Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Vzácná silniční jachta jedoucí až 290 km/h je k mání po prvním majiteli, nechal si ji 24 let
7.9.2020 | Mirek Mazal
Pokud si nějaké auto necháte tak dlouhou dobu, musíte k němu mít opravdu silný vztah. V tomto případě ale není divu, více nadčasovou, silnou a luxusní limuzínu aby člověk na trhu pohledal.
Automobily značky Alpina sice mají základ v BMW, mnohdy ale působí zcela odlišným dojmem. Německá společnost samostatně vyvíjí přepracované bavoráky a prodává je za patřičně vyšší ceny. Se sídlem v bavorském Buchloe spolupracuje přímo s mnichovskou automobilkou, přitom má statut samostatného výrobce.
Upravené vozy s novými logy jsou rovněž vybaveny unikátním kódem VIN, který nahrazuje sériové číslo vzniklé na výrobní lince BMW. Tato dodnes trvající praxe je v podstatě zbytečná, bavorská automobilka ale zřejmě chce dávat jasně najevo, že bez její velkorysosti by žádná Alpina jako samostatná automobilka nemohla existovat. Kromě kulatého znaku s katalyzátorem a klikovou hřídelí v červeno-modrém pozadí jsou pro Alpiny typické dvacetipaprskové disky kol se středovými pokličkami a charakteristicky modré podbarvení budíků.
Malý podnik si zakládá na zlepšení jízdních vlastností a zvýšení výkonu i komfortu. Specifická je též ruční výroba některých částí, proto se každý exemplář hned po dokončení stává originálem s vyšší cenou než klasická BMW. Časem vybrané kusy začnou zajímat automobilové sběratele a jejich ceny se často drží velmi vysoko. To je i případ modelu B12 5,7 s prodlouženým rozvorem, který se objevil na prodej v Německu.
Alpina B12 z roku 1996 působí jako kočár na stříbrném podnose poháněný ručně skládaným vidlicovým dvanáctiválcem, a tak se pomalu ani nedivíme, že si jej první a dosud jediný majitel nechal dlouhých 24 let. Vůz používá svého času úplně nový dvanáctiválec BMW M73, jehož objem byl zvýšen na 5,7 litru. To dovolilo z jednotky vydolovat tehdy úctyhodných 387 koní (285 kW) a 560 Nm.
Dálniční expres se tak údajně mohl rozjet až na 290 km/h, stovka se měla mihnou za zhruba šest sekund. S tím si neutrhnete ostudu ani dnes. Dlouhá limuzína byla doplněna o pružiny a tlumiče na míru, přibyl interiér čalounění nejjemnější kůží s jedinečnými akcenty výrobce. Výbava směle konkuruje mnohem novějším vozům, výjimečností ale sama těžko snese rovného. Celkem vzniklo 59 podobných aut, tento má číslo 9.
Mimořádně tmavě modrý lak Petrol Mica s černou kůží a ořechovým obložení je vhodně decentní kombinací, která okouzlí i skoro dvě a půl dekády od data výroby. Nebudeme se divit, pokud ve vás tohle auto rozproudí krev i dnes, ale co ona cena? Německý prodejce za auto zádá 39 990 Eur, tedy asi 1,06 milionu Kč. To je sakramentsky hodně za 24 let staré BMW řady 7, ale tohle prostě není BMW řady 7, je to Alpina B12 5,7 L se sice 196 tisíci najetými km, ale ve zjevně výborném stavu a s možná neopakovatelně jasnou historií. Takové auto nebude mít v garáži nikdo jiný, věrná kopie nebo druhý stejný kus se nikdy nevyrobily a už ani nikdy nevyrobí.















Alpina B12 5,7 V12 je dálniční koráb s přesně padnoucím oblekem z konce minulého tisíciletí, který svou kombinaci sportovnosti a luxusu dodnes marně hledá sobě rovného. Foto: Autogalerie M&A Wiesbaden, Mobile.de
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva