Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Všimli jste si, kde má Lamborghini Urus víčko palivové nádrže?
12.12.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Banální otázka? Ne tak docela, alespoň máme-li soudit podle první oficiální prezentace Lamborghini. V jejím rámci se totiž víčko objevilo pokaždé jinde.
Jasně nejsledovanější automobilovou premiérou minulého týdne bylo odhalení Lamborghini Urus. Popravdě řečeno jsme byli až překvapeni, jak moc vás tato novinka zaujala, ale zaujala. Možná proto, že je to nové nejrychlejší SUV světa, možná kvůli tomu, že na poměry Lamborghini je to přesto docela obyčejné auto. Možná se vám zamlouvá svým vzhledem, možná vás právě naopak jím zklamalo a preferovali byste jiné řešení. To nevíme a případně nám to sami povězte v diskuzi, není to ale jediná nejasnost, která odhalení italské novinky obchází.
Narážíme na věc, která je na první pohled docela banální - kde má tohle auto víčko palivové nádrže. Není to tak, že bychom neviděli žádné, to by nasvědčovalo nějaké bizarní schovávačce, která by u Lamborghini zase tak nepřekvapila. Problém je, že jich vidíme až příliš mnoho.
Ne, vážně, však se sami můžete podívat na oficiální prezentaci Urusu na webu Lamborghini a uvidíte na hlavní stránce víčko palivové nádrže na straně řidiče, tedy nalevo. Otevřete galerii fotek a hned na prvním snímku na téže straně neuvidíte nic. Jdete dál a přijde jiná oficiální fotka, kde víčko nalevo zase je. Pustíte si konfigurátor a zase tam není. Pak se podíváte na obrázky z premiéry vozu a zmatení je dokonalé - na záběru na plátně na pódiu je Urus s víčkem vlevo. A pod ním stojí Urus s víčkem vpravo.
Že by existovaly dvě verze pro trhy s pravostranným a levostranným řízením? Bylo by to hezké gesto směrem k Velké Británi, Japonsku, Austrálii a dalším zemím, kde se Urusů jistě prodají mraky, je to ale extrémně nepravděpodobné. Nejspíše jen někdo při přípravě oficiálních fotek otočil záběry z boku podle toho, jak se to zrovna hodilo a na umístění víčka palivové nádrže nepomyslel. Auto má tedy - jako naprostá většina evropských vozů - víčko palivové nádrže nejspíše vpravo a jen vpravo, jak ostatně ukazují živé záběry.
Nebylo by to poprvé v historii automobilismu, co se automobilce něco podobného stalo. Přesto je to úsměvné, zejména vidíme-li, kde všude jsou ony špatné záběry použity. Jako hlavní snímek na všech oficiálních prezentacích Lamborghini na webu pro média i zákazníky je ten s víčkem palivové nádrže na levné straně používán pořád, i ve chvíli publikování tohoto článku. A to šlo pro Lamborghini o největší premiéru posledních let připravovanou jistě podobnou dobu. Inu, i mistr tesař...


Na jedné z oficiálních fotek se víčko palivové nádrže objevuje vlevo


Na stejném místě je i na hlavních snímcích všech oficiálních webových prezentací

A znovu vlevo byl vidět i při promítání na první živé prezentaci vozu



Tamtéž byl ke spatření in natura s víčkem nádrže vpravo...
























...a na většině oficiálních fotek je tomu stejně. Takže čekejme jen jednu verzi s tímto umístěním
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
před 5 hodinami
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
před 6 hodinami
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
před 8 hodinami
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
před 9 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
