Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vzácnou Godzillu nalezenou dodnes nejetou a nevybalenou zkouší prodat v aukci, zatím marně
6.7.2021 | Mirek Mazal
Kolik aut starých více než pár měsíců je možné koupit stále s ochrannými obaly v interiéru a téměř nulovým nájezdem na tachometru? V případě tohoto stroje je to naprostá rarita, požadovaná cena je ale možná přestřelená.
Současná generace Nissanu GT-R je dynamicky tou nejlepší ze všech, pochopitelně, sběratelé ale dnes dávají přednost té předcházející a hlavně jejím speciálním edicím. Vrcholem byl Nissan Skyline GT-R Nismo Z-tune, jen o jeden stupínek níže v hodnocení exkluzivity je ale GT-R, o kterém si povíme dnes. Jde o verzi V·Spec II Nür vzniklou v pouhých 718 exemplářích na samotný závěr výroby v roce 2002. A jeden z nich byl nalezen v Japonsku s pouhými 10 kilometry na tachometru.
Těžko soudit, jestli se má člověk radovat, že něco takového 19 let po svém zrodu existuje, nebo brečet při pohledu na nevyužitý Skyline. Tyto pocity ale nechme stranou a berme jako příjemný fakt, že můžeme v roce 2021 vidět ikonický model R34 jako úplně nové auto v sériovém stavu a ještě k tomu tak výjimečné specifikaci.
Pro lepší orientaci zopakujme, že pátá generace Nissanu Skyline GT-R s označením R34 se vyráběla v letech 1999 až 2002. Poslední série nazvaná V·Spec II Nür a Skyline GT-R M·Spec Nür vyjela v únoru 2002 a dovětek Nür značí vývoj na známém německém Nürburgringu. Celkově vzniklo 1 003 kusů R34 GT-R Nür, V·Spec II Nür ale bylo postaveno jen 718. A to z ní automaticky činí jednu z nejvzácnějších Godzill, jak se GT-R už od roku 1989 přezdívá.
Toto konkrétní provedení se vyznačuje vylepšeným motorem RB26DETT, který má kořeny v závodním motoru N1. Má zvětšené turbodmychadlo s vyšším plnícím tlakem a ocelovými lopatkami. Nissan pro jistotu použil zesílený blok motoru, aby konstrukce vydržela ostré zacházení. Japonské předpisy způsobily přiškrcení sériového výkonu na povinných 206 kW (280 koní), pro jiné země byly dostupné verze s 246 kW (334 koní), ve skutečnosti ale tyto motory mohou být laděny na výkony, jimž stopku vystaví snad jen obloha.
Objevený Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür je posledním mohykánem, který míchá dobré vlastnosti V Spec II s dokonalým motorem RB26. V Spec II znamená Victory Specification II - „vítěznou specifikaci 2“, která mimo tachometr do 300 km/h přináší tužší zavěšení, větší brzdy, kapotu z uhlíkových vláken a použití iridia v interiéru. Bílý lak s šedými disky kol a zlatými brzdiči nekřičí do světa schopnosti vozu, pohled do interiéru napoví více a po otevření kapoty nikdo nemůže pochybovat, s čím má tu čest.
Auto je opravdu v dokonalém stavu, je prostě nové. Na tiskových materiálech firmy Yahoo Auctions, která se stará o online aukci vozu, můžeme vidět i netknutý spodek či motorový prostor, ze kterého by snad bylo možné i jíst. Na některých místech interiéru dokonce zůstaly ochranné fólie, je to prostě zcela nevyužité, dodnes „nevybalené” auto.
Yahoo aukci stroje spustilo s velkou pompou včera, dodnes v ní ale vidíme 0 příhozů. Možná to bude tím, že přihazování začíná na sumě 50 milionů japonských jenů, tedy asi 9,7 milionu Kč, což je mnohonásobek původní ceny vozu a hned téměř nejvyšší suma, která kdy byla za GT-R v aukci zaplacena. Cena je tedy nastavena opravdu vysoko, přesto bychom řekli, že se auto prodá - Yahoo očekává, že by se tak mohlo stát až za sumu v přepočtu okolo 15 milionů Kč.
Je vlastně smutné, že tak schopné auto zůstalo 19 let na ocet, teď ale představuje ještě výjimečnější nabídku než kdysi. Stojí ovšem podle toho. Foto: Yahoo Auctionc
Zdroj: Yahoo Auctions
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz