Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou nejprodávanější auta jedné každé třídy v Evropě. Někteří vládci překvapí
25.8.2018 | Petr Prokopec
Že nejprodávanějším kompaktem je Golf, byste asi uhodli, ale takových segmentů je dnes skoro 20. Napadlo by vás, že králem je i Peugeot 5008?
Boj o zákazníka je stále těžší, automobilky se tak kupující snaží zaujmout mnohdy neotřelými nápady. Při té příležitosti vytváří řadu nových obchodních tříd, a tak jich teď le klasifikace JATO Dynamics napočítáme již skoro dvě desítky. Před několika málo lety jste přitom mohli koupit jen malý, rodinný či manažerský vůz, v okrajovém případě pak sporťák, kabriolet, limuzínu nebo off-road.
Dnes si tedy zmapujeme, do jak obřích rozměrů se trh rozrostl. A co více, nezůstaneme jen u seznamu jednotlivých segmentů, ale zároveň zmíníme i lídra každé obchodní třídy. Mluvit samozřejmě budeme jen o evropských registracích a vládcích toho či onoho segmentu v letošním roce. Nebudeme dále zdržovat a rovnou se do toho pustíme - tady si ještě počtete...
Městské vozy - Fiat 500
Italský hatchback možná sice nevyniká svými jízdními vlastnostmi, šarmu má ale stále na rozdávání. Prodáno jej bylo 110 585 kusů, druhý v segmentu skončil Fiat Panda a třetí Volkswagen up!.
Malé vozy - Renault Clio
Lídr francouzského trhu patří mezi nejlépe prodávané modely Evropy. Kromě toho kraluje také v Portugalsku či na Slovinsku. Za první čtyři měsíce má na kontě 185 234 kusů, druhému VW Polo se podařilo pokořit Ford Fiesta.
Rodinné hatchbacky - VW Golf
Bylo by asi bláhové, kdyby někdo na vrcholu tohoto segmentu čekal cokoliv jiného než VW Golf s 257 550 vozy. Pro nás je ale zajímavější umístění Škody Octavia, která převálcovala aktuálně až bronzový Ford Focus.
Sedany a kombíky střední třídy - VW Passat
Jakkoliv je Passat stále nejprodávanějším vozem D-segmentu v Evropě, zájem o něj pozvolna klesá. Registrace nyní spadly na 93 252 vozů, na překonání Mercedesu třídy C a Audi A4 to ovšem stačilo.
Manažerské vozy - Mercedes-Benz třídy E
Pro třícípou hvězdu momentálně neexistuje důležitější vůz než Éčko, právě díky němu se totiž stala největší prestižní značkou světa. V Evropě pak po třídě E sáhlo 65 112 lidí, tedy více než po BMW 5 a Audi A6.
Luxusní vozy - Mercedes-Benz třídy S
Další vítězství pro Mercedes tentokráte nebylo tak snadné jako v předchozích letech. Na 8 250 registrací třídy S totiž začíná dotírat Porsche Panamera, které překonalo BMW řady 7 a pyšní se stříbrnými vavříny.
Malé SUV - Renault Captur
Nejrychleji rostoucímu segmentu současnosti stále dominuje Renault Captur. Francouz má na kontě 121 235 registrací, i pět let po příchodu na trh tak stále válcuje Peugeot 2008 a Dacii Duster.
Střední SUV - Nissan Qashqai
Stejně jako je Golf jistotou mezi hatchbacky, je Qashqai jistotou mezi středními SUV. Do ledna do dubna jej pořídilo 134 547 lidí, z toho třetina připadá na britský trh. Druhý skončil VW Tiguan, třetí Peugeot 3008.
Velká SUV - Peugeot 5008
Pokud byste jako vítěze této třídy tipovali Nissan X-Trail, šlo by o špatný odhad. Na japonské SUV připadá až třetí příčka, první bere nově příchozí Peugeot 5008 s 44 633 registracemi a druhou taktéž nově příchozí Škoda Kodiaq.
Malá prémiová SUV - BMW X1
Také tento segment je na vzestupu, přičemž momentálně mu vládne BMW X1 s 62 287 kusy. Jelikož se však očekává řada novinek, dost možná dostaneme časem nového vítěze a překonáno bude i Audi Q3 a Mercedes GLA.
Střední prémiová SUV - Mercedes-Benz GLC
Díky příchodu kupé opanovala třícípá hvězda další segment, prodala 66 850 kusů GLC. Mercedesu přitom podlehlo Volvo XC60 i Audi Q5, mnichovská automobilka se nedostala ani na pódium.
Velká prémiová SUV - BMW X5
Zatímco po prvním čtvrtletí bylo na vrcholu Volvo XC90, nyní se Švédové musí spokojit až s druhou příčkou. Tu první aktuálně okupuje dříve stříbrné BMW X5 s 19 174 registracemi, třetí zůstává úspěšný Range Rover Sport.
Malá MPV - Fiat 500L
Další úspěch pro Pětistovku, jejíž praktičtější varianta oslovila 33 770 zákazníků. To je vcelku vysoké číslo, uvážíme-li, že zájem o MPV klesá. Druhá pak skončila Honda Jazz, třetí Dacia Lodgy.
Střední MPV - Renault Scénic
Že zájemců o MPV je stále dost, dokazuje Scénic. Ten přináší Renaultu další zlaté vavříny s 57 559 registracemi a odsuzuje na počátku roku zlatý VW Touran na stříbrnou a Citroën C4 Spacetourer na bronzovou příčku.
Velká MPV - Mercedes-Benz třídy V
Třícípá hvězda dlouhou dobu držela basu se Seatem Alhambra. Jakkoliv však zájem o oba vozy klesá, Mercedes V zůstal s 15 717 registracemi na vrcholu. Španělé jsou stříbrní, až pod nimi najdeme Ford S-Max.
Malé sportovní vozy - Mazda MX-5
Tento segment díky zvýšenému zájmu o crossovery a SUV trpí, japonský roadster tak zatím dosáhl jen na 8 545 registrací. O chlup menší zájem je o spřízněný Fiat 124 Spider, na třetí příčku se probojoval Lotus Elise.
Střední sportovní vozy - Audi TT
Zatímco v Česku je Audi TT neskutečně opomíjeno, v rámci celé Evropy nadále kraluje. Stačilo k tomu 8 068 prodaných vozů, poraženo tak bylo Porsche 718 (Boxster i Cayman) i Ford Mustang.
Velké sportovní vozy - Porsche 911
Každé třídě mezi sportovními vozy vládne ikona, nicméně definitivní vítěz je jen jeden, a tím je Porsche 911, jehož 12 734 registrací stačilo jak na porážku MX-5 a TT, tak i Mercedesu-AMG GT a Ferrari 488.
Zdroj: JATO Dynamics
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry