Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Test pohonů 4x4 v SUV: které fungují a které ne? > Diskuzní fórum
Test pohonů 4x4 v SUV: které fungují a které ne?
| 80 příspěvků | 15.4.2015 Marek Bednář
Reagovat
Nepřihlášený Hajzlík | Že má CRV pohon 4x4 na dra.. | 15.4.2015 11:34 | reagovat |
![]() | Že má CRV pohon 4x4 na draka a je to v podstatě dvoukolka je známé, ale výbuch X-Trailu, tak to je ostuda první třídy. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Kocourek | clanek o hovne, kde mate s.. | 15.4.2015 11:37 | reagovat |
![]() | clanek o hovne, kde mate subaru ze zatracujou japonce ??? | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený x-Drive | Reakce na: Že má CRV pohon 4x4 na dra.. | 15.4.2015 11:45 | reagovat |
![]() | Tak nový X-Trail není to co býval starý X-Trail, dnes je to už jenom leštěnka do města a jak vidno, tak si neporadí ani s elementárními nástrahami. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Eda | Reakce na: clanek o hovne, kde mate s.. | 15.4.2015 12:14 | reagovat |
![]() | Ještě by to chtělo vidět do kříže, jedno přední a do kříže jedno zadní. To by byla teprve legrace. Proč to vlastně neudělá Autoforum, co? :-)
Btw, Tiguan není japonec a ostuda to byla taky :-P | |
Zobrazit reakce.. | ||
vana | Reakce na: Ještě by to chtělo vidět d.. | 15.4.2015 12:27 | reagovat |
![]() | Eda: z uspořádání pohonů logicky vyplývá, že chování do kříže nebo vše na jedné straně musí být shodné. Podle mě není důvod to zkoušet samostatně. (tedy pokud jim řídicí SW neprogramoval úplný diletant.) | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený karmy | Zajímal by mě celkem výsle.. | 15.4.2015 12:43 | reagovat |
![]() | Zajímal by mě celkem výsledek haldy 5 :) | |
vana | Haldex 5 je funkčně stejný.. | 15.4.2015 12:46 | reagovat |
![]() | Haldex 5 je funkčně stejný jako Haldex 4, má jen trochu jiný způsob řízení. | |
vana | Jo a poznámka pro autora čl.. | 15.4.2015 12:49 | reagovat |
![]() | Jo a poznámka pro autora článku, u Tiguanu se o přibrzdění kol stará EDS. Systém XDS sice funguje podobně, ale jeho poslání je jiné | |
Nepřihlášený Eda | Reakce na: Eda: z uspořádání pohonů l.. | 15.4.2015 13:56 | reagovat |
![]() | vana: To možná může znít logicky, stejně logicky jako že CR-V je čtyřkolka. Realita je jiná. | |
vana | To můžeš mít pravdu, konst.. | 15.4.2015 15:53 | reagovat |
![]() | To můžeš mít pravdu, konstruktéři aut mají občas dost podivné zkraty | |
Nepřihlášený dub | Hmm, takže japonské auto z.. | 15.4.2015 16:18 | reagovat |
![]() | Hmm, takže japonské auto zklamalo jen jedno, pořád omílaná CR-V. Druhé japonské v testu uspělo, ale co, Bednář už má jasno, všechno japonské je na hovno... | |
vana | Ten Nissan X Trail co se v.. | 15.4.2015 18:53 | reagovat |
![]() | Ten Nissan X Trail co se v druhém pokusu vůbec nerozjel považuješ za úspěšný ? | |
Nepřihlášený JaRy | Subaru má dnes už elektron.. | 15.4.2015 20:45 | reagovat |
![]() | Subaru má dnes už elektronický podvozek a smazalo své zaostávání z posledních let. Forester má řešení více méně dtto haldex. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Colin | Reakce na: Ještě by to chtělo vidět d.. | 15.4.2015 21:41 | reagovat |
![]() | Zrovna ten Jeep by si poradil i jen s jedním kolem na povrchu s adhezi. O víkendu jsme to zkoušeli | |
Nepřihlášený d | Haldex v Tiguanu funguje v.. | 15.4.2015 21:48 | reagovat |
![]() | Haldex v Tiguanu funguje v reálu perfektně, nemůžu si stěžovat | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Piiitr | Zde je odkaz na podobný sr.. | 16.4.2015 06:58 | reagovat |
![]() | Zde je odkaz na podobný srovnávací test se Subaru. Ale nejsou to nejnovější modely. https://www.youtube.com/watch?v=Uwr5_Sd47Us | |
Nepřihlášený HonzaS | nevíte někdo, jak na tom j.. | 16.4.2015 08:18 | reagovat |
![]() | nevíte někdo, jak na tom je Mazda CX5 ? Resp. jak funguje jeji pohon 4x4 ? | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený C&D | Reakce na: nevíte někdo, jak na tom j.. | 16.4.2015 08:46 | reagovat |
![]() | Blbě http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/zehn-allrads ysteme-im-vergleich-suche-nach-grip-6582583.html?fotoshow_it em=61#fotoshow_item=59 | |
Nepřihlášený V12 | Mrknite na toto : https:/.. | 16.4.2015 09:20 | reagovat |
![]() | Mrknite na toto : https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI Je to sice uz trochu postarsie, ale vypovednu hodnotu to ma. | |
Nepřihlášený | Jeep překvapil. Ostatní do.. | 16.4.2015 09:44 | reagovat |
![]() | Jeep překvapil. Ostatní dostály očekávaného výsledku. Test ukázal, že moderní SUV patří do města. Zustaly by viset i na popršené louce... | |
Nepřihlášený Skuby | Reakce na: Subaru má dnes už elektron.. | 16.4.2015 10:02 | reagovat |
![]() | Kecy v kleci... Automaty Subaru mají dozadu spojku, ale manuály stále mezinápravový diff. Jinak protáčející se jedna strana, to mám na Legacy taky, ale tam není žádná elektronika (2004) - nechápu, že to nenaprogramují, aby to ty protáčející se kola přibrzdilo pořádně. Napadá mě, co by se stalo, kdyby řidič přibrzdil lehce levou nohou, to by se měly rozjet všechny ne? Budu muset sehnat ty válečky na vyzkoušení :) | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený volta | tiez nechapem, ze to neved.. | 16.4.2015 10:21 | reagovat |
![]() | tiez nechapem, ze to nevedia lepsie spravit stale, ked pozeram tie testy , tak aj ten Haldex 5 nieje moc lepsi, jedine, ked silnesie pridate, tak dava viac sily na zadok, ale nechapem. Prioritu ma inak predok, asi by dlhodobo ta spojka zhorela za par sekund. Musi to byt lacne riesenie, najme u tej Hondy.. | |
Nepřihlášený Ujco | https://www.youtube.com/wa.. | 16.4.2015 10:24 | reagovat |
![]() | https://www.youtube.com/watch?v=wLkvqsQEV2Q | |
Nepřihlášený Atlis | Nori sa s tym neseru. Nie.. | 16.4.2015 11:53 | reagovat |
![]() | Nori sa s tym neseru. Nie ako pseudonovinari v CR a SR. :) | |
Nepřihlášený uživatel | měl jsem CR-V III, teď jez.. | 16.4.2015 21:51 | reagovat |
![]() | měl jsem CR-V III, teď jezdím IV a zatím jsem teda nikde viset nezůstal,offroady nejezdím. Když je potřeba, zadní kola prostě zaberou a jede se dál, jednoduché, účelné, úsporné. Jinak každý podle sebe, kdo potřebuje, chce, využije, ať si jezdí třeba Géčkem :-) | |
Zobrazit reakce.. | ||
vana | Reakce na: měl jsem CR-V III, teď jez.. | 17.4.2015 06:47 | reagovat |
![]() | uživatel: zažil jsem osobně, letos v zimě přede mnou v prudkém kopci na sněhu zastavila zánovní CRV kvůli ucpané cestě. Rozjet se pak už ale nedokázala, jen sebou zmítala a nejela dál. Takže řešení možná jednoduché, možná úsporné, ale bohužel nefunkční. Já se na stejném místě rozjel bez jediného prohrábnutí a docela s rezervou trakce a nepotřeboval jsem k tomu ani Géčko. Pro info bylo to v horské oblasti s předepsanou zimní výbavou | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený uživatel | Reakce na: uživatel: zažil jsem osobn.. | 17.4.2015 10:14 | reagovat |
![]() | letos v zimě potkat sníh i na horských silnicích byla vzácnost. Byl jsem v Peci na BMW akci a viděl X6 bojovat s rampou jen proto, že zadek byl také na ledu. Ale tam ve sněhu i domů (travnatý přístup do kopce) fakt vše funguje. sníh i podmáčená tráva. Když je trakce, nevidím důvod, proč by to nejelo. Můj soukromý názor, chyba řidiče, např. příliš prudký plyn. Mně funguje přístup jako by to byla jen předokolka (a ona není, současná verze se např rozjíždí vždy AWD při normálním sešlápnutí plynu). Vyhovuje mi spotřeba předokolky a občasné AWD beru jako bonus.(6 L nafta, 8 L benzín) | |
vana | Co jsem viděl snažil se ro.. | 17.4.2015 10:58 | reagovat |
![]() | Co jsem viděl snažil se rozjet rozjet celkem opatrně, přesto to nešlo. Střídavě mu prohrabovala přední i zadní kola, takže zadek byl v činnosti taky. Možná nějak vázla vzájemná synchronizace předku a zadku, nevím. Rozdíl proti mému autu to byl ale velmi zřetelný, přitom moje auto je ryze silniční fulltime 4x4 | |
Nepřihlášený maTooB | Reakce na: uživatel: zažil jsem osobn.. | 17.4.2015 11:00 | reagovat |
![]() | Pridavam sa, tiez som tuto zimu videl ako jedena "SUV" Hondicka zostala aj napriek "4x4" zafukana v zavejoch... | |
Nepřihlášený uživatel | věřím, oboum, mě se nic ta.. | 17.4.2015 12:03 | reagovat |
![]() | věřím, oboum, mě se nic takového opravdu zatím nestalo, ani s III. nebo IV. generací, ale věřím, že v blátě nebo na ledu viset zůstanu, taky tam nejezdím :-) | |
Nepřihlášený STEGY | Reakce na: uživatel: zažil jsem osobn.. | 17.4.2015 17:26 | reagovat |
![]() | ...nebo to bylo 2WD. CR-V si na teréňáka nehraje a označení typu vzadu není. Já měl 1 i 2 CR-V a tam jsem si nemohl vybírat. Na sněhu jsem ale nikdy problém neměl a to jsem zkoušel i čerstvě zapadanou louku 30cm sněhu a pohoda. Nyní jdu do 2015 na dvoukolku. Potřebuju vyšší auto a Hondy co jsem měl byly bezporuchové. Dobrý zimní gumy a zadní náhon je mi ukradenej. Tahat s sebou 100kg navíc celej rok, abych to využil 1x. ? | |
vana | Kdyby to bylo 2WD, nejspíše.. | 17.4.2015 18:10 | reagovat |
![]() | Kdyby to bylo 2WD, nejspíše by se mu neprotáčela i zadní kola. | |
Nepřihlášený celloo | Je na zamyslenie, ci na to.. | 18.4.2015 17:41 | reagovat |
![]() | Je na zamyslenie, ci na tom x traili vypol esp...lebo to v takomto pripade posobi negativne... | |
Nepřihlášený Furty | Reakce na: Kecy v kleci... Automaty S.. | 19.4.2015 12:17 | reagovat |
![]() | Mam Legacy Outback AT 07 a urcite mam medzinapravovy diff. s hydro elektrickou spojkou. Ale stale je to diff. K tomu zadny samosvorny diferencial co urcite pomôže pri krizeni naprav. Neviem ako je to s manualom, mam pocit ze tam je viskozna spojka a ročník 2003-2007 nemal VDC takze nemal ktorý system pribrzdovat kolesa. Ale prave VDC by mal byť úspešný pri diagonal teste. Subaru s AT prevodovkou mali vyspelejsi system ako MT | |
Nepřihlášený scooby | nic ve zlém ale tyhle test.. | 21.4.2015 10:00 | reagovat |
![]() | nic ve zlém ale tyhle testy s rolnama jsou od reality provozu hodně vzdálené spíš je to o tom kdo jak má naladěnou elektriku, přibrždování je na prd pokud vám jde o max trakci (zabrzdit úplně to nemůžou, páč by to chcíplo ) takže v reálu má nejlepší trakci klasika( torsen , viskoza atd. nebo mimo silnici uzávěry jesti chcete reálný test tak si najděte kopec na ledu a sněhu. Elektronika kterou tady většina včetně testu zmiňuje je jen berlička a levná náhražka za skutečný pohon 4x4 aby mohly použít ESP a jiné podobné systémy , protože pokud máte skutečný alltime pohon kol tak se těžko ladí jen blbé ABS natož jemné ESP proto můj outback a každé subo s manuálem má jen ABS a nemá ESP ale má mezidif s závěrným účinkem(nebo např torsen u audi) a to je ten grál, radši částečnou špéru než blbé přibrždování , bydlím na šumavě a občas vyrážíme jezdit do kopců na sněhu sem tam se k nám přidá nějaká ta ,,čtyřkolka ,, a většinou to končí pípnutím a rozsvícenou kontrolkou přehřátí vlastním impreza GT , justy gx3, outback 07(zaplať pánbůch manuál s ,,redukční převodovkou ,,), glk 350 4matic, suzuki samurai offspeciál, mám pravidlo že do baráku mě smí jen subaru(v manuálu ),suzuki , audi torsen, popř některý merkl 4matic , prostě mechanická !!! 4x4
TESTUJTE 4x4 V REÁLU! a ne u počítače na rolnách s nějakým dalším teoretikem který zná ten systém jen z obrázku s popisem nebo z videa na rolnách upravéného na míru danému autu | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený scooby | ,, Subaru má dnes už elekt.. | 21.4.2015 10:17 | reagovat |
![]() | ,, Subaru má dnes už elektronický podvozek a smazalo své zaostávání z posledních let. Forester má řešení více méně dtto haldex.,, nic ve zlém JaRy a ty jsi přesně ten zákazník kterého pro svá ,,nová,, auta potřebují | |
Nepřihlášený Sten | Reakce na: Eda: z uspořádání pohonů l.. | 21.4.2015 12:21 | reagovat |
![]() | U mechanických systémů je to skutečně jedno, u elektronických to může být velký rozdíl. Subaru jednu dobu dokonce dělalo testy, kde byla podložena všechna kola kromě jednoho. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Sten | Reakce na: Subaru má dnes už elektron.. | 21.4.2015 12:30 | reagovat |
![]() | Subaru nemá nic jako Haldex. Haldex je při normálním provozu rozpojený, jede v podstatě 2WD (s nějakým malým točivým momentem na druhou nápravu) a při prokluzu se zavírá jen mezinápravový diferenciál, kola na nápravách musí řešit ASR. Subaru má stálý pohon všech kol a elektronické uzávěrky všech diferenciálů zvané XMode. Jediné, co mají společného, je, že to řídí elektronika. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Hajzlík | Reakce na: Subaru nemá nic jako Halde.. | 21.4.2015 16:03 | reagovat |
![]() | 1. U haldexu záleží jenom na elektronice jak často a jak moc haldex spíná a na tom, v jakém modelu je haldex instalovaný, v Huracanu nebo TT je seplý prakticky neustále, u cestovně laděných modelů spíná při každém rozjezdu, v každé zatáčce a samozřejmě na kluzkém povrchu. 2. Při prokluzu se žádný mezinápravový diferenciál nespíná protože jej haldex nemá, spínají se spojky. 3. S automatickými převodovkami CVT Subaru montuje spojku podobnou haldexu, to co popisuješ platí jen pro manuální převodovky. | |
vana | Hajzlík: pokud je Haldex v.. | 21.4.2015 19:21 | reagovat |
![]() | Hajzlík: pokud je Haldex v TT sepnutý neustále, proč ho tam vůbec dávají ? To mohli klidně spojit předek se zadkem natvrdo. | |
Nepřihlášený Jirik_H | Pro opravdové čtyřkolky má.. | 21.4.2015 23:38 | reagovat |
![]() | Pro opravdové čtyřkolky má Honda pohon SH-AWD - (viz video provedené nezávislými novináři), které smete všechny konkurenty. Nicméně auto, které ji v Evropě mělo, se moc neprodávalo - Honda Legend. CRV má pohon zadních kol jako pomoc, nikdy nedeklarovalo plnou funkčnost, jako např. její jiný systém SH-AWD
https://www.youtube.com/watch?v=YidkaqlW9ns&featur e=player_embedded | |
vana | Nepřijde mi že SH-AWD je n.. | 22.4.2015 08:53 | reagovat |
![]() | Nepřijde mi že SH-AWD je nějaký superzázrak. Prostě je to jedno z možných řešení, se svými výhodami i nevýhodami. Nic není černobílé.
Ovšem omlouvat nefunkčnost CRV tím, že Honda nikdy nedeklarovala jeho funkčnost je dost úsměvné. Pobavils :-) | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jirik_H | Reakce na: Nepřijde mi že SH-AWD je n.. | 22.4.2015 09:47 | reagovat |
![]() | SH-AWD i podle videa je jeden z nejlepších systémů. Funkčnost je samozřejmě míněna jako plnohodnotno 4WD. Pokud se nemýlím, na rozdíl od jiných značek toto Honda u CRV (v minulosti u HRV) nikdy nepoužila. | |
Nepřihlášený uživatel | problém není, že by 4x4 u.. | 22.4.2015 10:03 | reagovat |
![]() | problém není, že by 4x4 u připojovaných systémů tak nějak nefungovaly v terénu, problém je, že je to jen pomoc tak na deset minut, pak se pálí | |
Nepřihlášený | ak by ste si prečítali kom.. | 25.4.2015 18:48 | reagovat |
![]() | ak by ste si prečítali komentáre k videu, tak by ste sa dočítali, že honda crv na ktorej to skúšali bola z roku 2013 a nemala upgradovaný systém haldex, použili to isté auto dva krát, každý kto testoval v reálnych podmienkach tak, napíše že honda crv 4x4 funguje na svoju triedu vcelku dobre. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený kaar | Reakce na: ak by ste si prečítali kom.. | 25.4.2015 23:24 | reagovat |
![]() | nie, tak to nenapisali, precitaj este raz :) | |
Nepřihlášený Sten | Kde je Toyota, Mitsubishi.. | 29.4.2015 12:29 | reagovat |
![]() | Kde je Toyota, Mitsubishi a Subaru? | |
Nepřihlášený TED | Reakce na: nic ve zlém ale tyhle test.. | 5.5.2015 16:11 | reagovat |
![]() | forester turbo 2,5 gt v manualu: k cemu je mi mezinapravova spera, kdyz protacim jedno kolo na kazdy naprave a nehnu se??? ona ta elektronika prave tuhle situaci pomaha vyresit, ze? | |
Nepřihlášený TED | Reakce na: U mechanických systémů je.. | 5.5.2015 16:12 | reagovat |
![]() | ano, ale pouzilo auto s automatem a VDC, tedy zrovna ne ten mechanicky system.... | |
Nepřihlášený Mifo | Reakce na: Haldex v Tiguanu funguje v.. | 12.5.2015 19:37 | reagovat |
![]() | jj ;-) nic v zlom, ale je to hlavne vsetko o soferovi a gumach. Tuto zimu som na sluzobke s firemnym ix35 tahal tiguan 4x4 nejaky diesel automat zo snehu na Donovaloch | |
Nepřihlášený Pekr | Reakce na: nic ve zlém ale tyhle test.. | 13.5.2015 15:49 | reagovat |
![]() | V reálu Audi A8 s torsenem, zledovatělý sníh před domem - sklon asi 3 stupně (tedy rovina). Auto se nerozjelo. Potupně roztlačit a až potom se chytlo (nové zimní gumy). Torsen je dobrý na silnici ale ne do terénu. | |
vana | Divné, mě na zledovatělém.. | 13.5.2015 20:06 | reagovat |
![]() | Divné, mě na zledovatělém sněhu torsen nezklamal nikdy. Spíše naopak, většinou mi dělá velkou radost a s novými gumami je na sněhu úplně super. | |
Nepřihlášený Jarda | první dojem-rozdíly jsou z.. | 14.5.2015 14:55 | reagovat |
![]() | první dojem-rozdíly jsou zřejmé,ale proč mám po opakovaném zhlédnutí pocit,že ten pán se nechová ke všem autům stejně, oni mu neřekli,že je potřeba velmi pomalý rozjezd u všech aut stejně provedený?,všechna ta auta jsou schopná se rozjet do kopce na volnoběh, tak proč šlape na plyn jak idiot? | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jaro | Reakce na: clanek o hovne, kde mate s.. | 25.5.2015 13:30 | reagovat |
![]() | Hlavně je dost neúplný. Zajímal by mne např. systém Mazdy (CX5). Mazda se chlubí přenosem výkonu až na jedno kolo.
Článek je zajímavý hlavně tím, že je třeba si uvědomit, že připojení zadní nápravy vůbec nic neřeší, pokud současněnení řešeno uzavření diferenciálu nebo alespoň přibrždění protáčejícího se kola. Zcela jiná situace je na kluzkém povrchu (náledí), což dobře simulují válečky, ale jiná situace je v hlubokém sněhu, kde je sice určitá přilnavost, ale kola se boří a brždění kol situaci spíše zhoršuje. | |
Nepřihlášený Jaro | Reakce na: Tak nový X-Trail není to c.. | 25.5.2015 13:38 | reagovat |
![]() | Tenhle problém měl i starší XTrail. Měl jsem ho.V hlubokém sněhu dobrý, ale na kluzkém povrchu špatný. Připojení zadní nápravy nic neřeší, pokud nejde uzavřít také diferáky nebo alespoň brzdit protáčející se kola. Když už tu ale haní japonce, měli by nejdříve otestovat všechny. Nissan ani Honda nepatří mezi průkopníky AWD | |
Nepřihlášený Jaro | Reakce na: Eda: z uspořádání pohonů l.. | 25.5.2015 17:00 | reagovat |
![]() | Tak to rozhodně není. Situaci mění diferenciály. Jestliže je jedno kolo na válci, tak se točí bez odporu dvojnásobnou rychlolostí a druhé kolo stojí. Podobná situace vznikne, když se jedno kolo dostane na led nebo do vzduchu. Řešením je uzávěra diferenciálu nebo přibrždění kola, které se protáčí bezodporu. Pouhé připojení zadní nápravy problém nevyřeší. Musí proto správně spolupracovat další systémy. Tam, kde pracují blbě to i blbě funguje. Problém nemusí být zdaleka jen na straně programátorů. Jedná se zejména o koncepční a konstrukční řešení, umistění snímačů pro sběr různých dat a jejich vyhodnocení. Teprve pak může nastoupit nějaký rozhodovací software systém. Vždy je ale prvotní způsob konstrukčního řešení. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jaro | Reakce na: první dojem-rozdíly jsou z.. | 25.5.2015 17:08 | reagovat |
![]() | Ve šlapání na plyn problém není. Pokud systém 4x4 nepřibrzdí protáčející se kolo, pak se na volnoběh ani nepohneš a je úplně jedno, jak šlapeš na plyn. Navíc kolo se protáčí dvojnásobnou rychlostí oproti hřídeli, protože druhé kolo na pevné zemi stojí a ani se nepohne. Opticky to vypadá, jako když řidič šlape na plyn, jako idiot, skutečnost je ovšem jiná - to je efekt diferenciálu. Idiotský je spíš systém, který nepočítá s tímto efektem. | |
vana | Reakce na: Tak to rozhodně není. Situ.. | 25.5.2015 18:44 | reagovat |
![]() | Jaro: sice odpovídáš na něco jiného než jsem psal já ale ani tak nemáš pravdu. Připojení zadní nápravy v případě jednoho předního kola na válcích z logiky věci pomoct musí, aniž bys k tomu potřeboval i uzávěrku, LSD nebo EDS | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený jaro | Reakce na: Jaro: sice odpovídáš na něc.. | 27.5.2015 05:00 | reagovat |
![]() | Nevím o jaké "logice věci" tu stále píšeš a co tím myslíš, ale možná by sis mohl zjistit, jak funguje diferenciál, kterým je vybavena každá poháněná náprava. | |
vana | Jak funguje diferenciál js.. | 27.5.2015 07:29 | reagovat |
![]() | Jak funguje diferenciál jsem věděl už v době kdy tys ještě nebyl na světě. Ovšem na rozdíl od tebe mám pravdu v tom, že pokud je jedno hnací přední kolo na válcích (nebo na ledě, ve vzduchu), tak připojení zadní nápravy která na válcích není pomůže velice výrazně, aniž by bylo potřeba dalších zmíněných pomocníků. | |
Nepřihlášený www.cwapa.net | Takže Subaru, Toyota a Mit.. | 14.10.2015 12:31 | reagovat |
![]() | Takže Subaru, Toyota a Mitsubishi nikde. Válečky jsou takový sranda test, pak přijde na skutečný provoz a většinu těhle legrácek pak do kopce nrbo ze závějí tahají opravdové 4x4. Mám Subaru a taky sem tam těmhle elektronickým jakože čtyřkolkám pomůžu. Ono ne nadarmo na horách mají místní buď plnohodnotné offroady nebo Subaru. Ani se nemusí jet do Alp, stačí se podívat po českých horách. | |
Nepřihlášený Waci | Již dlouho se ví, že nejle.. | 21.10.2015 11:10 | reagovat |
![]() | Již dlouho se ví, že nejlepší čtyřkolky nebo snad offroady dělá BMW a VW. Japonci snad ani nikdy neudělali auto s pohonem 4x4. Nebo snad znáte nějaké Mitsubishi, Toyotu, Nissan nebo Subaru co je trochu do terénu??? Ani jedno...Když 4x4 tak jedině tradiční VW. .... Máte pravdu...Japonci neumí 4x4... :-( (kdo to nepochopil, tak je to ironie...) | |
Nepřihlášený Sepp | Zde je subaru v porovnání.. | 12.3.2016 11:04 | reagovat |
![]() | Zde je subaru v porovnání s konkurencí:
https://www.youtube.com/watch?v=med9V-vO9d0 | |
Nepřihlášený Sepp | A ještě jednou Subaru... | 12.3.2016 11:08 | reagovat |
![]() | A ještě jednou Subaru.
https://www.youtube.com/watch?v=kRniF4JQN2U | |
vana | První video je spíše teste.. | 12.3.2016 12:56 | reagovat |
![]() | První video je spíše testem pneumatik, druhé je srovnání aut při podmínách které v praxi nikdy nenastanou | |
Nepřihlášený JaRy | Standardní legacy se třemi.. | 14.9.2017 16:36 | reagovat |
![]() | Standardní legacy se třemi otevřenými diferáky by si ani neprdlo. To však neznamená, že v praktickém užívání to je pro silniční auto dostatečný a vekmi dobrý pohon 4x4. Absurdity s válečkovými podložkami a nesmyslným sklonem se v přírodš nacházejí jen vyjímečně. | |
Nepřihlášený davidK | Že X trail tak pohořel je.. | 20.10.2017 08:15 | reagovat |
![]() | Že X trail tak pohořel je ostuda, protože se nejedná o SUV. Každopádně čekat od SUV výsledek hodný offroada je torchu mimo mísu. SUV je bezbečný a spolehlivý na zasněžené či zabahněné silnici, na pevné cestě to zvládne i k chalupě, ale mokrá louka ho už zastaví. Nemá vzorek, nemá krouťák, nemá pořádný diferák. Kdo chce auto cestou necestou, kupuje jen Mitsubishi, Toyota, Isuzu a možná ještě SS Rextona (naj iných gumách). To ostatní je plichta | |
Nepřihlášený Subaru | A kde je Subaru ?? Kdyby b.. | 22.11.2017 13:58 | reagovat |
![]() | A kde je Subaru ?? Kdyby bylo testovano Subaru, nebylo by jineho viteze... |

Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123