Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW vyzývá část majitelů svých aut, aby je přistavili k sešrotování, vůbec je neměl prodat
4.2.2020 | Petr Miler
Pokud patříte mezi ty, kteří si vytvářejí k autům citový vztah, doufejte, že nejste jedním z majitelů Volkswagenů stižených nejnovější svolávací akcí. Naprostou většinu čeká sešrotování.
Volkswagen v posledních letech nechvalně proslul kvůli aféře zvané Dieselgate, jejíž podstatu zřejmě nemusíme dlouze připomínat. Firma přibližně od konce minulé do poloviny této dekády dodávala na trh auta s motory TDI, která se před testy emisí úspěšně tvářila, že plní všechny platné normy, i když je v běžných jiných jízdních režimech vysoce překračovala. Nebyl to ovšem jediný kostlivec, který ze skříně Volkswagenu vypadl.
Automobilka přibližně ve stejnou také zákazníkům prodávala auta, která měla skončit ve šrotu. Zřejmě v rámci zvýšení efektivity vlastního fungování vzala tisíce předprodukčních aut, na oko z nich udělala sériově vyrobené vozy a ty pak prodala. Nebyla to žádná ojedinělá akce, ale znovu 10 let trvající praxe, kterou VW sám odhalil, auta svolal zpět do servisů a nemilosrdně je dodatečně sešrotoval.
Mohlo se zdát, že tím je případ dalších „cinklých” VW u konce, jenže není tomu tak. Němci při další auditu zjistili, že existují další vozy, které si hrají na standardně sériově vyrobené, i když nebyly. Právě jejich majitele v tuto chvíli obesílá a tušíme, že velká část z nich z toho šťastná nebude.
Jedná se o vozy modelových řad Amarok, Caddy, Caddy Maxi, Crafter a Transportery T5 a T6. Jejich majitelé jsou postupně informování dopisem, ve kterém firma vysvětluje, že vozy prodané v určitém časovém rozmezí jsou pouze vývojové, i když byly oficiálně označeny jako sériové. Mluvčí firmy k tomu dodává, že auta disponují „komponenty, výbavou či softwarem, který neodpovídá sériovému provedení”.
VW zatím identifikoval dalších 1 237 takových vozů (minule jich bylo asi pětkrát tolik) a pouze 118 z nich je schopen opravit výměnou špatných dílů. U zbytku není oprava ekonomicky ospravedlnitelná a majitelé jsou vyzýváni k tomu, aby vozy přistavili, ty budou opět sešrotovány a majitelům bude nabídnuta přiměřená kompenzace. Zákazníci na tom tedy tratní nebudou, pokud ale někdo své auto miluje bez ohledu na peníze, bude krokem VW jistě rozčarován.
Němci očekávají úspěch, jak hodnotí i předchozí akci tohoto ražení. Z asi 6 000 dotčených aut byli schopni vykoupit a sešrotovat přes 3 600 vozů, ostatní se nepodařilo dohledat nebo legálně dostat pod jejich kontrolu. Pochopitelně, z kvanta aut, která VW vyrábí, jde o relativně malá čísla, čerstvé rozšíření akce ale nasvědčuje, že ani sami Němci neví, kolik a kde takových vozů po světě jezdí a kolik jich ještě může být odhaleno. Bez určení samotného VW je nelze rozlišit, působí zcela standardním dojmem.
Dopis vyzývá majitele aut, která VW vůbec neměl prodat, aby je přistavili obvykle k sešrotování, výjimečně pak k opravě
Akce se týká části VW Amarok...
Zdroj: Bild
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před hodinou - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před hodinou - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 2 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 3 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera