Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zájem o VW Amarok V6 TDI je enormní, nakonec nabízí až 245 koní
28.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jen Australané už objednali přes 6 000 Amaroků V6, aniž by znali přesnou cenu nebo s ním jeli. Zjevně jim stačí třílitrová V6 s overboostem.
V dnešní době internetu a digitálních technologií je vskutku náročné něco utajit. Ve světě aut tak máme o skutečná překvapení nouzi, zvláště když se kromě špionážních fotografů o nějaké to poloviční odhalení starají i samotní výrobci. Přesto jsme letos zůstali minimálně dvakrát stát s ústy otevřenými dokořán, přičemž pokaždé u toho byl Volkswagen. Německá automobilka nejprve vyrukovala s novým modelem Phideon, o němž prakticky nikdo neměl ani tušení, aby vzápětí všechny ohromila faceliftem pick-upu Amarok.
V daný moment samozřejmě nešlo o revoluční změnu designu, v tomto ohledu se Němci drží zuby nehty svých lehkých evolučních kroků a nejspíše na tom nebudou nic měnit ani v budoucnosti. Mluvíme o rošádě v motorovém prostoru, ze kterého byl vykopnut dvoulitrový čtyřválec a jeho místo zaujal třílitrový šestiválec. Pokaždé sice šlo o dieselovou jednotku, v tomto ohledu ale na saze až tak nehledíme, počítá se totiž každé deci a válec navíc.
Tento krok přitom evidentně nevítáme pouze my, ale také zákazníci. V Austrálii tak v mezičase Volkswagen přijal již více než šest tisíc objednávek na nový Amarok V6, a to přesto, že k oficiálnímu vstupu na trh dojde u protinožců až 24. listopadu, takže ho ani nikdo neviděl, ani s ním nejel a dokonce ani neví, kolik bude stát. Jasné je jen to, že se pick-up bude muset na druhé straně Zeměkoule obejít bez šestistupňového manuálu, místo toho jsou všechny nabízené varianty osazeny osmistupňovým automatem.
„Amarok V6 není nějakým přehnaným konceptem nebo cvičením techniků,“ dodává k novince Carlos Santos, šéf divize užitkových vozů Volkswagenu. „Je skutečný, je tu a přiváží sebou nejlepší šestiválcový turbodiesel na světě, který ve svých luxusních SUV používají také Porsche a Audi.“ Tato slova sice ve světle kauzy Dieselgate možná znějí poněkud kontraproduktivně, ale jak jsme uvedli, zde jde hlavně o onen „upsizing”.
S novou jednotkou naladěnou až na 224 koní a 580 Nm točivého momentu Amarok překonává veškerou přímou konkurenci. Tento výkon je navíc díky funkci overboost krátkodobě navýšen na 245 koní, pokud při třetím a čtvrtém převodovém stupni a v rychlostech nad 50 km/h razantněji sešlápnete plynový pedál. Vyšší výkon je pak pokaždé k dispozici na 10 sekund s pětisekundovou pauzou na vychlazení agregátu.
Ve světle těchto informací není divu, že stovku pick-up pokoří za 7,9 sekundy a sprint z 80 na 120 km/h zvládá za 5,5 sekundy - nakonec už jsme viděli, co dokáže. Mimo to bude Amarok v Austrálii standardně vybaven kotoučovými brzdami ve všech rozích, režimem off-road a zadním samosvorným diferenciálem. Cena, která ještě nebyla upřesněna, tak sice pravděpodobně zamíří nad konkurenční Ford Ranger, s ohledem na objednávky jsou s tím ale zákazníci srozuměni.
My pak jen můžeme zmínit, že ačkoliv je Austrálie tradiční baštou pick-upů, letos zde již máme 11procentní růst daného segmentu. Pro Volkswagen přitom ony objednávky představují 5,4procentní tržní podíl, který by značka chtěla dále navýšit - Toyota HiLux a Ford Ranger totiž dosahují dvacetiprocentního podílu, a tak australskému trhu s pick-upy dominují.












O faceliftovaný Amarok je na australském trhu nemalý zájem...
...do prodeje navíc míří i nová varianta Canyon
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 9 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 2 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 3 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 5 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 6 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva