Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen Race Touareg 2: extrémista
1.12.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Slavná Rally Dakar se rychle blíží, proto si vám pokusíme představit po technické stránce letošního favorita kategorie automobilů, speciál race Touareg, na který čeká stejně jako na ostatní účastníky ostrých 9 000 km terénem Argentiny a Chile.
Nejtěžší automobilová zkouška na světě a nový sportovní cíl pro Volkswagen v podobě obhajoby celkového prvenství. Aby Volkswagen obhájil dakarské prvenství spoléhá na pět posádek. Kromě loňských vítězů Giniela de Villierse s Dirkem voz Zitzewitzem a druhých Marka Millera s Ralphem Pitchfordem se za volantem Race Touaregu zúčastní nadcházejícího Dakaru další tři nově sestavené dvojice: Španělé Carlos Sainz a Lucas Cruz, Katařan Nasser Al-Attiyah s německým navigátorem Timo Gottschalkem a brazilské duo Mauricko Neves a Clécio Maestreli.
Účastníci Rally Dakar 2010 se mohou připravit na ještě těžší závod, než kdy dříve. V hlavní roli druhého Dakaru na jihoamerické půdě bude jedna z nejsušších oblastí světa: čtyři z celkových 14 etap povedou pouští Atacama. Kromě vysokých dun, hlubokého písku, či dvou přejezdů And ve výšce okolo 4 700 metrů nad mořem čekají na závodníky také rychlé etapy po šotolině nebo obtížné traverzy skalnatým terénem.
Vraťme se ale k technice. Volkswagen Race Touareg 2 (během vývoje značen projektovým číslem 586) připomíná sériový vůz jen zdánlivě, a to pouze svou robustní karbonouvou karoserií o váze pouhých 50 kilogramů. Race Touareg je s váhou 1787,5 kg danou pravidly lehčí, než vozy bezprostředních soupeřů? Zároveň je však limitován objem motoru na 2,5 litru. Jeho dvojité turbodmychadlo dosahuje během práce teploty až 800 stupňů Celsia. Podvozek tohoto speciálu kategorie T1 je omezen na 250 milimetrů, přičemž zdvih pérování ostatních vozů, např. terénních speciálů, může být až 1000 mm.
Technické údaje
Volkswagen Race Touareg 2
Motor: řadový vznětový pětiválec TDI, dvoustupňové přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu, podélně uložený za přední nápravou. Objem 2 500 cm3, největší výkon 206 kW (280 k), největší točivý moment přes 600 N.m. Restriktor sání 38 mm (FIA/ASO omezení), řídicí jednotka Bosch
Hnací ústrojí: podélně uložená sekvenční pětistupňová převodovka, stálý pohon všech kol, tři mechanické diferenciály s volitelným viskózním uzamykáním, hydraulicky ovládaná spojka s keramickým obložením
Podvozek: dvojité závěsy, dva tlumiče a dvě pružiny na kolo, zdvih 250 mm, dle omezení, hřebenové řízení s posilovačem, kotoučové brzdy z vnitřním chlazením (Ø 320 mm), hliníkové brzdové třmeny (vpředu: šest pístků; vzadu: čtyři pístky). Ráfky 7 x 16“, pneumatiky BFGoodrich “All Terrain” 235-85/16
Karoserie: ocelový rám, dvoudveřový karbonový kokpit
Rozměry a hmotnost: délka/šířka/výška:4 171/1 996/1 762 mm, rozchod kol 1 750 mm vpředu/vzadu, rozvor:2 820 mm, minimální hmotnost 1 787,5 kg
Jízdní výkony: zrychlení z 0-100 km/h za 6,1 s, nejvyšší rychlost kolem 190 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch