Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Japonsku se konečně začalo dařit autům z dovozu, zvýšení daně je ale znovu dusí
15.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dovoz zahraničních aut do Japonska byl na vzestupu, největší rozmach zaznamenalo Maserati. Po dubnovém zvýšení spotřební daně ale celý trh klesá.
Proniknout na japonský automobilový trh bylo pro zahraniční značky vždycky složitější, místní zákazníci jsou známí tím, že preferují vozy domácí výroby. Možná se není co divit, japonské značky vyrábějí tradičně velmi dobrá auta, i když je někteří rádi řadí až kamsi na konec. Poslední dobou se tam ale začíná dařit také autům z dovozu, za což můžou být dovážející automobilky vděčné z největší části rostoucí japonské ekonomice.
Podle Bloombergu byl loňský fiskální rok, který v Japonsku skončil v březnu, pro zahraniční výrobce jedním z nejúspěšnějších. Za první tři měsíce tohoto kalendářního roku byl ze zahraničních výrobců nejúspěšnější Volkswagen. I tak ale byl s 23 tisíci prodanými auty až na devátém místě, předstihlo jej i v Evropě méně úspěšné Subaru, a to více než dvojnásobně.
V minulém fiskálním roce se v Japonsku prodalo 302 tisíc dovezených vozidel, nejvíce od roku 1997. Zároveň to znamená 8,8 % podíl na trhu, pokud z něj vyjmeme kei cars, tedy malinká auta s délkou do 3,4 metru a objemem motoru do 660 ccm. Volkswagenů z toho bylo 72 tisíc, byl z importérů nejúspěšnější, a z tohoto počtu bylo nejvíce Golfů, 31 tisíc.
Největší nárůst však zaznamenalo Maserati. Vozů této italské značky se za první tři měsíce roku 2014 prodalo 317, za celý uplynulý fiskální rok to bylo 714 aut s trojzubcem ve znaku, což znamená nárůst o 100 % oproti fiskálnímu roku předešlému. Ostatně, Maserati raketově roste i v Evropě a v podstatě na celém světě. Dařilo se rovněž Mercedesu, meziročně si polepšil o 40 %, zejména díky třídě A. S téměř 60 tisíci prodanými vozy předstihl Lexus a po čtyřech letech se opět stal nejprodávanější prémiovou značkou na japonském trhu.
Tento rozmach však dost možná bude mít krátké trvání. Japonsko totiž v dubnu letošního roku zvedlo spotřební daň z pěti na osm procent, načež prodeje nových aut téměř hned spadly. Dovoz aut poklesl o masivních 24 % a celý trh se propadl o 5,5 % - následky změny jdou tedy opět hlavně na úkor zahraničních značek. Když byla v dubnu 1997 naposledy zvýšena spotřební daň, automobilový trh klesal 21 měsíců v kuse. Někteří analytici však v současnosti přesto věří, že se trh opět zvedne díky rostoucí ekonomice.












Největší rozmach dovozu aut do Japonska zaznamenalo Maserati, meziročně vyrostlo na dvojnásobek
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
Renault a spol. nabízí všem automobilkám možnost vrátit svým elektrickým autům spalovací motory, tahle malá krabička to zařídí
před hodinouMajitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
včeraDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
včeraBMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
včeraPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.03. 14:05 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.03. 12:27 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.03. 12:26 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.03. 10:56 - M.Z.
- Onboard videa 09.02. 20:22 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 09.02. 16:16 - Carrert93