Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW přiznává, že už nikdy neprodá tolik TDI jako před Dieselgate
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci počítají s tím, že v Americe už s diesely jen stěží zabodují a v Evropě jsou na ústupu už déle. Po roce 2019 je v USA možná zcela vyřadí z nabídky.
Budoucnost VW Group jsme probírali v bezpočtu článků. Zvláště poté, co šéf koncernu Matthias Müller seznámil akcionáře i veřejnost s novým plánem zvaným „Together - Strategy 2025“. Víme tedy, že Němci hodlají expandovat zejména na poli elektromobilů a hybridních vozů, kde se během příštích deseti let dočkáme hned 30 nových modelů.
Mimo to nová strategie zmiňuje také reorganizaci celého koncernu, díky čemuž by již nikdy nemělo dojít ke skandálu takových rozměrů, jakých dosáhla Dieselgate. A aby toho náhodou nebylo málo, chce Müller i přes nemalé investice hlavně do zmiňovaného alternativního ústrojí dosáhnout vyššího zisku, zvláště pomocí redukce nákladů.
Jasně vytyčen je tedy směr, po kterém se VW Group bude v příštích letech ubírat. Zásadní otázkou je, co bude s dieselovými motory, s nimiž plán de facto nepočítá. Tuto skutečnost nyní připustil i šéf americké divize Volkswagenu Hinrich Woebcken, dle kterého „již nebude dosažen tak vysoký procentuální podíl dieselů jako dříve“.
Před propuknutím kauzy bylo v zámoří možné s dieselovým motorem objednat šest z osmi ve Státech nabízených modelů. Tyto pohonné jednotky pak tvořily 20 procent z celkových registrací. Se skandálem však přišel zákaz prodeje motorů modelového roku 2015, žádost o certifikaci těch novějších pak koncern stáhl a dosud neobnovil.
Všeobecně se přitom má za to, že Volkswagen požádá agenturu EPA o schválení svých dieselových motorů až v souvislosti s modelovým rokem 2017, neboť tyto jednotky figurují v interním plánu pro léta 2017 až 2019. Nicméně osazeny jimi budou pouze ty modely, u kterých to bude dávat maximální smysl. Tedy třeba SUV jako Touareg.
Poté se ovšem bude muset Volkswagen rozhodnout, jak bude pokračovat dále. S rokem 2019 je totiž spojen příchod nových emisních předpisů, které jsou přísnější zejména v oblasti oxidů dusíku. To bude znamenat výraznou změnu v koncepci dieselů, která bude ještě dražší než dnes. Koncern tak zjevně musí promyslet, zda se takový krok vyplatí.
Jelikož navíc s příchodem nové dekády koresponduje i příjezd prvních elektrických a hybridních modelů, o nichž jsme hovořili v úvodu, je možné, že Volkswagen své dieselové snahy ve Státech po roce 2019 definitivně odpíská. Podobný postup, byť v dlouhodobějším měřítku, se pak vlastně dá očekávat také v benevolentnější Evropě, kde jsou diesel v posledních letech též na sice pozvolném, ale přece jen znatelném ústupu.
Ukazuje se tedy, že kauza Dieselgate skutečně má enormní vliv na celý automobilový průmysl. Od „naftožroutů“ se totiž postupně chce odklánět stále více značek, právě kvůli oněm striktnějším regulím. Je tak dost možné, že na konci příští dekády budeme na diesely vzpomínat se stejnou nostalgií jako na telefony se sluchátkem na šňůře...































Volkswagen začíná přehodnocovat svou zámořskou dieselovou nabídku. Do roku 2019 by se přitom v USA několika modelů dočkat mohli, poté je však jejich existence ohrožena přísnějšími emisními regulemi
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20.5.2025Sázka na elektromobily je „slepá ulička”, říká už zcela otevřeně šéf BMW. To to trvalo
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva