Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Group prodal za první půlrok 2016 více aut než loni, je opět největší na světě
3.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern vyexpedoval od ledna do června 5,12 milionu nových aut. Zájem je hlavně v Evropě a Číně, a to o Audi, Porsche a Škodu.
Volkswagen Group má za sebou velmi úspěšné první letošní pololetí, během kterého bylo zákazníkům dodáno 5,12 milionu nových vozů. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jde o 1,5procentní nárůst, kterého koncern dosáhl za poměrně strastiplné situace spojené s kauzou Dieselgate. I navzdory tomuto skandálu tedy VW Group zůstává největší automobilkou světa, neboť registrace Toyoty i v důsledku zemětřesení na počátku roku poklesly o 0,6 procenta na 4,99 milionu vozů.
Němci by ovšem s bouchnutím šampaňského neměli pospíchat, neboť před sebou mají stále ještě řadu problémů k dořešení. Zejména ve Spojených státech, kde kromě dvoulitrů figurují v kauze také třílitrové turbodiesely. Korejská vláda pak Volkswagen obvinila z falšování dokumentů a manipulace s údaji o emisích, spotřebě i hluku a zakázala prodej velké části modelů. A žalovat automobilku hodlá i svobodný stát Bavorsko, jehož penzijní fond vlivem skandálu poklesl na hodnotě o 700 000 Eur (cca 16,9 mil. Kč).
Volkswagen tedy stále nemá vyhráno, přestože některé dílčí vavříny si již připsal. Např. německé ministerstvo dopravy již upustilo od jakéhokoliv potrestání s tím, že rozsáhlá svolávací akce je pro koncern dostatečným ponaučením. Mimo to politici souhlasí s rozhodnutím značky, dle kterého nebudou v Evropě stejné kompenzace jako ve Státech, neboť v takové chvíli by se jednalo o 8,5 milionu aut.
Další dobrou zprávou jsou pak již zmiňované prodeje a s nimi související finanční výsledky. Provozní zisk za první letošní pololetí totiž vůči stejnému loňskému období vzrostl ze 7 na 7,5 miliardy Eur (z 169,4 na 181,5 mld. Kč). Z této sumy si ovšem koncern 2,2 miliardy Eur (53,24 mld. Kč) odložil na konto následků dieselového skandálu. Ve výsledku tedy můžeme zmínit 36,8procentní účetní pokles.
Volkswagen přitom dodává, že největší zásluhu na reálném růstu mají především značky Audi, Porsche a Škoda. První zmíněná totiž od ledna do června prodala 953 200 nových vozů, tedy o 5,6 procenta více než loni. Automobilka ze Zuffenhausenu přispěla dalšími 118 000 exempláři, což představuje 3,5procentní růst. V případě Škody pak můžeme zmínit 569 400 nových vozů a vzestup o 4,6 %.
Samotný Volkswagen na tom byl poněkud hůře, jeho prodeje za první letošní pololetí totiž činí „pouze“ 2,925 milionu nových aut. Tedy o 0,7 % méně než loni. Nicméně světlem na konci tunelu jsou červnové registrace jenž meziročně stouply o 4,7 procenta na 492 800 kusů. Jako pravdivé se tedy ukazují být zvěsti o růstu fleetových prodejů, neboť manažeři firemních parků již naznačili, že s VW mohou být opět spojováni.
Závěrem již jen zmíníme vcelku očekávaná data spojená s různými regiony. Kvůli ekonomickým problémů se totiž koncernu vedlo špatně v Brazílii (-33,1 %) nebo Rusku (-6,8 %). Absence dieselů a horší reputace pak vyústily v propad také ve Spojených státech (-7,2 %), Čína si ovšem vede dobře (+6,8 %) a stejně tak i Evropa (+3,8 %), zvláště pak ta střední a východní (+6,7 %).
Prodeje koncernu VW Group za první letošní pololetí vzrostly...
...i díky lepším registracím mladoboleslavské Škody
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.