Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton: německý nezmar prý komfortem překoná Mercedes třídy S
8.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zřejmě nesmrtelný Phaeton přijde i ve své druhé generaci. Krále segmentu za chce porazit na jeho vlastním hřišti s pomocí kamer a senzorů.
Existuje jedna oblast, ve které drží Mercedes-Benz absolutní prim, a tou je komfort cestujících. Patrné to bylo hlavně v rámci minulých generaci třídy S, také novinka se ale mezi sobě blízkými vozy jeví v tomto směru o něco dále. A to je řeč pouze o standardním provedení, nikoliv o verzi Maybach, která má být dle slov svých tvůrců „nejtišším sedanem světa“. Pokud tedy patříte mezi společenskou smetánku a zároveň netoužíte třeba po britské limuzíně Rolls-Royce Phantom, pak víceméně nemáte jinou možnost, jak pohodlněji svézt své pozadí.
Na sklonku roku 2016 nebo na počátku toho následujícího by se ale výše zmíněný fakt měl změnit. V té době má dorazit nový Volkswagen Phaeton, který je ve své první generaci jasným propadákem a automobilka už není s to ani udržovat v chodu jeho konfigurátor. Právě tento vůz chce ale v druhé generaci třícípou hvězdu porazit komfortem na palubě.
Dopomoci mu k tomu mají kamery a senzory, jež detekují nerovnosti vozovky a přizpůsobují tomu podvozek. Obdobným systémem je sice vybavena také třída S, Phaeton by však měl dané funkce nabídnout i za snížené viditelnosti a v noci. Výsledkem by měla být nejkomfortnější limuzína vyšší třídy vůbec.
Kromě toho bude novinka Volkswagenu vybavena systémem autonomního řízení, který představí příští generace Audi A8. Počítat tedy můžeme se samovolnou jízdou do rychlostí 60 km/h, kromě samotného pohybu by ovšem Phaeton měl zvládnout i předjížděcí manévry. Tento fakt však zatím nebyl oficiálně potvrzen.
Na přelom let 2016 a 2017 jsme tedy vskutku zvědavi, přeci jen daná prohlášení se rozhodně u země nedrží. Zajímavé pak bude, jak na výzvu odpoví třícípá hvězda. Ta by totiž někdy ve stejné době mohla představit facelift třídy S, který si jistě nepohraje jen se vzhledem...


Nový Volkswagen Phaeton má být komfortnější než Mercedes-Benz třídy S, což není zrovna nemalý cíl
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 7 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 2 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 4 hodinamiMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 5 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 7 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 12:30 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom