Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dává dieselům dva roky, maximálně tři. Ve Fabii a spol.
16.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf vývoje VW věří, že nové motory s 48V hybridní technologií pošlou diesely do zapomnění. V malých autech možná, jinde jen stěží.
O tom, že diesely nečeká světlá budoucnost, se hovoří už léta. Tato slova padají zejména v souvislosti s plány zavádět stále přísnější limity či testy emisí látek jako jsou oxidy dusíku, s nimiž je pro výrobce komplikované efektivně zacházet. A po Dieselgate koncernu VW je slýcháme ještě častěji, neboť s touto aférou se manévrovací prostor výrobců aut dále zmenšil. Třeba taková Toyota říká, že diesely vydrží nanejvýš 10 až 15 let, ale co na to sám Volkswagen? Ten praví, že diesely budou mít utrum už do roku 2019.
Prohlásil to šéf výzkumu a vývoje VW Frank Welsch, nelekejte se ale, že byste si dva tři roky nemohli koupit naftový Golf nebo Passat. Řeč je o malých autech, ve kterých se diesely jeví být problematicky uplatitelné už léta a třeba zmíněná Toyota s nimi v modelech jako Yaris skončila nadobro. VW se touto cestou nevydal a v modelech jako je Volskwagen Polo nebo i Škoda Fabia diesely dál prodává. „V autech jako je Polo máme dnes pro diesely zákazníků dost, ale nemusí to tak být navždy,” říká Welsch.
Podle něj naftu v malých autech už během dvou tří let zastaví příchod „mild hybridů” používajících 48V soustavu, které práci spalovacího a elektrického motoru spojí efektivněji a dosáhnou zajímavých výsledků i v reálném provozu. „48voltový systém nabízí lepší rekuperaci kinetické energie a skoro tichý start-stop, takže necítíte, jak se motor zapíná a vypíná. S funkcí plachtění dosáhnete skutečných úspor 6 až 8 g CO2 na km,” říká Welsch a pravděpodobně nepřehání.
Takový mild hybrid je skutečně zajímavým řešením, neboť půjde v podstatě o auto jako dnes se spalovacím motorem, „větším startérem” a „větším akumulátorem”. Používáme tato slova proto, že podobný hybrid nebude ničím jako Toyota Prius - půjde skutečně o normální auto, které bude moci zůstat lehké a ušetří palivo zejména díky možnosti pomalého pohybu čistě na elektřinu (např. v kolonách, při parkování apod.), znatelnou rekuperací při deceleraci a vypínání motoru za jízdy při vyřazení na neutrál. To všechno palivo skutečně šetří.
Welsch věří, že příchod tohoto řešení v kombinaci se stále vyššími náklady na vývoj i výrobu malých dieselů umožní na jednu stranu zákazníkům jezdit podobně úsporně i s benzinem a přitom auto pořídit podstatně levněji. „Dnes jsou diesely dražší než benziny a nůžky se budou dále rozevírat s tím, jak musíme pracovat na plnění tvrdších limitů,” říká Welsch s tím, že věří, že stále méně zákazníků bude ochotno u malých aut akceptovat příplatek za diesel, až bude poptávka tak malá, že je VW prostě přestane nabízet.
Může se to skutečně stát? Může, docela dobře ano a třeba zmiňovaná Toyota dokazuje, že v této třídě lze uspět i bez dieselů v nabídce. Dá se tedy očekávat, že diesely z nabídky malých aut koncernu VW v dohledné dobře vypadnout a Škodu Fabia, která se dnes prodává jen s rozpačitým naftovým tříválcem, to nemine. Nečekejme ale nic podobného ve vyšších třídách, kde je typické využití auta docela jiné.
Výše popsaný hybrid bude skvěle fungovat ve městě či spletitějším provozu vůbec, pokud ale někdo potřebuje jezdit 200 km/h po Autobahnu, nebude mu jakýkoli hybrid v podstatě k ničemu. Takový člověk potřebuje co nejefektivnější motor schopný doplnit palivo na další cestu během chvíle a v tomto směru se dieselům hned tak něco nevyrovná, i když budou ještě dražší než teď. Dnešní zastoupení naftových pohonných jednotek v autech jako BMW 5 je v toto ohledu zcela vypovídající - takoví lidé měnit nebudou, ne kvůli pár tisícům či desetitisícům Kč...












Pokud toužíte po dieselové Škodě Fabia, je současné provedení zřejmě tou poslední možností
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejčtenější články
Nejpopulárnější auta v místě setkání Trumpa s Putinem: Tyto stroje frčí na Aljašce, jiné vozy tam nepřežijí
15.8.2025Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
15.8.2025Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB