Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zaměstnanci Muskovy firmy o něm musí mluvit jako o „velkém vůdci”, odpovídat podle šablony
31.7.2021 | Petr Prokopec
Pokud vám to připomíná Severní Koreu, nejste sami, s jakýmsi diktátorstvím je ale šéf Tesly spojován dlouhodobě. Nyní se ukázalo, že na budování jeho kultu musí pracovat i zaměstnanci jiné jeho firmy, The Boring Company.
Firmy obvykle nejsou příliš rády, když o nich zaměstnanci hovoří na veřejnosti. A již vůbec nejsou nadšené, pokud jsou u toho média. Na to jsou tu tisková oddělení, ve kterých by měli pracovat lidé, kteří umí vše náležitě podat. Proto jsou velmi často součástí smluv doložky, jenž zakazují jakékoliv zmínky o chlebodárci pro tisk, a to ne jen po celou dobu trvání kontraktu, ale často i nějaký čas po jeho ukončení. Jejich porušení je pak trestáno vysokými pokutami, i když zaměstnanec nemusí říkat nic než pravdu.
Negativnímu PR se přitom snaží zabránit i společnost The Boring Company, jen trochu jinak. Za touto firmou stojí Elon Musk a chce s její pomocí přesunout dopravu ze silnic do podzemních tunelů. Firma zatím vybudovala pouze část lasvegaského okruhu, která měří méně než tři kilometry. A jakkoliv jsou již ve výstavbě další části, vše již vyšlo na více než 50 milionů dolarů (cca 1,07 miliardy Kč). Účet za tento nápad tedy není malý, na rozdíl od přepravní rychlosti. Ta nečiní původně oznámených 240 km/h, nýbrž zhruba 16 km/h ve stanicích, 65 km/h na rovinkách a 50 km/h v zatáčkách.
Suma sumárum tu tedy zatím nemáme zrovna dechberoucí projekt, zaujmout ale dokázal jinak. Kolegům z Tech Crunche se totiž dostala do rukou příručka s odpověďmi pro řidiče The Boring Company, které mají dávat zvídavým klientům. Je totiž obvyklé, že zákazník s řidičem komunikuje a Elon Musk si zjevně nepřeje, aby se touto cestou dostalo na veřejnost cokoli nepříjemného.
Pokud se tedy někdo zeptá třeba na bezpečnost a případné nehody, je mu odpovězeno, že „jde o velmi bezpečný systém a nejsem si jistý. Musel byste se zeptat firmy.“ Stejně vágní je i odpověď na zkušenosti daného zaměstnance, neboť ten při dotazu na délku praxe má zmínit, že „tunely zná velmi dobře“.
Jelikož se přitom logicky dají očekávat i otázky týkající se Muska coby celebrity svého druhu, podchyceno bylo i toto téma. Řidiči se dle ní mají snažit daný rozhovor ohledně svého šéfa co nejrychleji ukončit, pokud jejich pasažéři zůstanou neodbytní, pak mají jasně předepsané odpovědi. Hovořit o něm mají jako o „velkém” nebo „skvělém vůdci” („great leader”, oba překlady jsou možné) a tvrdit: „Je úžasný. Je inspirující. Je motivující. Motivuje nás, abychom odváděli skvělou práci!“
Něco takového pomalu již hraničí s diktaturou, ostatně právě diktátoři v některých zemích požadují po veřejnosti, aby je označovala podobnými spojeními. Například Kim Čong-un se nechává označovat jako „nejvyšší vůdce” a jeho octi se říkalo „drahý vůdce”. Ale co nás nemá, vždyť Elon Musk je úžasný, inspirující a motivující...



The Boring Company provozuje v Las Vegas tříkilometrový tunel za miliardu. Více než tím ale veřejnost zaujala příručkou pro vystupování jejích řidičů, kteří musí s nadšením hovořit o Elonu Muskovi, ať už si o něm myslí cokoli. Foto: The Boring Company
Zdroj: Tech Crunch
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? včera 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec včera 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
- Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků 10.12.2025
- Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice 10.12.2025
Nejčtenější články
Japonská legenda dělá z obyčejných lidí milionáře, dodnes nejetá v ideální verzi má trhnout aukční rekord
13.11.2025
Audi poprvé ukázalo svůj monopost F1 pro příští rok. Tedy vlastně jen barvy, tedy vlastně vůbec nic
13.11.2025
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
13.11.2025
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.13. 02:23 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.12. 19:31 - Stepan
- BMW Divize 12.12. 19:20 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.12. 13:57 - pavproch
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
