Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Lupo GTI s motorem 2,0 turbo je dokonalá kapesní raketa. A je na prodej
30.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle Lupo dostalo větší motor Audi a řadu dalších úprav. Jeho výkon je ve srovnání se sérií násobný, zvenčí na to ale zase tak moc nevypadá.
Pamatujete si na Volkswagen Lupo GTI? Ne? Není se co divit, moc se jich u nás neprodalo, protože už civilní verze - a také jeho španělské dvojče Seat Arosa - u nás byla docela drahá. GTI bylo pochopitelně ještě dražší, takže je poměrně vzácné. A dnes si drží cenu, hezké kousky nejdou pod 150 tisíc korun a nedávno jsme tu měli jeden za půl milionu. Ten byl svým stavem blízko dokonalosti.
Stroj, který vám chceme představit dnes, je ještě dražší. Prodával se na eBay a jedna aukce skončila, vůz se ale neprodal a je tedy na prodej znovu. Je to Lupo GTI přestavěné u firmy Car Creativ. Co je na něm jinak? Leccos, nejpatrnější jsou ale změny v motorovém prostoru, kam si našel cestu úplně nový agregát.
Stále pochází od koncernu VW a stále je to vpředu napříč uložený benzínový čtyřválec, šílenost jako stavbu s V8 a zadním náhonem nečekejte, ani tak ale nejde o nic skromného. Onen čtyřválec je přeplňovaný dvoulitr upravený na 309 koní a 428 Nm. Přes manuální převodovku je posílá na přední kola zhruba 1 000 kg vážícího auta.
Dvoulitr je to konkrétně z Audi s kódem EA113, tedy už z výroby přeplňovaná jednotka, která se montovala mimo jiné i do Octavie II RS. Dostal ale větší turbo, lepší vstřikovače, výkonnější palivové čerpadlo a řídící jednotku údajně ze závodního Seatu Leon Supercopa. Výfuk má závodní katalyzátor značky HJS a jsou v něm klapky pro úpravu zvuku.
Převodovka je šestikvalt z Volkswagenu Golf a a je tu i samosvorem s až 100% svorností od firmy Quaife. Stranou nezůstal ani podvozek, jsou tu nastavitelné tlumiče s pružinami od KW a příčný stabilizátor od H&R. Všechna gumová uložení jsou pevnější polyethylenová, nikoliv standardní gumová. Brzdy pocházejí od Porsche a vpředu mají 330mm kotouče, které zase „dodalo” Audi A8. Pancéřované brzdové hadičky jsou samozřejmostí.
Po stránce designu toto auto nicméně má vypadat co nejblíž sérii. Jsou tu tedy větší kola, ale jinak byste tu známky vizuálního tuningu hledali marně. I v interiéru je všechno sériové, až na dvě věci. Jednak rádio, které ale nyní nabídne bluetooth a možnost připojení kde čeho; v sérii byl člověk „odkázán” na CD a kazety. Zajímavější je ale tachometr cejchovaný do 300 km/h, ten standardní končí o 100 km/h níže.
Zkraje jsme zmínili cenu, tedy se něčeho chyťte a tady je - 26 950 Eur, tedy asi 728 tisíc korun. Za takové peníze je už opravdu z čeho vybírat a 300 koní to klidně může mít atmosférických a na zadních kolech. A podle toho možná vypadal zájem v předchozí aukci - vůz se neprodal. Teď běží znovu, cenu ale prodávající nezměnil.
V inzerátu uvádí, že ho má v takovémto stavu od roku 2008 a že za tu dobu najel asi 20 tisíc kilometrů. Během té doby se prý nepokazilo vůbec nic, jen musel jednou vyměnit baterii. Na jakou částku přišla úprava, bohužel neuvádí, ale žádnou láci nečekejme.












Tohle auto má pod kapotou pořádnou porci výkonu. A může být vaše, i když ne levně
Zdroj: eBay
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včeraChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva