Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vzácné Ferrari Fernanda Alonsa se nakonec prodalo „bokem”, ikona F1 je bohatší o pořádný balík
30.6.2023 | Petr Miler
Dříve nabídnutých 100 milionů mu bylo málo. A byť nebylo nemístné považovat to projev hamižnosti, slavný Španěl na „zlatou ránu” čekal právem. Nakonec se dočkal ještě o 28 milionů vyšší nabídky.
Je snazší stát se bohatším, když už jste bohatí, než bohatým, když jste chudí, říká se. Zní to jako poraženecká poznámka těch, kteří v honu za něčím takovým neuspěli, při pohledu na trampoty jistého Fernanda Alonsa s prodejem donedávna utajovaného Ferrari Enzo to tak ale skoro vypadá.
Fernanda A. patrně nikomu nemusíme představovat, třebaže už uběhla drahná doba od chvil, kdy se stal dvojnásobným mistrem světa Formule 1. Letos je po letech hledání sebe sama znovu na koni, pardon v monopostu Astonu Martin, se kterým dokáže být konzistentně třetím nejrychlejším pilotem letošní sezóny. Jeho cílem je získat třetí titul mistra světa, což by po čtyřicítce bylo obdivuhodné - Alonsovi bude příští měsíc 42 let a v podobném věku stal naposledy šampionem Jack Brabham v roce 1966. A tomu tehdy bylo pořád jen 41...
Jestli se mu to někdy podaří, ukáže jen čas, momentálně ale může hlásit o titul šampiona v handlování se sběratelskými auty. Během svého působení u Ferrari totiž dokázal získat - navíc ho pravděpodobně zadarmo dostal od automobilky - Ferrari Enzo s karoserií s výrobním číslem 1. Přidejte si k tomu, že si jej nechal dalších více jak 10 let, nenajel s ním skoro nic (4 800 km) a ověnčil ho svým jménem. Není divu, že jej letos chtěl prodat za pořádný balík, ale za jaký?
V aukci měla cena vozu dosáhnout až 5,5 milionu Eur, kdyby mělo vše být podle nejlepších Alonsových představ. To by bylo mnohonásobně víc, než se platí za jiná, méně výjimečná Enza. Nic takového se nakonec nestalo a přihazování se zastavilo na 4,2 milionu Eur, jak informovala aukční firma, což Alonsovi nebylo dost. Trochu jsme mu v tu chvíli spílali, protože 100 milionů Kč je za Enzo pořád spousta peněz a chtít až skoro 131 milionů působilo trochu jako hamižnost. Nakonec se ale zdá, že „Nando” věděl, co dělá.
Znovu firma Monaco Car Auctions informuje o tom, že po skončení standardní dražby vůz nabízela dál pro soukromý prodej a nakonec přijala nabídku ve výši - podržte se - 5,4 milionu Eur. To je asi 128 milionů korun, jen o necelé tři „míče” méně, než si Alonso vysnil. A auto za tyhle peníze prodala. Zdá se, že Alo má na důchod vystaráno prodejem jednoho auta. No, ne snad, že by vystaráno neměl už před ním...






Alonsovo Ferrari bylo velkým lákadlem monacké aukce, nakonec ale nepřivábilo dostatečně solventní zájemce. Pozdější prodej „bokem” ale španělskému pilotovi vynesl 128 milion korun. To jsou na Enzo opravdu pořádné peníze. Foto: Monaco Car Auctions, tiskové materiály
Zdroj: Monaco Car Auctions
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 8 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 9 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:02 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
