Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Uniklá webová stránka naznačuje Corvette s motorem uprostřed. Už zmizela
25.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Objevil se střípek indicie, naznačující, že příští Corvette by opravdu mohla mít motor uprostřed. Pořád to jsou ale spíše spekulace než fakta.
Chevrolet Corvette měl vždy motor vpředu. A skoro stejně dlouho, jako je na světě Corvette, existují spekulace o tom, že ta příští už bude mít motor uprostřed. Ne nadarmo mají nejlepší supersporty světa motor uprostřed a Zora Arkus-Duntov, jeden z duchovních otců Corvette, byl také pro tohle řešení. Uprostřed uložený osmiválec se opět dostal do řečí v posledních týdnech a měsících.
„Dokonalý zdroj” webu Car and Driver před několika týdny uvedl, že příští generace Corvette bude mít motor uprostřed. Jak moc tomu věřit, bylo otázkou, nyní ale máme střípek od firmy Katech. Ta donedávna vyráběla motory pro závodní Corvette, takže má k Chevroletu nepochybně blízko. A tenhle střípek by mohl vůz s motorem uprostřed skutečně naznačovat. Je jím webová stránka, na které si můžeme přečíst „C8 Corvette ZR1/Zora” a o řádek níže „2018+ Corvette ZR1/Zora LT5”.
Označení C8 dostane příští generace stoprocentně. Je také pravděpodobné, že bude mít nadcházející Corvette ZR1 motor postavený na tom ve verzi Z06 - a ten má označení LT4. Vylepšená verze by mohla mít označení LT5, ovšem to nemusí vůbec nic znamenat, Chevrolet v kódech motorů velkou kontinuitu nevykazuje. Mnohem víc může naznačit uvedení jména Zora a také to, že stránka, kterou zobrazuje screenshot níže, už neexistuje.
Kromě toho jsou tu starší fakta, která nelze pominout. Patří k nim zachycení záhadného prototypu, který měl téměř jistě motor uprostřed, dále fakt, že zlatý sporťák s rysy Corvette, který byl na webu Katechu, nevidíme prvně. Mohli jsme ho zahlédnout na nástěnce designérky Chevroletu Christine Park vloni na jaře.
Víme také, že Chevrolet si zaregistroval označení Zora a ZR1, a že do továrny Bowling Green v Kentucky, kde se Corvette vyrábí, GM aktuálně investuje 290 milionů dolarů, tedy asi 7,1 miliardy korun. Necelá půlka z této sumy má být určena na modernizaci výroby a pochybujeme a jde o dost velkou částku na nějakou drobnou změnu výrobních postupů, které si obvykle nová generace vozu stejné koncepce vyžaduje.
Další věcí, která nahrává spekulacím, je, že 659 koní je v případě Corvette podle některých zdrojů blízko maxima toho, co můžou pneumatiky auta se zadním náhonem a motorem vpředu přenést na asfalt. Jistě, jsou tu i silnější auta se stejnou koncepcí, ale není jich moc, nebývají to sériové produkty a když už, nejsou to vysloveně sporťáky. Třeba Hellcaty jsou výrazně těžší než Corvette, což trakci pochopitelně pomáhá.
Zapadá to pěkně, ale spekulace o Corvette s motorem uprostřed jsou pořád jen spekulace. Může se samozřejmě objevit skutečné produkční auto, ale také to může být jen koncept anebo se na svět nemusí ve finále dostat vůbec nic. Modelový rok 2018 na webu Katechu je velmi zajímavý a mohl by ukazovat na to, že se něco dozvíme už v lednu 2017 v Detroitu, ale může to být i plácnutí do vody používající rok starou fotku a zbožná přání. Přejme si víc a nechme se překvapit...

Tenhle obrázek byl k vidění na webu Katechu



Testovací mula s motorem uprostřed byla spatřena před mnoha měsíci



Ilustrace Corvette s motorem uprostřed, pocházející od Car and Driveru, jsou staršího data
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
