Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu
29.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Phaeton je prý hlavně nositel image. Automobilce zjevně stojí za to držet jej při životě i přes plány na úspory.
Jak z oficiálních zdrojů víme už pár týdnů, Volkswagen postaví nový Phaeton, a to i přes vpravdě mizerné prodeje a také přes fakt, že na každém ztrácí skoro tolik, kolik zaplatíte za slušně vybavený Passat. Podle agentury Reuters v letech 2002 - 2012 na každém prodaném Phaetonu tratil v přepočtu asi 760 tisíc korun, což je následkem hlavně investice ve výši jedné miliardy Eur do jeho vývoje, kterou nikdy nezvládl rozpustit v očekávaném objemu produkce.
Dozvídáme se také, jak na tom byl Phaeton v roce 2013 s prodeji. Není to tak strašné, že by VW postavilo dva kousky za měsíc, vybralo si ho 5 812 zákazníků. Oproti takovému Mercedesu třídy S, který si v roce 2014 koupilo 103 737 lidí, je to ale ohromný rozdíl. Je tedy třeba podotknout, že současná třída S je v podstatě nové auto, představené jen o něco více než rok zpátky, zatímco Phaetonu je již víc než dvanáct let. Navíc ho třeba u nás dostanete jen s dieselovým šestiválcem, dost plebejským motorem na to, na jaké zákazníky Phaeton cílí. Cílem VW ale bylo prodávat 20 tisíc Phaetonů ročně a ten nikdy nesplnil.
Rozhodnutí držet Phaeton při životě také moc nepasuje ke vloni oznámené úsporné strategii. Podle šéfa VW Martina Winterkorna plánuje značka v budoucnu ušetřit až 5 miliard eur (136,2 miliardy korun) např. optimalizací výroby a také stopkou pro méně ziskové modely. Například Eos skončí bez nástupce.
Phaeton však očividně stojí Volkswagenu za ztráty při jeho výrobě. Šéf americké divize značky Michael Horn uvedl, že Phaeton je „nositel image bez ohledu na objem produkce”. Víme také, že příští generace tohoto stroje, kterou uvidíme nejspíš ke konci roku 2016, má přinést přelomové technologie včetně zčásti autonomního řízení. Potřebuje ale také větší motory. Přejme mu aspoň jakýsi úspěch, je to nepochybně zajímavé auto.


Nový Volkswagen Phaeton se ukáže snad ke konci příštího roku











Současný Phaeton zkouší na trhu uspět už hodně dlouho. Ve vyobrazené verzi V10 měl alespoň „technický důvod” prorazit...
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 2 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 5 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 6 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- BMW Divize 12.14. 13:06 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
