Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy
7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá „ještěrka“ byla náročná na výrobu a tím drahá na pořízení. Klientela tak zamířila ke konkurenci a dveře továrny se zavřely.
Ještě na sklonku loňského roku se zdálo, že malosériová sportovní značka Wiesmann bude zachráněna, když byl ohlášen příchod nového investora. Jak se ovšem zdá, daná jednání dopadla katastrofálně. Brány automobilky jsou totiž od 31. března zavřené a z kdysi 125členného týmu zůstalo jen posledních šest pracovníků. Ti mají navíc jen dočasnou smlouvu, která velmi brzy vyprší. A poté bude zřejmě se značkou, jíž v roce 1985 založili bratři Martin a Friedhelm Wiesmannové, definitivní konec.
Zmiňovat oněch šest zaměstnanců je přitom s ohledem na zavřené brány továrny sporné, jít by ovšem mohlo o partu, která firmu připravuje na bankrot. K tomu zcela nezadržitelně dojde, neboť Wiesmann aktuálně dluží, kam se podívá. Vyplaceni nebyli ani zaměstnanci, ani subdodavatelé. Mezi ně přitom patří italská společnost Racing Dynamics, která se podílela na vývoji posledního modelu GT MF4-CS a u níž dlužná částka vyšplhala na šestimístnou cifru (myšleno pochopitelně v Eurech).
S tímto „mlýnským kamenem“ na krku pak Wiesmann nepřilákal žádného dalšího zájemce, který by název značky a s ním spojené závazky musel převzít. Jen splátkou dluhu by ovšem investice do značky nekončily - automobilka je totiž známa poměrně náročným výrobním procesem, kdy montáž jednoho vozu vyžaduje 350 hodin. Jakékoliv navýšení produkce by proto znamenalo poměrně náročné (finančně i časově) přepracování linek a stanovišť.
Dá se ale předpokládat, že k tomu zřejmě již nikdy nedojde, zvláště ne v době, kdy zákazníci dnes slyší i na zcela neznámou automobilku, která jim navíc nabídne mnohem levnější stroje (aby Wiesmann netratil, musel každý vůz stát nejméně 4,4 mil. Kč). Logičtější by tak pro potenciální investory bylo založení zcela nové formy. Wiesmann totiž s ohledem na krušné poslední roky nemůže nabídnout ani patřičné servisní a dealerské zázemí.
Nezbývá tedy nic jiného než se s automobilkou Wiesmann rozloučit a následovat tak kroku, který učinili oba bratři zakladatelé. Martin totiž opustil „potápějící se loď“ v srpnu 2012, Friedhelm odešel ještě dříve.









Ostrý Wiesmann GT MF4-CS debutoval loni v Ženevě. V té době ještě nikdo netušil, že značka má před sebou posledních pár měsíců činnosti
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejčtenější články
Číňané nepřeháněli, jejich další klon je ztělesněnou noční můrou Rolls-Roycu
26.9.2025
Němci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro borce, nebo jde o vrak?
26.9.2025
Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
27.9.2025
Nejnovější Lamborghini má 7 600 koní, nezná nic jiného než šestnáctiválcový motor
27.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG skončil po dlouhé sérii fiasek a hloupých vyjádření. Automobilka tají, kdo ho nahradí
27.9.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.26. 15:03 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
