Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Maserati letos navýšilo své evropské prodeje o 420 procent, hlavně díky dieselům
13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Klientelu Maserati zjevně přitahuje typ motoru, který dříve nebyl k mání. Proto nakonec bylo za první čtyři měsíce prodáno téměř 2 000 vozů.
V minulém týdnu jsme se věnovali hlavně plánům Sergia Marchionneho, které ovšem investory vrhly spíše do nejistoty, než že by je naplnily optimismem. TO může znít paradoxně, neboť šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles s ničím jiným než právě s růstem a ziskem v příštích pěti letech nepočítá. Trochu však přitom pozapomíná na fakt, že kupříkladu taková Alfa Romeo může jen sotva pomýšlet na pětinásobné navýšení prodejů, pokud její reputace ve světě bude taková, jaká je.
Stejně tak lze pozdvihnout obočí i nad růstem, jehož má dosáhnout Maserati. Značka s trojzubcem ve znaku by totiž podle současných plánů měla v roce 2018 prodávat 75 tisíc nových aut, což zní jako utopie. A to dokonce i ve světle úspěchů loňského roku, kdy registrováno bylo 15 400 exemplářů, nebo toho letošního.
Během prvních čtyř měsíců roku 2014 se totiž Maserati sice povedlo navýšit své evropské prodeje o 420 procent, ve výsledku však stále hovoříme jen o 1 837 kusech. Na druhou stranu, 507 exemplářů připadá na měsíc duben (meziroční nárůst o 333 %), z čehož je vidět vzestupná tendence přinejmenším v absolutních číslech. Nejsme si však jisti, že značce toto tempo vydrží.
Je totiž třeba zmínit, že mluvíme o trhu sportovních a luxusních vozů, který do značné míry kopíruje tržby hollywoodských trháků. Ty přitom během prvního víkendu „trhnou“ třebas i 160 milionů dolarů (cca 3,2 mld. Kč), během druhého však evidují i 80procentní pokles tržeb. To samé tedy může potkat i Maserati, až se movitá klientela nasytí.
Je však možné, že italský trojzubec bude v tomto ohledu větší trvalkou, přece jen evropští zájemci sahají hlavně po dieselových motorech, které dříve v nabídce nebyli. Je tak možné, že ještě nějaký ten měsíc budeme rostoucí prodeje evidovat, díky čemuž by letos mohla padnout i meta 20 tisíc registrací.
Maserati prodává v Evropě modely Ghibli a Quattroporte hlavně s dieselovými motory, jež dříve nebyly k mání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch