Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Absurdně pojatý VW Golf byl svého času totální propadák, hezké kusy dnes stojí majlant
26.1.2023 | Petr Miler
Je to jeden z nejvzácnějších Volkswagenů vůbec, o kterém možná ani nevíte, že vznikl. Není to ale tím, že by byl tak skvělý a za vysokou cenu si jej koupila jen hrstka nadšenců, byl to do značné míry nesmysl a propadák. Dnes jde ale o ceněnou raritu.
Jsme si vědomi toho, že automobilový se mění pod tíhou bujících regulací a nutí výrobce k maximální ekonomické efektivitě. Ta jde ruku v ruce s uspokojováním specifických tužeb zákazníků jen stěží, pouze velké skupiny kupců jsou zaručeným zdrojem peněz. Přesto nás rmoutí, že na vyhledávání malých volných okének na trhu nezbývá prostor. Nemusí ostatně jít jen o špatné pocity - specifickými modely či jejich verzemi možná nelze vydělat moc peněz přímo, lze si tak ale získat velmi loajálního klienta. A ten pak může u té které značky po dekády utrácet peníze bez přemýšlení, že by vůbec vyrazil k jiné.
Na tohle se ale dnes moc nehraje a nehraje na to ani VW. Za dob Ferdinanda Piëcha přitom stavěl image jednotlivých modelů i celé značky právě okrajovými verzemi, které kupují jen fajnšmekři. Je to svým způsobem chytré, neboť i když je to obvykle přímo ztrátové, nepřímo to může dělat vozu lepší reklamu než billboard: „Kup si Golf!” a starat se o prodeje úplně jiných verzí. Takové verze kupují lidé, kteří auty žijí a tendenci jim naslouchat mají i ti, kteří jim vůbec nerozumí. Absurdity typu Golf V6 s interiérem jako z Bentley tak sice koupí málokdo, takoví ale mohou okolí vyprávět, jak skvělý vůz to je. A rázem po něm v jiné, jen dostupnější verzi může toužit kdekdo.
Piëch je ale pryč, dnes už bohužel i pryč z tohoto světa a VW žije jinými hodnotami. V mezičase ovšem jeho odkaz dlouho dozníval, a tak automobilka ještě v šesté generaci Golfu nabídla verzi, kterou jako by se snažila držet lajnu. V principu to asi bylo v pořádku, konkrétní realizace ale postrádala smysl.
Šlo o Golf 6 Cabriolet v provedení R, což je opravdu bizarní kombinace dvou extrémů. Na první pohled to nemusí znít až tak absurdně, ostatně tehdejší eRko jsme testovali a byť nebylo tak dobré jako to následující, šlo o schopný a rychlý vůz. Nadělit jeho techniku kabrioletu mohlo představovat cestu, jak specifickou klientelu trochu „přidojit”, ze snahy tak učinit ale zůstala jen velmi vysoká cena.
Tohle auto bylo totiž eRko jen na papíře, vůz pozbyl pohonu 4x4, zmizela nabídka ručního řazení a z 270 koní zbylo 265. Když uvážíme, že vedle verze R existovala ještě GTI s prakticky toutéž technikou naladěnou na 210 koní (a možností zvolit manuál), byla to vzhledem k šestimístnému rozdílu v ceně v korunách rána do nikam.
Zájem o tento vůz byl naprosto minimální a VW odmítá přesně sdělit, kolik jej celkem prodal - mělo by jich ale být jen pár stovek. Například v mém druhém domově v Nizozemsku, docela silném odbytišti výkonných derivátů čehokoli i kabrioletů všeho druhu, se prodalo 6 těchto aut. Šest. V Německu se jich jistě prodalo víc, a tak lze v dnes v tamních bazarech najít pár desítek kousků, z nichž jeden vám pro důkaz vůbec existence tohoto provedení ukážeme na fotkách níže.
Je to jeden z nejzachovalejších exemplářů, které se dnes dají koupit, na tachometru má nicotných 11 924 km. Stojí tak 29 900 Eur, tedy v přepočtu asi 712 tisíc Kč. To je docela bláznivá cena na vpravdě trochu nesmyslný, 10 let starý propadák, jde ale holt o jeden z mála případů této německé tuctovky, kdy je možné hovořit o vzácnosti. A to dnes na vysokou cenu zjevně stačí. Ostatně se najdou i majitelé, kteří za podobné kousky chtějí i přes milion. Zda je také za podobnou cenu někdo kupuje, je jiná otázka, ale když se nad tím zamyslíme, pár bláznů, pro které otevřený Golf s písmenem R v názvu s 265 koňmi pod kapotou bude mít své kouzlo, si dovedeme představit.














Golf 6 R Cabriolet je docela nesmyslné auto, a tak šlo svého času o velký prodejní propadák. Dnes je zjevně ceněným zbožím, přinejmenším jeho vzácnost je nesporná. Foto: Auto Center Biesdorf, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ford musel zastavit objednávky jednoho ze svých modelů. A znovu je nerozjede, i když zájemce nestačí počítat
31.5.2025Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
31.5.2025Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1.6.2025Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva