Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen Race Touareg 2: extrémista
1.12.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Slavná Rally Dakar se rychle blíží, proto si vám pokusíme představit po technické stránce letošního favorita kategorie automobilů, speciál race Touareg, na který čeká stejně jako na ostatní účastníky ostrých 9 000 km terénem Argentiny a Chile.
Nejtěžší automobilová zkouška na světě a nový sportovní cíl pro Volkswagen v podobě obhajoby celkového prvenství. Aby Volkswagen obhájil dakarské prvenství spoléhá na pět posádek. Kromě loňských vítězů Giniela de Villierse s Dirkem voz Zitzewitzem a druhých Marka Millera s Ralphem Pitchfordem se za volantem Race Touaregu zúčastní nadcházejícího Dakaru další tři nově sestavené dvojice: Španělé Carlos Sainz a Lucas Cruz, Katařan Nasser Al-Attiyah s německým navigátorem Timo Gottschalkem a brazilské duo Mauricko Neves a Clécio Maestreli.
Účastníci Rally Dakar 2010 se mohou připravit na ještě těžší závod, než kdy dříve. V hlavní roli druhého Dakaru na jihoamerické půdě bude jedna z nejsušších oblastí světa: čtyři z celkových 14 etap povedou pouští Atacama. Kromě vysokých dun, hlubokého písku, či dvou přejezdů And ve výšce okolo 4 700 metrů nad mořem čekají na závodníky také rychlé etapy po šotolině nebo obtížné traverzy skalnatým terénem.
Vraťme se ale k technice. Volkswagen Race Touareg 2 (během vývoje značen projektovým číslem 586) připomíná sériový vůz jen zdánlivě, a to pouze svou robustní karbonouvou karoserií o váze pouhých 50 kilogramů. Race Touareg je s váhou 1787,5 kg danou pravidly lehčí, než vozy bezprostředních soupeřů? Zároveň je však limitován objem motoru na 2,5 litru. Jeho dvojité turbodmychadlo dosahuje během práce teploty až 800 stupňů Celsia. Podvozek tohoto speciálu kategorie T1 je omezen na 250 milimetrů, přičemž zdvih pérování ostatních vozů, např. terénních speciálů, může být až 1000 mm.



Technické údaje
Volkswagen Race Touareg 2
Motor: řadový vznětový pětiválec TDI, dvoustupňové přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu, podélně uložený za přední nápravou. Objem 2 500 cm3, největší výkon 206 kW (280 k), největší točivý moment přes 600 N.m. Restriktor sání 38 mm (FIA/ASO omezení), řídicí jednotka Bosch
Hnací ústrojí: podélně uložená sekvenční pětistupňová převodovka, stálý pohon všech kol, tři mechanické diferenciály s volitelným viskózním uzamykáním, hydraulicky ovládaná spojka s keramickým obložením
Podvozek: dvojité závěsy, dva tlumiče a dvě pružiny na kolo, zdvih 250 mm, dle omezení, hřebenové řízení s posilovačem, kotoučové brzdy z vnitřním chlazením (Ø 320 mm), hliníkové brzdové třmeny (vpředu: šest pístků; vzadu: čtyři pístky). Ráfky 7 x 16“, pneumatiky BFGoodrich “All Terrain” 235-85/16
Karoserie: ocelový rám, dvoudveřový karbonový kokpit
Rozměry a hmotnost: délka/šířka/výška:4 171/1 996/1 762 mm, rozchod kol 1 750 mm vpředu/vzadu, rozvor:2 820 mm, minimální hmotnost 1 787,5 kg
Jízdní výkony: zrychlení z 0-100 km/h za 6,1 s, nejvyšší rychlost kolem 190 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Nejnovější články
- Audi poslalo domů 10 tisíc lidí ze dvou největších továren, nemá pro ně práci
před 2 hodinami - Američané našli způsob, jak nadobro zabránit mlžení čelního skla auta zevnitř
před 3 hodinami - Levně k mání je KITT, v němž jezdil i David Hasselhoff. Ale takový, o kterém možná ani nevíte
před 4 hodinami - Dohoda o Brexitu je pro automobilky časovaná bomba, vybuchne v roce 2023
před 5 hodinami - Nejkrásnější kousky propadáku VW ze závěru jeho výroby přestaly ztrácet hrdost
před 6 hodinami - Špinavé tajemství elektrických aut nemá řešení, detaily odhalují všechny reálné dopady
před 7 hodinami - Jeremy Clarkson prozradil víc k nové show s jeho vlastním Lamborghini v hlavní roli
před 8 hodinami - Němci vybrali nejúspornější SUV pro tahání přívěsů, ta teď mohou přijít vhod
před 9 hodinami - Dodnes neojetá poslední Škoda s motorem V6 je tip na nenápadný rychlík za slušné peníze
včera - Je to paradox, ale nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h si kupují stále bohatší lidé
včera
Živá témata na fóru
- Zabavne kabrio kolem 300tis 15:26 - Snowman000
- Volkswagen obecne 15:22 - jirka87
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 15:07 - jirka87
- Elektromobily a vse kolem nich 14:49 - MadJoe
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Koronavirus 12:25 - fast001
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub