Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW zametl Dieselgate pod koberec, jeho „oprava” TDI ale rozčiluje stále více lidí
12.2.2019 | Petr Prokopec
Naftový skandál Volkswagenu se stává pomalu zapomenutou záležitostí, ne však pro ty, kterých se dotkl. Nemluvíme teď o samotnému podvodu, ale následné opravě, který pro stále více lidí opravou není.
Dnešní uspěchaná doba už odsunula kauzu Dieselgate do pozadí a mohlo by se zdát, že už se s ní její strůjce vyrovnal a může si konečně oddechnout. Jenže realita je o jiná. U nás se o tom nemluví, neboť předpokládáme, že dodatečným modifikacím motorů TDI se tu maximum lidí vyhnulo a nikdo jim je pořádně nenutil. Ve Velké Británii, kde VW musel modifikaci dotčených motorů slíbit úřadům a provádět ji stůj co stůj, je ale situace odlišná.
Tamní motoristé si již delší čas stěžují, že úpravy, které Volkswagen u jejich vozů provedl, jim pokazil jinak milovaná auta Upravený software u jejich vozů kromě snížení emisí NOx zhoršil spotřebu i jízdní dynamiku, což jim vadí více než je těší snížení emisí.
O těchto problémech jsme se zmiňovali v minulosti nejen v souvislosti s britskými motoristy, dnes ale zůstaneme věrni jim. Nová data totiž dokazují, že rozhodně nejde o banalitu či vyřešený problém, nad který by Volkswagen mohl mávnout rukou. Podle šéfa britského zastoupení německé automobilky Paula Willise bylo na ostrovech modifikováno již více než 870 tisíc aut, před vládní komisí tento muž současně přiznal, že firma eviduje také přes 28 tisíc stížností. To ve srovnání s rokem 2017 představuje nárůst o 70 procent, navíc je jasné, že každý nespokojený zákazník si nebude oficiálně stěžovat.
Nejde však pouze o záležitost spojenou s Volkswagenem, byť většina stížností míří za motory 1,6 TDI a 2,0 TDI z rodiny EA189, jež byly vyrobeny v rozmezí let 2007 až 2015. Mimo to ale zákazníci mají problém také s modifikacemi u šestiválcových a osmiválcových agregátů, jimiž byly osazeny různé modely Audi a Porsche. Těchto aut jezdí po Británii celkově asi 55 tisíc.
Vyjma poskytnutí těchto informací VW Group víceméně hraje mrtvého brouka a nejspíše doufá, že celý problém zmizí sám. Jak říká Willis, „je důležité mít na mysli, že technické modifikace byly implementovány do takřka 7,5 milionu aut napříč Evropou, a jak již bylo zmíněno výše, také do více než 850 tisíc vozů ve Velké Británii. Většina zákazníků přitom byla spokojena a uvedla, že po úpravách nezaznamenala problém.“
To podle Garetha Pritcharda, zakladatele fóra sdružujícího majitele dieselových vozů VW, nemusí být až tak úplně pravda. „Ve Velké Británii dostalo softwarovou modifikaci již 870 tisíc aut, přesto však nebylo jedinému majiteli vysvětleno, co úprava skutečně udělá s jeho vozem. Víme, že existuje spousta naštvaných řidičů, kteří zaznamenali identický problém, ovšem Volkswagen jim jej neozřejmil. Navíc se domnívám, že počet stížností je značně podhodnocený, neboť ne každý majitel se odhodlá k tomu, aby něco napsal,“ potvrzuje výše zmíněnou domněnku Pritchard.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak se Volkswagen s celou záležitostí vypořádá. Willis už musel znovu na „vládní kobereček“ a je takřka jisté, že problém jen tak z povrchu nezmizí. Naopak se může ještě více rozhořet, neboť Volkswagen ještě neosadil novým softwarem ještě zhruba 290 tisíc aut. Počítány jsou v to přitom nejen vozy s motory V6 a V8, ale i ty, jejichž majitelé dodatečnou modifikaci tvrdošíjně odmítají.
Je otázkou, jak si bude Volkswagen v případě stížností počínat. Willis znovu zopakoval, že postoj automobilky k motoristům dotčeným podvodným softwarem se nikterak nezměnil - i nadále tedy Němci nenabídnou v Evropě zákazníkům žádnou kompenzaci. Minimálně v britském případě ale možná budou muset svou strategii změnit, zvláště u lidí, kterým modifikace prokazatelně zhoršily vůz. Jinak je čekají soudní spory, ve kterých mohou mít problém uspět.
Počet Britů nespokojených s modifikacemi „cinklých” dieselů neustále narůstá, řada z nich dokonce již podala i hromadnou žalobu, na snímcích vidíme jednoho z z majitelů staršího Touranu 1,6 TDI, u něj došlo k prokazatelnému poklesu výkonu a snížení spotřeby
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 20 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch