Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy
7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá „ještěrka“ byla náročná na výrobu a tím drahá na pořízení. Klientela tak zamířila ke konkurenci a dveře továrny se zavřely.
Ještě na sklonku loňského roku se zdálo, že malosériová sportovní značka Wiesmann bude zachráněna, když byl ohlášen příchod nového investora. Jak se ovšem zdá, daná jednání dopadla katastrofálně. Brány automobilky jsou totiž od 31. března zavřené a z kdysi 125členného týmu zůstalo jen posledních šest pracovníků. Ti mají navíc jen dočasnou smlouvu, která velmi brzy vyprší. A poté bude zřejmě se značkou, jíž v roce 1985 založili bratři Martin a Friedhelm Wiesmannové, definitivní konec.
Zmiňovat oněch šest zaměstnanců je přitom s ohledem na zavřené brány továrny sporné, jít by ovšem mohlo o partu, která firmu připravuje na bankrot. K tomu zcela nezadržitelně dojde, neboť Wiesmann aktuálně dluží, kam se podívá. Vyplaceni nebyli ani zaměstnanci, ani subdodavatelé. Mezi ně přitom patří italská společnost Racing Dynamics, která se podílela na vývoji posledního modelu GT MF4-CS a u níž dlužná částka vyšplhala na šestimístnou cifru (myšleno pochopitelně v Eurech).
S tímto „mlýnským kamenem“ na krku pak Wiesmann nepřilákal žádného dalšího zájemce, který by název značky a s ním spojené závazky musel převzít. Jen splátkou dluhu by ovšem investice do značky nekončily - automobilka je totiž známa poměrně náročným výrobním procesem, kdy montáž jednoho vozu vyžaduje 350 hodin. Jakékoliv navýšení produkce by proto znamenalo poměrně náročné (finančně i časově) přepracování linek a stanovišť.
Dá se ale předpokládat, že k tomu zřejmě již nikdy nedojde, zvláště ne v době, kdy zákazníci dnes slyší i na zcela neznámou automobilku, která jim navíc nabídne mnohem levnější stroje (aby Wiesmann netratil, musel každý vůz stát nejméně 4,4 mil. Kč). Logičtější by tak pro potenciální investory bylo založení zcela nové formy. Wiesmann totiž s ohledem na krušné poslední roky nemůže nabídnout ani patřičné servisní a dealerské zázemí.
Nezbývá tedy nic jiného než se s automobilkou Wiesmann rozloučit a následovat tak kroku, který učinili oba bratři zakladatelé. Martin totiž opustil „potápějící se loď“ v srpnu 2012, Friedhelm odešel ještě dříve.









Ostrý Wiesmann GT MF4-CS debutoval loni v Ženevě. V té době ještě nikdo netušil, že značka má před sebou posledních pár měsíců činnosti
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před hodinouČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před hodinouNissan začal prodávat auto, které je velké jako Škoda Superb, ale stojí míň než úplně základní Fabie
před 3 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 4 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva