Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW čtyři roky po Dieselgate pořád skladuje statisíce vykoupených aut s motory TDI
1.6.2019 | Petr Prokopec
Svého času obletěly svět fotografie nekonečných lánů vykoupených aut s podvodnými motory TDI. Co je s nimi teď?
Letos v září uplynou již čtyři roky od chvíle, kdy se celý svět dozvěděl o kauze Dieselgate. Původně se tento skandál dotýkal pouze Ameriky, nicméně záhy bylo zjištěno, že podvodným zařízením bylo osazeno jedenáct milionů aut po celém světě. Na Volkswagen se tak sesypal hněv celého světa, přičemž německá automobilka platila za své selhání jako mourovatá. V Evropě pak v důsledku největšího skandálu v její historii došlo k poklesu popularity dieselů jako takových, Amerika ale možná i překvapivě dokazuje, že umí odpouštět.
Na světě jsou nové informace o osudu statisíců aut, která Volkswagen musel za velkou louží vykoupit od majitelů a složitě je skladovat - takové množství vozů neuložíte hned tak někde. Nyní můžeme říci, že se po domluvených softwarových i hardwarových modifikacích postupně vrací zpět na silnice, obrovské zásoby se ale tenčí jen pomalu a většina vozů zůstává pořád odstavená na stejných místech.
Jeden z dotčených VW, konkrétně Jetta Sportwagon, má v nabídce i prodejce Emir Maslesa, dealer automobilky z Glendale. Dle něj je zájem o diesely opravené po kauze Dieselgate vskutku enormní, a to i přesto, že vlivem modifikací došlo na snížení výkonu o 15 koní a zhoršení spotřeby o 1 litr na sto kilometrů. Důkazem, že vůz prošel konverzí, je štítek nalepený pod kapotou. Z něj je patrné, že o modifikace se postarala dílna New Century Volkswagen na sklonku února.
Vůz pochází z roku 2013 a od té doby najel 83 300 kilometrů. Poslední měsíce sice stál pomalu bez pohnutí na jednom z 36 parkovišť, jež má automobilka ve Státech pronajaté, ovšem kromě modifikací pohonné jednotky prošel i celkovou renovací. „Stále je v něm tedy dostatek života pro vaši ženu,“ dodává s úsměvem Emir, který koupi popisuje jako velmi výhodnou.
Ne všechna vykoupená auta se ovšem dočkají nové řídicí jednotky, filtru pevných části či selektivní katalytické redukce SCR. Některá byla vykoupena v horším stavu či s vyšším nájezdem. Již zhruba 15 tisíc aut tak skončilo ve šrotu. V tuto chvíli by přitom Volkswagen měl mít na provizorních parkovištích uskladněno zhruba 150 tisíc aut, tedy skoro polovinu vykoupeného množství. Automobilka přitom v průměru prodává osm až deset tisíc aut měsíčně, což slova o velkém zájmu jen potvrzuje. Auta jsou nabízena jak přímo u dealerů, tak skrze online aukce.
Volkswagen pak pravidelně informuje agenturu pro ochranu životního prostředí EPA jak o modifikacích, tak o prodaných či sešrotovaných vozidlech. S ohledem na ony prodeje se pak zdá, že s těmito povinnostmi bude pokračovat ještě v příštím roce, než budou veškerá parkoviště definitivně vyprázdněna. Jsme zvědavi, kolik celkově aut nakonec skončí ve šrotu. Dosud šlo jen o nějakých 6 procent vykoupených vozů, ve výsledku by tak VW zrovna na tomto kroku zase tak moc tratit nemusel.


VW začíná postupně vracet auta vykoupená po kauze Dieselgate a uskladněná na místech jako ve Victorville postupně na silnice. Měsíčně prodá i 10 tisíc upravených vozů


















Provizorní parkoviště vytvořené z bývalého letiště na okraji mohavské pouště tak již není tak přeplněné jako před pár měsíci
Zdroj: Autoweek
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Finále šampionátu se koná tradičně ve Valencii včera 15:00
- Albert Arenas míří do šampionátu MS-Supersport včera 10:00
- Senzace: Jonathan Rea (38) se vrací k Hondě 11.11.2025
- MotoGP, skandál v paddocku s Marcosem Ramirezem 11.11.2025
- Skvělý rok bratří Marquezových 10.11.2025
Nejnovější články
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
před 49 minutami
Toyota chce z nového dvoulitru dostat až 400 koní v době, kdy ostatní s takovými motory končí, ukázala ho v akci
včera
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
včera
Už i Tesla má problém s váznoucími prodeji, a tak začala svá auta levně pronajímat komukoli
včera
Nezájem nutí Audi dál měnit plány. Jeho poslední elektrické modely někde ani „nebudou uvedeny na trh”
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.12. 19:55 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.12. 11:49 - pavproch
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
