Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vítěz Velké ceny Monaka je líné prase, uspěl jen díky penězům, říká jeho bývalý šéf
2.6.2022 | Petr Miler
Po vítězství v jednom z nejprestižnějších závodů planety si získal respekt celého světa, minimálně jeden člověk na něj ale s obdivem nehledí. A servítky si při jeho hodnocení opravdu nebere.
Zdá se, že je na vrcholu kariéry. Mexičan Sergio Perez po mnoha letech v motorsportu dokáže být konečně stabilně úspěšný v týmu, v kterém reálně může získat i titul mistra světa. Coby týmový kolega Maxe Verstappena to nikdy nebude mít jednoduché, o uplynulém víkendu ale ukázal, že nizozemskou superstar dokáže porážet. Celý víkend v Monaku byl lepší než jeho týmový kolega a po zmatcích u Ferrari a velmi dobře zvolené strategii Red Bullu dokázal ovládnout i nedělní chaotický závod.
Stal se tak vítězem jednoho z nejprestižnějších motoristických podniků světa, v šampionátu jezdců je jen 6 resp. 15 bodů za Charlesem Leclercem a Maxem Verstappenem. To není nic, navíc podepsal u Red Bullu nový kontakt na dva roky. Má tak v rukou skutečně reálnou šanci zapsat de do dějin i jinak než „mexický ministr obrany”, kterým byl neformálně jmenován poté, co loni pomohl zejména v posledním závodě Maxovi V. k vítězství a zisku mistrovského titulu. Peter Mücke ale velmi pochybuje, že by to mohl kdy dokázat.
Mücke je bývalý závodník a šéf týmu Mücke Motorsport, který stál u zrodu řady hvězd motoristického nebe, mj. Sebastiena Vettela, čtyřnásobného mistra světa Formule 1. Rukama mu prošel i Perez a rád na to ani trochu nevzpomíná. V roce 2006 pro něj jezdil ve Formuli BMW, což po uplynulém víkendu s gustem připomněl pro televizi RAI Sport. Podle něj se Perez mistrem světa nestane, protože je podle něj líné prase a nedokáže jednat profesionálně. To jsou podle něj charakterové atributy neslučitelné se světovým šampionem a dle Mückeho uvidíme Pereze leda párkrát zazářit, konzistence výkonů Verstappena prý nikdy nedosáhne.
Sergio Perez musí Mückemu ležet hodně v žaludku, neboť to není poprvé, co se expresivně vyjadřuje na jeho adresu. Není navíc obvyklé, aby člověk v jeho postavení „kydal špínu” na své bývalé jezdce. Tady to ale dělá opakovaně, pro list Corriere dello Sport už dříve řekl něco podobného.
„Už tehdy Sergio ukazoval, že je talentovaný, o tom není pochyb. Jeho přístup ale nebyl ani trochu profesionální, zřídka jsem pracoval s někým tak nedbalým jako on,” uvedl k Perezově působení v Mücke Motorsport v roce 2006 a dodal i peprné detaily. „Jeho byt v Berlíně vypadal jako válečná zóna, naboural mi půjčené auto, když jel domů opilý z večírku, dělal všechno, co neměl dělat.”
Jak je tedy možné, že se dostal tak vysoko? Mücke má jednoduchou odpověď, peníze. „Vždy za ním stál jeho mexický sponzor. Sergio si nemusel dělat hlavu s tím, že by na něj došly peníze, věděl, že budou chodit dál, to je pointa. Nikdy by nedosáhl vrcholu, kdyby neměl tuto finanční podporu. Jen se svým talentem by byl mimo hru po roce ve Formuli BMW,” trvá na svém Mücke.
Je to pozoruhodný pohled do zákulisí, jeho relevance pro současnost je ale otázkou. Je třeba si uvědomit, že Perezovi bylo v roce 2006 jen 16 let a tehdy lidé bývají neodpovědní a nikdo se tomu až tak nediví. A peníze musí stát za každým později úspěšným závodníkem F1, motorsport je drahý koníček. Na druhou stranu, některé charakterové vlastnosti člověka neopustí a z některých Checových výroků je patrné, že dokáže být i dnes trochu lehkovážný a snad i nemístně sebevědomý. Uvidíme, co přinese zbytek sezóny, s Mückeho sázkou na Perezovo vítězství v ní bychom ale rozhodně nepočítali.






Sergio Perez je na vrcholu, o víkendu vyhrál Velkou cenu Monaka a podepsal nový dvouletý kontrakt s Red Bullem. Má reálně na to stát se mistrem světa F1, ne však podle Petera Mückeho. Foto: Oracle Red Bull Racing
Zdroje: RAI Sport, Corriere dello Sport
Bleskovky
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
včera
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
8.12.2025
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
7.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP: GP Turecka 2027? včera 10:28
- Manzi: „Nechtěl jsem odejít bez titulu mistra světa“ 8.12.2025
- Triumph Tiger Sport 800 Tour: s cestovatelskou výbavou 8.12.2025
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ 7.12.2025
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi TDI za 290 tisíc. Co na tom, že to je nechtěná verze s nechtěným motorem, výbavou i barvou
před 9 hodinami
Technik popsal půlrok života s autem od „zrádců Tesly”. Hořel pro něj nadšením, teď už ho nechce ani vidět
před 10 hodinami
Ford Mondeo v novém se začal prodávat a je tak levný, že automobilka radši tají, jak výhodná nabídka to je
včera
Už se provalilo, že první elektrický Rolls-Royce je propadák, ne hit. Prodeje i ceny dál padají, slevy jdou do milionů
včera
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.10. 00:13 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 12.09. 22:18 - řidičBOB
- BMW Divize 12.09. 19:34 - Spectral
- Policejní kontroly a měření 12.09. 18:17 - řidičBOB
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.09. 09:27 - Snowman000
- Politický koutek 12.08. 12:18 - Brus
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
