Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu
29.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Phaeton je prý hlavně nositel image. Automobilce zjevně stojí za to držet jej při životě i přes plány na úspory.
Jak z oficiálních zdrojů víme už pár týdnů, Volkswagen postaví nový Phaeton, a to i přes vpravdě mizerné prodeje a také přes fakt, že na každém ztrácí skoro tolik, kolik zaplatíte za slušně vybavený Passat. Podle agentury Reuters v letech 2002 - 2012 na každém prodaném Phaetonu tratil v přepočtu asi 760 tisíc korun, což je následkem hlavně investice ve výši jedné miliardy Eur do jeho vývoje, kterou nikdy nezvládl rozpustit v očekávaném objemu produkce.
Dozvídáme se také, jak na tom byl Phaeton v roce 2013 s prodeji. Není to tak strašné, že by VW postavilo dva kousky za měsíc, vybralo si ho 5 812 zákazníků. Oproti takovému Mercedesu třídy S, který si v roce 2014 koupilo 103 737 lidí, je to ale ohromný rozdíl. Je tedy třeba podotknout, že současná třída S je v podstatě nové auto, představené jen o něco více než rok zpátky, zatímco Phaetonu je již víc než dvanáct let. Navíc ho třeba u nás dostanete jen s dieselovým šestiválcem, dost plebejským motorem na to, na jaké zákazníky Phaeton cílí. Cílem VW ale bylo prodávat 20 tisíc Phaetonů ročně a ten nikdy nesplnil.
Rozhodnutí držet Phaeton při životě také moc nepasuje ke vloni oznámené úsporné strategii. Podle šéfa VW Martina Winterkorna plánuje značka v budoucnu ušetřit až 5 miliard eur (136,2 miliardy korun) např. optimalizací výroby a také stopkou pro méně ziskové modely. Například Eos skončí bez nástupce.
Phaeton však očividně stojí Volkswagenu za ztráty při jeho výrobě. Šéf americké divize značky Michael Horn uvedl, že Phaeton je „nositel image bez ohledu na objem produkce”. Víme také, že příští generace tohoto stroje, kterou uvidíme nejspíš ke konci roku 2016, má přinést přelomové technologie včetně zčásti autonomního řízení. Potřebuje ale také větší motory. Přejme mu aspoň jakýsi úspěch, je to nepochybně zajímavé auto.


Nový Volkswagen Phaeton se ukáže snad ke konci příštího roku
Současný Phaeton zkouší na trhu uspět už hodně dlouho. Ve vyobrazené verzi V10 měl alespoň „technický důvod” prorazit...
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 11 hodinamiFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
dnesJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 5 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 7 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
před 8 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 10 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.30. 21:37 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan