Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
xDrive se prodává lépe než Quattro i v Británii, s pouhou dvouletou historií
9.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to jen dílčí vítězství, přesto více než jasně ukazuje, že spojení „Audi rovná se Quattro” je leda zbožným přáním marketingového oddělení značky.
Ačkoli se ingolstadtská automobilka nepovažuje div za vynálezce systému pohonu všech kol, zdaleka tak definující pro její vozy jako třeba v případě japonského Subaru není. I když Audi nelze upřít nemalý podíl na popularizaci tohoto způsobu pohonu a značné úspěchy na závodních kolbištích zejména v hloubi minulého století, není žádnou velkou novinou, že většina zákazníků značky si Quattro nepořizuje. Jistě se to bude lišit trh od trhu, z globálního hlediska ale dává jasná většina klientů přednost pohonu přední osy, a to může být pro někoho překvapivé.
Naproti tomu BMW je známo spíše jako značka, kterou charakterizuje pohon zadní nápravy. Vyjma pár specifických modelů a většiny (ne však všech) SUV se všechny její modely s tímto pohonem také standardně nabízejí, jenže stále více zákazníků sahá po příplatkovém pohonu všech kol xDrive. Kupříkladu v našich končinách je jich drtivá většina a je zajímavé, že se mnichovské značce daří tak dobře toto řešení prodávat, i když podle našich zkušeností jízdnímu projevu (nehovoříme o trakci) jeho modelů úplně nesvědčí.
Situace zašla v posledních letech tak daleko, že BMW, které si nikdo s pohonem 4x4 automaticky nespojuje, prodává čtyřkolek více než Audi, které se svou čtyřpětinovou olympiádou na přídi k podobné vazbě přímo svádí. Ani to není nové, loňská čísla z Velké Británie ale krásně ukazují, jak moc je tento trend aktuální. Za „malou louží” totiž bavorská značka pohon všech kol (pomineme-li SUV) pro své modely nikdy nenabízela. Pohon zvaný xDrive tam tedy nemá prakticky vůbec žádnou historii, a to proto, že se v Británii jezdí na levé straně a přepracovat xDrive pro pravostranné řízení není úplně triviální. Až před dvěma léty přišli mnichovští s nabídkou „iksdrajvové” trojky, přesto už loni stihla v prodejích jednoznačně předčít konkurenční Audi A4 s Quattrem.
Takto vybavenou A4 si loni pořídilo ve Spojeném království a 1 699 zákazníků kdežto trojku s xDrive volilo 3 655 kupujících. To je opravdu velký rozdíl a připomínáme, že Quattro má v Británii v zádech dekády marketingu a desetitisíce dřívějších zákazníků, xDrive prakticky nic.
Tuto informaci vám dozajista neprostředkováváme proto, abychom naznačili, jak je xDrive skvěly a Quattro bídné - naopak máme spíše pocit, že xDrive bavoráky spíše kazí, zatímco Quattro audinám pomáhá. Je to zkrátka jen zajímavost, jak se rychle podařilo xDrive etablovat a získat si velkou řadu příznivců, britský příklad je toho dobrým důkazem. Na druhou stranu je pochopitelně třeba dodat, že i přes tuto dílčí nadvládu Quattro v Británii celkovými čísly kraluje, neboť je možné jej pořídit téměř do všech modelů, kdežto u BMW lze volit pouze pro řadu 3, nověji 1 a pochopitelně všechna SUV.
Je ale zřejmě jen otázkou času, než tomu bude jinak - Alex Morgan z britského zastoupení BMW k tomu řekl, že xDrive je možné teoreticky nabídnout pro všechny modely s pravostranným řízením, jen zájem zákazníků musí ospravedlnit dodatečné investice spojené s takovou úpravou. Zdá se, že úspěch trojky s pohonem 4x4 dláždí takovému scénáři skoro dokonale rovnou cestu...















xDrive úplně neadorujeme, a to ani u vyšších řad BMW, řada zákazníků mu ovšem dává přednost. Je jich tolik, že tomu Audi může navzdory mnohem delší marketingové práci s konkurenčním Quattrem jen závidět, u modelů střední třídy ve Velké Británii zcela určitě
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejčtenější články
Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 12:35 - řidičBOB
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB