volantem Fabie, kterak se ne zcela chrabře prodírá provozem, není zase tak neobvyklá věc. Jenže ne každý starší člověk je za volantem stejný. Příkladem budiž tito sedmdesátníci, kteří si koupili nový Focus RS a ještě k tomu nechali pozoruhodné auto na protiúčet. Anebo Lennart Ribring, 97letý Švéd, který si nedávno koupil nový Ford Mustang GT. Snad aby dokázal kdo si dnes především kupuje nové automobily.
Čtete správně, Ribringovi je devadesát sedm let - narodil se v roce 1919 a řidičský průkaz má od roku 1937. Tento rok možná nepamatují ani vaši rodiče, Ribring tehdy už brázdil Švédsko za volantem auta. Řízení si opravdu zamiloval a když se pak v 60. letech začal do Evropy dovážet Ford Mustang první generace, musel ho mít. Stal se tehdy jedním z jeho vůbec prvních kupců v Evropě a tímto autem sjezdil celý kontinent po boku své manželky. Vzpomíná na to velmi rád.
Životní příběh Ribringa a Fordu Mustang ale začal být skutečně zajímavý až později, přesně 3. října roku 1967. Tehdy ve Švédsku nastal ojedinělý moment celých automobilových dějin - nikdy později se nestalo, aby v tak rozvinuté zemi nařídili všem jezdit na opačné straně silnice. Právě v tzv. „Den H” ale Ribring udělal osudovou chybu - Mustang půjčil svému příbuznému, který „přepnutí” na pravostranný provoz nezvládl a s vozem havaroval.
„Cesta skončila nehodou a auto už nebylo možné opravit. Bylo by to příliš drahé. Bylo mi těžko, k autu jsem si udělal opravdu silný vztah,” říká dnes Ribring. Přesto nebo právě proto už si Mustang tehdy znovu nekoupil. Stará láska ale nezrezivěla a v letošním roce se v něm probudila zcela.
„Viděl jsem reklamu na nový Ford Mustang, který se do Evropy oficiálně vrátil minulé jaro. Nevím, proč jsem k němu tak přikovaný, ale jeho rychlost, projev na silnici a ty tvary... Prásknul jsem do toho a musel jsem ho mít,” říká Ribring. A tak to udělal - zvolil osmiválcovou novinku, tedy verzi GT, a to dokonce s manuálním řazením. „U dealera byli trochu zmatení,” komentuje s úsměvem 97letý muž první reakci prodejce, když si chtěl toto auto pořídit. Obavy ale prý nejsou na místě: „Dobře vidí a má dobré reakce,” říká k věci jeho syn.
Ani tím ale pozoruhodnost jeho příběhu nekončí. Jeho manželka, se kterou strávil krásná léta v první Mustangu, je stále naživu, její stav ale není tak dobrý a musí zůstávat pod dohledem v domově důchodců. Ribring za ní jezdí každý den a doufá, že s ní ještě jednou bude moci vyrazit na nějaký ten výlet. A i kdyby ne, chce si alespoň při cestách za ní připomenout lepší časy.
„Asi už nemám před sebou hodně času, takže nechci nechávat utéct příležitosti se projet,” říká také Ribring. Manželka pro něj hodně znamená a i když by za ní jistě mohl jezdit Fabií, když je člověk petrolhead, proč ne Mustangem? Ribring si ho prostě koupit musel. Protože mu jeho první rozbili v ten osudný den. Protože v něm strávil tolik pěkných chvil po boku ženy mu nejbližší.
Přesto tento příběh nemá úplně dobrý konec, pozoruhodný je ale opět - tento čiperný stařík už stihl vůz nabourat. Kde? Na okruhu. S autem lehce havaroval a teď je v opravě, na rozdíl od jeho prvního Mustangu ale bude zase v pořádku. Co s ním udělá pak? „Pojedu na okruh a zkusím to znovu,” usmívá se. „Myslím, že byste měli žít naplno tak dlouho, dokud žijete. Nepřipadám si starý. Nebylo by lepší, kdybych seděl ve svém bytě a vegetoval,” uzavírá.
Sympatická slova na člověka, jehož věk se brzy bude psát třemi ciframi, co říkáte?







Tohle je Lennart Ribring se svým Mustangem GT
Zdroje: Ford, NVP
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před hodinouDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 3 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 4 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 6 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva