Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tušíte, kolik dnes mají najeto nejvíce ojeté Tesly S? A kolik mohou najet za rok?
13.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Obavy z omezeného dojezdu trápí řadu zájemců o elektromobilitu, majitel této Tesly mezi nimi ale určitě nebyl. Najel toho za dva roky vážně spoustu.
Píšeme-li o elektromobilech, častým tématem jsou otazníky nad jejich dojezdem a problematickou rychlostí doplnění energie. Udávané dojezdy jsou minimálně v evropském prostředí nereálné, i kdybyste jeli s nohou lehkou jak pírko, natož kdybyste využívali byť je větší části dynamiky, kterou některá elektrická auta skýtají.
Podobné obavy mají i potenciální zájemci o elektrická auta a nejsou nemístné - kapacita akumulátorů je vzhledem k jejich velikosti, hmotnosti a ceně stále bídná a pokud jsou jakkoli větší, z běžné zásuvky je budete dobíjet něco jako věky. Anglicky se tomu říká „range anxiety”, úzkost z omezeného dojezdu a je opodstatněné třeba i kvůli tomu, že benzín si vezmete na každém rohu klidně do lahve od Coca-Coly, zatímco u elektřiny můžete hledat akorát dobíjecí stanici, kterých je stále zoufale málo. A můžete u nich strávit mládí.
Jediná automobilka, které se podařilo tyto obavy alespoň částečně zmírnit, je Tesla. Její auta sice mají i ve své nejlepší baterie srovnatelné s asi 38litrovou nádrží benzinu, což není moc, ale také už to není nic a při relativně vysoké provozní efektivitě těchto aut se s tím už dá někam dojet. A také alespoň sem tam narazíte na Superchargery, rychlonabíječky, jejichž používání mají navíc stávající majitelé vozů Tesla zdarma. V ČŘ je Supercharger jediný, navíc relativně krátce, takže spása to bude stěží, v Německu je ale situace o mnoho lepší. A právě jeden v Německu provozovaný Model S si dnes vezmeme na paškál - jeho majitel ho sice prodává, z úzkosti z omezeného dojezdu to ale jistě není.
Jen tak pro zajímavost jsme se podívali, kolik dnes mají nejvíce najeto ojeté elektromobily a některé kousky jsou vážně pozoruhodné. Člověk by s ohledem na výše zmíněné neočekával, že někdo s elektromobilem, byť Teslou, najede za rok porci kilometrů srovnatelnou s hodně ježděným konvenčním autem, ale děje se to. A Tento Model S 85 je důkazem.
Od první registrace v listopadu 2014 najel přes 142 tisíc kilometrů, což znamená asi skoro 5 500 kilometrů měsíčně. Víme, že takový nájezd umí Model S ujet se spotřebou přes 31 000 kWh elektrické energie, což dělá průměr 21,75 kWh na 100 km - srozumitelnější optikou je to ekvivalent asi 8,4 litru benzinu 100 km spotřebovaného v konvenčním autě. Rychlému „létání” po Autobahnu taková spotřeba jistě neodpovídá, úplně pomalé jízdě ale také ne. A kdyby s touto spotřebou majitel „tankoval” jen u Superchargeru vždy z prázdného baterie do plné, musel by se tam během dvou let zastavit 365krát. Reálně to jistě musel udělat vícekrát a možná častěji doplňoval energii doma, to nevíme, ale i kdyby to měl dělat denně na po pár desítek minut, nezní to při správném plánování zase tak děsivě.
Nechme ale spekulací o tom, kdy a jak majitel svůj vůz nabíjel. Soustřeďme se na fakt, že s Modelem S lze najet za rok 60 - 70 tisíc kilometrů, i přes časově náročnější a nutně častější doplňování energie. A i přes fakt, že to nemůžete udělat skoro kdekoliv, jako natankovat benzín nebo naftu. Tohle auto navíc není jediná Tesla s proběhem nad 100 tisíc kilometrů v inzerci - najde se jich více, byť žádná další nabízená nejezdila skoro 70 tisíc km za měsíc.
Nabídka auta jako taková moc zajímavá není - je hodně drahé, i když na fotografiích nedokonalé kvality nevidíme velké opotřebován. Výbavy je tu tradičně hromada, žádná Tesla nevyjela z fabriky se „švihadly”, elektrické je i nastavování volantu, ale auto nezvládne Autopilot. Můžete si nicméně nechat tuto funkci zabudovat v mnichovském servise Tesly za 3 500 Eur, tedy asi 95 tisíc korun.
Vůz prý má dvě sady pneumatik a byl velmi dobře udržován. Jedinou otázkou tak zůstává kapacita akumulátorů. Kdyby vás z jakéhokoli důvodu zajímalo Jeho cena je 64 990 Eur, tj. zhruba 1,8 milionu korun. To je vážně vysoká cifra za dva roky starý vůz s takovým nájezdem, věkem neprověřenou odolností a nejasnou životností svého nejdražšího komponentu, který dnes jako nový (v nejbližší verzi 90D) přijde v Německu na 99 720 Eur, tj. 2,7 milionu korun. Ale to je dnes vážně druhotné, zajímavý je onen nájezd...











Tenhle Model S má za sebou přes 142 tisíc km za zhruba dva roky. To je vážně hodně...
Zdroje: Mobile.de, Tesla Forums
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
