Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagenu klesá zisk i prodeje, chystá radikální škrty nákladů
31.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern letos nejspíše překoná hranici 10 milionů prodaných vozů, přesto není vše růžové. Jeho marže oproti Toyotě poklesla na pouhou třetinu.
Zhruba před necelými dvěma měsíci jsme informovali o úspěchu Volkswagenu v Evropě a Číně. Souběžně s tím jsme ovšem také uvedli, že v Rusku a Americe se německému koncernu naopak nedaří. K tomu se přidaly vysoké náklady spojené s vývojem i snahou zůstat v plusu právě na Starém kontinentu.
Kvůli tomu musí VW Group po druhém čtvrtletí letošního roku přepočítávat o 2,2 procenta nižší obrat - činí „jen” 51 miliard Eur (1,406 bilionu Kč). Menší než loni je ale i provozní zisk, který po druhém čtvrtletí činí 3,33 miliardy Eur (91,6 mld. Kč) a je oproti loňsku nižší o 3,1 procenta.
Hlavní „zásluhu” na tomto pádu nese samotná značka Volkswagen, které se nižší prodeje, a tak její provozní zisk klesl o více než třetinu na 572 milionů Eur (cca 15,73 mld. Kč). Na druhou stranu, Audi hlásí navyšování tržeb o jednociferné procento (konkrétně se značka nevyjadřuje), díky čemuž k zisku celé skupiny přispívá více než 40 procenty.
Navzdory nižšímu zisku ale německý koncern jako celek prodává více aut než loni a tedy i více než kdykoli předtím. Zatímco loni bylo vyexpedováno více než 9,7 milionu vozů, pro letošek bude dosažena nebo překonána hranice deseti milionů. Za první půlrok metu 5 milionů aut překonal a „desítka” se tak zdá být nadosah. Sám koncern přitom ještě nedávno počítal s tím, že tuto laťku překoná až v roce 2018.
Automobilka by se tedy skutečně mohla stát světovou jedničkou, a pokořit tak Toyotu. Jak se ovšem ukazuje, každý úspěch má svou cenu. Snaha o pokrytí jakéhokoliv segmentu trhu totiž vyžaduje nemalé náklady, zvláště když třeba takový Golf můžete dnes pořídit ve 14 variantách. Je proto logické, že šéf koncernu Martin Winterkorn již začal bít na poplach.
Od roku 2017 bychom se tak měli dočkat škrtů ve výši 5 miliard Eur (137,5 miliard korun) ročně, což rozhodně není málo. Podle analytiků jde ale o krok správným směrem, díky čemuž třeba taková firma NordLB má u akcií firmy napsáno „kupovat“. Očekává se totiž jejich růst, což se ostatně již stalo - jen během dneška totiž narostly o 1,7 % na 178,6 Eur (4 912 Kč).
Než ovšem začnete rušit svůj bankovní účet a zamíříte na burzu, máme pro vás zásadní informaci - jakkoliv akcie Volkswagenu rostou, u takové Toyoty či Hyundai se dají očekávat ještě větší pozitiva. Japonská a korejská značka se totiž může chlubit marží ve výši 8,8 %, respektive 9,5 %, zatímco VW Group to ve druhém čtvrtletí dotáhl jen na 2,3 %.
Je tedy vskutku otázkou, zda nakonec dojdou naplnění prognózy Wolfsburgu, které ještě v únoru hlásaly, že provozní zisk se na konci roku bude pohybovat mezi 5,5 a 6,5 procenty. Loni to přitom bylo 5,9 %. V rámci celkových tržeb se ovšem navýšení očekává stoprocentně, a to o nějaká tři procenta oproti loňským 197 miliardám Eur (5 417,5 mld. Kč).






A3 sedan a Q3 patří mezi nejprodávanější modely Audi. To přispívá hlavní měrou k zisku koncernu Volkswagen Group
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 4 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 6 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 7 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 9 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub