Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Udávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 7 hodinami | Petr Miler
Až 369 km/h? To zní skoro jako z repertoáru Bugatti, tedy alespoň do chvíle, než se podíváte na výsledek měření reálné rychlosti podle GPS. Italům budiž ke cti snad jen to, že se tím drží svých odvěkých tradic.
Jaká je reálná rychlost auta, kterým právě jedete? To je otázka za milion, na kterou je těžké najít jednoznačnou odpověď. Tedy snad krom jediné - že je zaručeně jiná než ta, jakou vám zrovna ukazuje tachometr. Ten vždy ukazuje víc, než kolik činí skutečná rychlost, přičemž i na to existuje norma - od reality se může lišit až o 10 % a ještě 4 nominální km/h navrch. Pokud tedy jedete 50 km/h a tachometr ukazuje 59 km/h, je to odchylka jako blázen, přesto jde o kýžený stav.
Má to různé důvody od bezpečnostních (řidiče obvykle vyšší rychlost těší, obecně bezpečnější je ale jet pomaleji, a tak není od věci mu trochu věšet bulíky na nos) přes technické (na auto lze obvykle obout různé pneumatiky o mírně odlišném obvodu pláště, což měření pozmění, to samé se nakonec stane i s ubývajícím vzorkem) až po vyloženě opatrnostní (když tachometr ukazuje víc než skutečnost, automobilka je hrdina a je v pohodě, kdyby ukazoval víc, je to vrah malých dětí a má problém).
Existuje tedy dost důvodů i možností, jak udělat z tachometrů aut legálně velké lháře, přesto můžeme říci, že odchylky u moderních vozů jsou obvykle minimální - vyzkoušeli jsme jich s měřičem rychlosti podle GPS za život nejméně stovky a obvykle se jedná o jednotky km/h i v dosti vysokých rychlostech. Výjimky ale jako vždy existují. A koho překvapí, že ta největší má italský původ?
Italové jsou trochu flinci, trochu histrioni, s věcmi se moc nemažou a mají rádi drama. Italské věci musí být křiklavě emotivní a auta zjevně nejsou výjimkou. Legendy se už dnes vypráví o tom, jak Ferrari označilo model F40 za první sériové auto schopné pokořit hranici 200 mph, tedy 322 km/h, v praxi to ale snad nikdo nikdy nedokázal. A od té doby se nic nezměnilo - Ferrari vždy slibují trochu víc, než můžou. Víc akcelerace, víc maximální rychlosti, lepší okruhové časy atp., než pak lze rozumně docílit. A Lamborghini se tím zjevně nakazilo.
Už před léty jsme žasli nad tím, jak Lamborghini Murciélago akceleruje na Autobahnu až k 320 km/h. Ovšem nebylo to žasnutí nad samotnou rychlostí jako spíš nad tím, že reálně jelo auto jen 283 km/h, o 37 km/h míň. To je obrovský rozdíl. Špatný kus? Staré Lambo? No, znělo to tehdy jako možnost, teď tu ale máme zbrusu nové hybridní Revuelto. A dělá to zas.
Podívejte se na to sami na videu níže od stejných exekutorů dálničních defilé - Revuelto je rychlé jako čert, o tom žádná: Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 2,66 sekundy, zrychlení ze 100 na 200 km/h 4,63 sekundy a čtvrtmíli z místa dá za 9,88 sekundy při dosažené rychlosti až 236 km/h. A maximálka? Tachometr ukáže až 369 km/h! To by auto činilo opravdu brutálně rychlým, jenže GPS nesouhlasí.
To v tu chvíli říká „jen” 345 km/h, tedy o 24 km/h míň. A to je zase ohromný rozdíl. Všechny zmíněné naměřené hodnoty jsou navíc o něco horší než tovární, nejde jen o jednu. Drama, baby! Tušíme, že zákazníky to trápit nebude, u Lamba to zjevně patří to ke hře, přesto si můžeme otevřeně říci jedno: Udávaná rychlost Revuelta je stará „dobrá” italská lež, jaká se dnes v automobilovém světě hned tak nevidí...



Lamborghini Revuelto je jistě úctyhodné auto, s udávanou rychlostí ale „trochu” přehání... Foto: Lamborghini
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
před 6 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025V Evropě se začalo prodávat levné čínské rodinné auto. I když cestou k nám citelně zdražilo, pořád stojí relativně málo
26.5.2025Designový šéf Ferrari osvětlil pozadí rozchodu s Pininfarinou, teď by možná chtěl vrátit čas
26.5.2025Německý automobilový průmysl se hroutí, přiznávají po vývoji z posledních let sami Němci. Špatné zprávy přicházejí pomalu den co den
27.5.2025Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 15:22 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales