Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před hodinou | Petr Miler
A nedá se říci, že by první vlastník neudělal všechno pro to, aby mu „kolegové” z řad boháčů trhali ruce. Udělal. A přesto mu je netrhali. Tohle auto vstoupí do dějin jako největší finanční „provar” historie, tedy aspoň do chvíle, než přijde větší.
Ve světě aut se nám v poslední době rozšířil takový... No nechceme říci nešvar, i když vlastně ano. Jen oním nešvarem nejsou auta sama, o kterých dnes bude řeč, ale spíš pokusy jejich výrobců o zacházení s nimi.
Zejména prestižní automobilky, zřejmě inspirovány oblíbenou činností Stephana Winkelmanna v čele Lamborghini, Bugatti a později zase Lamborghini, si oblíbily vytvářet zvláštní modely vyráběné ve velmi limitovaných počtech na základě existujících typů. Na tom samo o sobě není nic špatného, naopak, je to takový návrat k zakázkové karosařině, pomyslnému „haute couture” automobilového světa. Problém je jen v tom, že některé z těchto automobilek ztratily smysl pro realitu, pokud jde o to, kolik si za takové vozy říci. A to zejména ty níže postavené.
Takové Bugatti si může dovolit chtít za podobné vozy klidně stovky milionů, protože její klienti jsou smetánka mezi smetánkou, ale třeba takové Bentley? To přece není až tak prestižní značka. Nic proti ní, je to ale producent aut za jednotky milionů, možná něco přes 10 „mega”. Ale dál? Klienti, kteří kupují vozy za desítky milionů, prostě u Bentley běžně nenakupují. I takové jistě může něco od britské klasiky chytnout za srdce, ale leda vůz, který bude specifický ve své podstatě, ne tím, že to halí do jiného hávu vozy za oněch pár milionů, to prostě nestačí.
Pokud tedy firma s takovým autem nějaké kupce osloví, bude jich vždy nutně velmi omezený počet, což se může projevit i na možnostech později takové auto prodat komukoli jinému. A přesně to poznal kupec vozu na fotkách okolo.
Blíže neupřesněný miliardář sídlící v Monaku si totiž v roce 2021 koupil u Bentley model Bacalar, specialitu vyrobenou v pouhých 12 kusech pro celý svět. Dal za ni bratru 2 miliony dolarů, dnes asi 41,5 milionu Kč a jistě spekuloval na růst hodnoty, ne že ne. S autem 4 roky skoro nejezdil, nechal jej skoro pořád zavřené v garáži a tu a tam jej provětral. Naposledy to bylo do servisu Bentley letos v květnu, kde jej nechal dát znovu do stavu nového vozu s jasný cílem - nabídnout jej v oáze bohatství v Abú Zabí při příležitosti finálového klání mistrovství světa Formule 1. Kdyby o tento vůz stálo několik miliardářů se sklony k automobilové mánii, všichni budou právě tady.
Plán to byl skvělý, ale nevyšel. I když prodejem byla pověřena prestižní aukční firma RM Sotheby's, Bacalar s nájezdem pouhých 1 131 km marně bojoval o větší zájem a prodal se „jen” za 867 865 USD, tedy necelých 18 milionů Kč. Je to samozřejmě pořád hromada peněz, ale tady si někdo koupil jednu z pouhého tuctu specialit pro celý svět v domnění, že mu za ni lidé za pár let budou trhat ruce. Ale netrhají - je těžké zastřít, že Bacalar je jen „přešitý” (byť krásně...) Continental GTC, který koupíte pořád za třetinu sumy, za níž někdo právě pořídil tento konkrétní vůz. Je tak otázkou, jestli aspoň kupec udělal dobrý obchod, možná také ne...
Dodejme, že vůz pojmenovaný po mexické Laguně Bacalar vznikl jako jakási produkční verze konceptu EXP 100 GT, když na základy zmíněného Conti GTC „navěsil” zcela novou karoserii z uhlíkových vláken a hliníku. Auto pochopitelně nemá pevnou střechu, ono tedy nemá žádnou střechu, prostě s ním jde jezdit jen za pěkného počasí, kdy si můžete řádně užít ještě motor 6,0 W12 biturbo s výkonem 659 koní, díky kterému se vůz rozjede až na rychlost, která vás zaručeně vytáhne z kabiny - 322 km/h. A když jsme u kabiny, také ta je plná specifické opulence včetně eliminace zadních sedadel, kde se nachází dodatečný zavazadlový prostor pro příplatkové cestovní brašny Schedoni. Dřevo je mimochodem ze sekvoje, čalounění snoubí kůži a alcantaru.
Tohle auto je prostě „něco”. Ale ne zase tak moc, aby za něj ještě někdo dal přes 40 milionů, to už bylo a je prostě moc. Takto Bentley Bacalar vstoupilo do dějin jako nový král ztráty hodnoty - víc jak 22 milionů Kč dolů, přepočteno na kilometry přesně 20 538 Kč za jeden ujetý km. To je síla, že? Jedna 200kilometrová cesta a víc jak 4,1 milionu korun bylo v trapu...


















Bentley Bacalar je krásné auto, nechápejte nás špatně. Ale za desítky milionů je prostě předražené, prvnímu majiteli tohoto stroje měřítka před pár dny srovnala aukce v Abú Zabí. Foto: RM Sotheby's, tiskové materiály
Zdroj: 2021 Bentley Bacalar@RM Sotheby's
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 10:00
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
Nejčtenější články
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
17.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
