Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo je stále jako tank, nová XC90 zářila v nejtěžším crash testu IIHS
21.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Švédové si opět mohou blahopřát, neboť druhogenerační SUV získalo nejvyšší ohodnocení. Ostatně jako všechny předchozí vozy značky.
Druhá generace švédského SUV má za sebou již evropské crash testy Euro NCAP, při kterých nepřekvapivě zazářila. A to i díky přítomnosti autonomních brzd, bez kterých dnes již od bruselské organizace populární pětici hvězd důležitou zejména pro marketingové oddělení prostě nedostanete. Jak na tom ale nové Volvo XC90 bude, pokud skutečně dojde k havárii, navíc s velkým odsazením? To je možné do detailu vysledovat na nových fotkách a videu, které vypustil do světa pro změnu americký institut IIHS.
Jak asi již dobře víte, v zámoří se při testech více snaží simulovat reálné nehody než na Starém kontinentu. Nicméně také ve Státech získávají na vážnosti moderní systémy, zvláště ty, které vás před nehodou varují nebo jí dovedou zcela odvrátit. Řeč je opět o autonomních brzdách, jejichž činnost byla IIHS testována při rychlostech 20 km/h a 40 km/h. V obou případech ke kolizi nedošlo, díky čemuž byl švédský kolos odměněn maximálními šesti body.
Při rychlosti 64 km/h pak došlo k onomu testu s velkým odsazením, tedy pouhou jednou čtvrtinou přídě. Tento test je asi nejpřísnějším, jakému jsou vozidla v institutu IIHS vystaveny, neboť nejenže reflektují možnou velmi vážnou srážku ve skutečném světě, ale zároveň odhalují slabiny konstrukce uzpůsobené převážně pro evropské testy, které ani s podobnými kolizemi donedávna nekalkulovaly. XC90 si však vedla nadmíru dobře, neboť po nárazu se čelní struktura posunula směrem k řidiči o méně než pět centimetrů.
To možná na první pohled může vypadat jako hrozivé číslo, což dále ještě mohou umocnit záběry, na kterých je patrné, jak bariéra vůz doslova „rozčísne“, až z něj odlítne kolo s pneumatikou. Nicméně sloupek dveří i podlahový nosník jsou zcela nedotčeny, spodní část palubní desky pak nezasáhla kolena řidiče. Jeho hlava byla navíc ihned obklopena čelními a bočními airbagy, které příkladně spolupracují.
Volvo XC90 tak od institutu získalo nejvyšší ohodnocení Top Safety Pick+, přičemž jak dodává šéf amerického zastoupení Lex Kerssemakers, švédská automobilka je jediným výrobcem, jehož veškeré vozy dosáhly takového stupně bezpečnosti. Aneb Volvo nemusíte milovat, jeho přetrvávající úpornou snahu o maximální pasivní bezpečnost mu ale musíte přiznat...




Nové Volvo XC90 ochrání i po nárazu malou částí přídě svou posádku naprosto dokonale
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 9 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 11 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 11 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB