Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vpravdě nehezký propadák Opelu, který zdevastoval image někdejší legendy, lze dnes sotva jetý koupit za pakatel
20.10.2024 | Petr Miler
Neprodával se až tak špatně, už z jeho postupného odchodu ze scény je ale patrné, že žil jen z tradice svých předchůdců a postaral se konce jedné německé legendy. Možnost si jej koupit dnes pořád není raritní, sotva jeté kusy v prodeji ale raritami jsou.
Je někdy až fascinující vidět, jak moc a jak rychle některá slavná auta zašla na úbytě. Příkladem budiž Opel Vectra, který ještě v 90. letech minulého století prodejně atakoval hranici půl milionu prodaných aut ročně jen v Evropě. V posledních dvou letech tolik aut na starém kontinentu neprodal celý Opel všech modelů. A Vectra? Ta se v prodejních statistikách neobjevuje od roku 2010.
Důvodem je pochopitelně to, že skončila, náhodou se to ale nestalo. Jejím katem se po dvou úspěšných generacích zvaných A a B stala ta třetí, jejíž interní označení jistě hravě uhádnete (jeden z hitů Michala Davida případně napoví). Nebylo to vyloženě špatné auto, v nabídce modelů střední třídy si přibližně udržovalo pozici svých předchůdců, jeho vzhled byl ale tak nudný, že po spatření Vectry C usínali i řidiči okolo projíždějících Volkswagenů.
Design vozu byl skutečně mimořádně nenápaditý a neatraktivní jako u řady dalších Opelů té doby. A hotovou tragédií byl lacině působící, šedivý a jako sekerou vysochaný interiér s velmi skromnou výbavou i ve vyšších specifikacích. Úspěšný nehezký model nelaskající posádku snad ještě nikdy nevznikl, a tak ani céčková Vectra úspěšná nebyla.
Je férové dodat, že celá mainstreamová střední třída tehdy začala ztrácet své postavení na trhu, a tak v ní přežili jen ti lepší. Mezi takové Vectra nepatřila, celkem výrazný facelift už ji také nezachránil, a tak se prodejně propadla až pod 100 tisíc dodaných vozů za rok, pak skončila úplně. Automobilka ještě zkusila vzkřísit své šance na úspěch v tomto segmentu novější Insignií, ani ta ale nebyla nijak ohromující a změna jména v tomto případě ke zvýšení zájmu též nevedla. Tento model přímého nástupce nedostal už vůbec.
Dnes se ale chceme vrátit na „začátek konce”, do roku 2003, kdy Vectra C teprve zjišťovala, že ji nikdo nechce. Tehdy vznikl vůz na fotkách níže, docela nuzná verze s téměř základním motorem 1,8 o 122 koních. Je to pořád stejně nehezké auto s nikterak ohromující technikou, co ale svého času nemuselo táhnout k prodejcům davy, to může dnes lákat v bazarech. V době, kdy jsme už poněkolikáté přišli na to, že modernější technika není vždy výhra, se jednoduchý benzin střední třídy s nádrží na 61 litrů paliva nemusí jevit nijak nepřijatelně. A vzhled musíte ojetině odpustit vždy, natož pak této.
Jde totiž o velmi málo využité auto. Ačkoli je na světě už 21 let, v rukou pouhých dvou majitelů najelo jen 56 tisíc km. A nemá smysl o tom pochybovat, podívejte se na fotky. Odmyslíme-li si okopané vnitřní prahy v místě řidiče a odřený plast nakládací hrany zavazadlového prostoru, o což se podle prodávajícího postaral první majitel-důchodce, je to velmi zachovalý vůz zvenčí i uvnitř. Je to zkrátka možnost vrátit se skoro až do roku 2003, v dobrém i zlém, a uzmout nejzachovalejší obyčejnou Vectru C před faceliftem v současném prodeji.
Kdyby vám to přišlo jako hloupost, považte, že stojí jen 3 190 Eur, tedy asi 80 tisíc Kč. Není to skoro nic, v době, kdy i Škoda Fabia v úplném základu stojí od 400 tisíc Kč, je to prostě hodně málo. Však jde o dalece nevyužitý nový vůz střední třídy s primitivní, skoro věčnou techniku, který nakonec i nějak jede - stovka za 10 sekund a maximálka 210 km/h nejsou špatné údaje. Nakonec je to auto z dob, kdy i vůz střední třídy tohoto kalibru vážil - bacha na tekutinu v ústech, ať se nepoprskáte - 1 275 kg. Tohle za 80 tisíc? Nemusí to být špatný kauf, vůbec ne.









Tohle auto si toho mnoho neužilo, má najeto jen 56 tisíc km a je k mání za směšné peníze. Svého času to nebyl hit, právě naopak, dnes ale za cenu nižší než špičkové kolo může mít své kouzlo. Foto: Mikayel, publikováno se souhlasem
Zdroj: Opel Vectra C 1,8 NUR 56000km@Mobile.de
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 9 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 11 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis