Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V prodeji se objevilo dodnes zcela nové BMW 323i E30. Nikdy nejelo po silnici a je překrásné, stojí ale majlant
15.7.2022 | Petr Miler
Pokud někdy litujete, že jste před několika dekádami nežili v ten správný moment na správném místě a nemohli si naživo užívat zbrusu nových legend, které definovaly bavorskou automobilku, tohle je šance vrátit čas.
Tohle je skutečně jedinečná příležitost a prodávající o ní zřejmě realisticky hovoří o jako pravděpodobně úplně poslední na celém světě. Co nabízí, je úplně nové BMW 3 generace E30 vyrobené z dnešního pohledu v automobilovém dávnověku - v roce 1985. Trojek E30 se pořád dá koupit docela dost, mají dnes kultovní statut a nejvíce jako M3. U nich není až takový div, že je někdo na konci výroby koupil, aby je „sušil” a dnes je nabízí na neskutečné ceny s pár tisíci najetými kilometry. Případ tohoto auta je ale jiný.
Je to verze 323i, tedy svého času vrcholné šestiválcové provedení, jen stupínek pod pozdější M3. V roce 1985, pouhé tři roky po začátku výroby, nikdo nemohl vědět, že tento vůz „udělá” trojkovou řadu a dnes se k němu bude vzhlížet s úctou. Přesto jej jeden Němec z nějakého důvodu toho roku koupil a hned poté „ustájil”. Celých dalších 37 let se pak nenašel nikdo, kdo by tento vůz byť jen přihlásil do provozu, natož aby se s ním v provozu objevil - i když má na tachometru „přejezdových” 260 km, prodávající říká, že silniční provoz nikdy nepoznalo.
Je to s podivem o to více, že jeho specifikace fandí ježdění. Na komfort se v ní příliš nehledí, pomineme-li prvky jako kazetový přehrávač se čtyřmi reproduktory. Na jízdu ale ano - je tu jednak respektovaný šestiválec MB20 (zde M20B23) o objemu 2,3 litru a výkonu 110 kW (150 koní). K tomu si kupující přibral kratší sportovní převodovku, samosvor a sportovní sedačky Recaro. Co takovému autu chybí?
Můžete pochopitelně pochybovat o tom, zda realita odpovídá udávanému, ale podívejte se na fotky. Tohle auto je zjevně netknuté, nenajdete na něm nejen rez, ale ani špínu, celý spodek má ještě pokrytý ochranným voskem z fabriky. A interiér? Nenajdete prakticky ani žádný prach v přístrojové desce, tahle 323i je zkrátka nová. Ne jako, ne skoro, je nová.
Stačí ji osedlat, vyrazit a užívat si její nízké hmotnosti, elegantní stavby s nizoučkými přesahy předních blatníků nad koly, krátkého pětikvaltu s jedničkou k sobě dolů, samosvoru a dostupné dynamiky - stovka za 7,7 sekundy a maximální rychlost 205 km/h, s tím v provozu nezapadnete ani dnes. Koupit si ji můžete v rakouském Klagenfurtu (i když vůz měl jediného majitele v Německu) a asi už tušíte jediný háček, cenu. Stojí - podržte se, ale pořádně - 119 000 Eur, tedy více jak 2,9 milionu Kč. To už chce fandu, na druhou stranu za tuto cenu dostane naprostý unikát.

































Tohle je dost možná poslední nové BMW 323i E30, které lze v roce 2022 koupit. Nejezdit vydrželo 37 let a je to na něm zatraceně dobře vidět. Foto: Meyer-Hafner, publikováno se souhlasem
Zdroj: Willhaben.at
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 2 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 08:04 - GeneHawkins
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales