Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
24.12.2024 | Petr Prokopec
Jsou to dvě žádoucí auta, z nichž jedno se už rozloučilo s výrobou, zatímco druhé ještě čeká druhá polovina života. A z nichž jedno mělo vždy pohon 4x4, zatímco to druhé jej nabídlo teprve nedávno. Přesto jde o až neuvěřitelně vyrovnané stroje.
Je na sněhu a ledu lepší Audi RS4 nebo BMW M3? Pokud byste tuto otázku položili ještě před nějakými 5 lety, i fanoušek mnichovské automobilky by musel uznat, že vítězství by náleželo čtyřem kruhům. Modely RS jsou totiž odnepaměti spojeny s pohonem všech kol quattro, zatímco eMková BMW tradičně sázela jen na zadní roztáčenou nápravu. BMW sice taktéž již dekády nabízí technologii 4x4, ovšem v případě modelů M byla až do příchodu minulé M5 spojena jen s SUV.
Dnes je pohon xDrive i u modelů divize M v podstatě standardem, výjimek je minimum. Platí to i o M3, u které je sice stále na výběr i zadokolka, dokonce s manuálním řazením, nejspíš je tomu tak ale naposledy. A u kombíku M3 Touring dokonce nic jiného než pohon 4x4 s automatem mít nemůžete.
Jak tedy zní aktuální odpověď na v úvodu položenou otázku? Ve vší komplexnosti vám ji nabídne přiložené třiadvacetiminutové video Jonathana Bensona z Tyre Reviews. Ten obul RS4 Avant a M3 Touring do stejných pneumatik Pirelli P-Zero o rozměru 275/35 R19, a následně s nimi vyrazil na testovací dráhu. Nejprve došlo na jízdu po sněhu, než ji vystřídala akcelerace na ledu. A aby toho nebylo málo, týkala se prověrka systémů 4x4 také brzdění a časů na okruhu, pochopitelně skrytém pod bílou nadílkou.
Jonathan nicméně nechtěl spoléhat pouze na své vjemy, a proto do obou aut posadil ještě další dva řidiče, kteří je vyzkoušeli na odlišných okruzích. A výsledky odpovídají tomu, co můžete shlédnout níže - jednou byl o tři desetiny sekundy rychlejší řidič Audi, po druhé o tři desetiny zvítězil řidič BMW. Podobně si pak oba vozy vyměňovaly vůdčí roli i pod Jonathanovým přímým dohledem, neboť jeden vítězil s aktivovanou elektronikou, druhý pak s deaktivovanou. Auta jsou navzdory odlišnému morálnímu stáří, jinému řešení pohonu 4x4 i jinému výkonu téměř dokonale vyrovnaná.
Ve finále by nicméně Benson, stejně jako druzí dva řidiči, na sněhu a ledu upřednostnil Audi před BMW. I když systém xDrive chválí, na quattro přece jen trochu ztrácí. Systém čtyř kruhů se jeví jako vyspělejší a předvídatelnější, přičemž mnichovské automobilce poněkud ubližuje její snaha více zapojovat do hry zadní kola. Kromě toho je řízení BMW ne až tak komunikativní, což je věta, která by před pár léty též rozhodně nezazněla.
Audi si tedy rozhodně zaslouží pochvalu, zvláště když RS4 přišla na trh o tři roky dřív. Taková doba je v automobilové branži významná, u čtyř kruhů ale zjevně mají s pohonem všech kol větší zkušenosti než v Mnichově. Kupodivu pak Audi dokáže vyrábět i lehčí auta, ačkoliv reálný rozdíl není tak markantní, jak naznačují technická data. Když totiž Jonathan postavil oba kombíky na váhu, do dvou tun ani jednomu moc nechybělo.



Audi RS4 je sice evolučně starším vozem, u čtyř kruhů ale mají s pohonem všech kol dlouholeté zkušenosti a dokážou jej vyvinout do předvídatelnější podoby. Foto: Audi
BMW M3 je dnes RS4 na sněhu rovnocenným soupeřem, tedy alespoň optikou dosahované dynamiky. Subjektivně je podle recenzentů trochu moc divoké. Foto: BMW
Zdroj: Tyre Reviews@YouTube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 5 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Společný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 2 hodinamiMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 3 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 5 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 6 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 11:21 - Předseda
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom