Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zaměstnanci VW kradou díly z fabrik firmy ve velkém. Jen letos jich vyhodil 708, největší „borci” rozkradli díly za 25 milionů
17.11.2024 | Petr Miler
VW se evidentně snaží zefektivnit své fungování po všech stránkách. A ztráty v této oblasti mohou být opravdu velké - krást ve firmě je prý „extrémně snadné” a disciplinární opatření jen letos stihla skoro 3 000 lidí!
Volkswagen se aktuálně potýká se zárodkem jedné z největších krizí v celé své historii. Příčiny a následky by šlo probírat dlouho, ale ve stručnosti řečeno firmě postupně dochází peníze kvůli neschopnosti efektivně fungovat zejména v domácím Německu. Jednou z příčin je až nemístná, konkurencí na trhu práce nevynucená štědrost k tamním zaměstnancům, některým ale zjevně ani to není dost.
„Všetci kradnú,” je věta podle všeho nesprávně připisovaná jednomu bývalému českému premiérovi, pomalu stejnými slovy by šlo ale shrnout to, co zaměstnanci Volkswagenu dělají, když zrovna neví, co by si měli počít s volným časem. Situaci shrnuje Auto Bild, který uvádí, že se VW v současné situaci zaměřil i na toto jednání a jen za první polovinu letošního roku vyhodil 708 lidí a 2 151 dalších jinak disciplinárně potrestal za účast na případech krádeží, podvodů a podněcování k takovému jednání.
To je skoro neuvěřitelné číslo. Uvážíme-li, že pro VW v Německu pracuje necelých 300 tisíc lidí, pak se téměř procento z nich během prvních šesti měsíců roku zapojilo do nekalých aktivit uvnitř firmy vedoucích k vlastnímu obohacení na úkor společnosti. Předpokládejme, že většinou půjde o relativně slušné lidí, ze kterých zloděje udělalo kouzlo příležitosti, někteří si ale mohou říkat pomalu Dannyho parťáci.
I o takové skupině informují němečtí kolegové s odvoláním na nedávné verdikty oblastního soudu v Braunschweigu. Ten se zabýval už dřívější činností skupiny mužů původem zejména z Polska a Ruska, kteří díly ve velkém - ale opravdu ve velkém - kradli zejména pro své krajany přímo ze skladu Volkswagenu. Šest mužů ve věku od 40 do 56 let vytvořilo celkem jednoduché schéma, kterým uspokojovali poptávku po konkrétních dílech ze strany spřízněných překupníků.
Dotyční dali vždy dohromady seznam dílů, které byly třeba, zaměstnanec skladu je pak naložil do kamionu, který je převáží z logistického centra do továrny. Zapojeni byli i dva řidiči náklaďáků, kteří po cestě přeložili část díly do dalšího přistaveného kamionu na parkovišti a jen zbytek komponentů převezli do skutečného místa určení. Další zaměstnanec zajišťoval hladký průběh celé operace a dostával 100 Eur (přes 2 500 Kč) za každou rundu.
Nemohlo jít o malou věc, neboť dotyčným byly prokázány krádeže dílů za víc než 1 milion Eur, tedy přes 25 milionů Kč. Odcizeno takto bylo mj. 506 brzdových třmenů, 1 216 brzdových kotoučů nebo 5 292 ložisek kol. Nakonec ale spadla klec a pěti ze šesti zapojených byly uděleny nepodmíněné tresty. Skladník, řidiči kamionu a čtvrtý komplic byli odsouzeni k trestům odnětí svobody na víc než tři roky. Další dva pachatelé dostali tresty odnětí svobody na dva roky resp. devět měsíců natvrdo a je jeden osm měsíců podmínečně.
Relativně nízké tresty vzhledem k rozsahu činnosti padly kvůli dřívější bezúhonnosti obžalovaných a roli tu jistě hrála i laxnost samotného VW, který nechal zajít věci tak daleko. Podle předsedajícího soudce bylo krást ve VW „extrémně snadné”. A i když firma dělala inventury každý měsíc, při kterých se pochopitelně na chybějící zásoby přišlo, obvykle to brala na lehkou váhu a příčiny neřešila. Až pozdější vyšetřování, mj. toto, přimělo automobilku zavést účinnější opatření včetně odměňování „práskačů”, která vedla i k odhalení oněch skoro 3 000 případů během prvního pololetí.



V továrnách VW se zjevně krade ve velkém, tedy přinejmenším kradlo. Ani to bilanci firmy jistě nepomohlo. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 2 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 10 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva