Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW už ví, jak zlevnit elektromobily. Cenu akumulátorů pošle dolů o dvě třetiny
28.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Šéf vývoje VW Hans-Jakob Neusser naznačil, že by všechny elektromobily koncernu mohly mít stejné akumulátory. Cílem je snížení ceny až o 66 %.
Cestou k nižší ceně elektromobilů je unifikace akumulátorů, říká Volkswagen. Šéf vývoje Hans-Jakob Neusser to naznačil na newyorském autosalonu, když hovořil o tom, že všechna auta, která nějak využívají k pohybu elektřinu, by mohla v budoucnosti dostat jednotné akumulátory. Náklady na tuhle část elektrického pohonného ústrojí by se tak měly snížit až na třetinu.
V současnosti je Panasonic dodavatelem baterií pro VW Golf GTE, e-Golf a Audi A3 e-tron, zatímco od Samsungu je v plánu kupovat baterie pro Passat GTE a další modely Audi. Pokud by se akumulátory podařilo sjednotit, také by to znamenalo širší využití pro fabriku v německém Braunschweigu, která se nyní zabývá montováním bateriových modulů.
Podle mluvčího automobilky by se na jednotných akumulátorech mohlo podílet víc dodavatelů, ale montáž by očividně probíhala v Německu. Volkswagen také v současnosti pracuje na nové generaci lithium-ionových baterií, které by měly nabídnout až pětinásobnou energetickou hustotu oproti těm dnešním. Kdy se však něco takového dostane na trh, není zatím známo.
Stejně tak je otázkou, kdy a zda vůbec budou Volkswageny mít jednotné akumulátory. Neusser o časových rámcích nehovořil a odlišnosti v jednotlivých modelech, třebaže jezdí na stejných platformách, mohou unifikaci znesnadnit, třebaže asi ne zcela znemožnit. Zatím tedy musíme respektovat současný stav - akumulátory jsou drahé, jejich energetická hustota je mizerná, doba dobíjení dlouhá a životnost omezená. To všechno dělá z elektromobilů nákladné a přitom problematické zboží. Pokud s tímto VW zatočí, může mu budoucnost automobilů patřit ještě více, než se dnes zdá...














Volkswagen e-Golf je dost drahý i kvůli akumulátorům a VW právě zde vidí prostor k velkému snížení nákladů
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
před 9 hodinamiŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
včeraNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
včera
Nejnovější články
Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
před 5 hodinamiJeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
před 6 hodinamiDodnes skoro novou Škodu Favorit 136 LS vlastněnou jediným člověkem nikdo nechce, majitel musel s cenou dolů
před 8 hodinamiŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
před 9 hodinamiDalší z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 06.06. 14:13 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.06. 10:47 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.06. 05:30 - Truck Daškam
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 06.06. 04:02 - Learothat
- S větrem ve vlasech.... 06.05. 13:30 - pavproch
- Politický koutek 06.05. 12:42 - jerry
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.05. 12:19 - delphin
- Rychlodotazy 06.05. 08:55 - jerry