Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zánovní a levná Škoda Octavia 1,8 T LaK existuje. A nemá chybu
12.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud je u nás nebo v Německu levná Octavia, je to unavený a slabý kus. Je-li v dobrém stavu, vybavená a silná, je drahá. Tenhle exemplář se vymyká.
Ceny první generace Škody Octavia po faceliftu jsou pro mnohého zájemce o tenhle ojetý vůz překvapením - jsou opravdu vysoké na to, jak staré to je auto a co nabízí. Přesněji, jsou takto vysoké u nás, v Německu či kdekoli v blízkém okolí. Naopak ve Velké Británii se dá Octavia koupit za podstatně realističtější ceny. Však jsme vám nedávno ukazovali, o kolik levněji tam lze koupit špičkové verze RS.
Jenže znát je to i na „civilnějších” autech a také mezi nimi se najdou kusy, které dokážou vzít u srdce nejen notorické příznivce tohoto modelu. To ukazuje Octavia 1,8 T Laurin & Klement, kterou si můžete prohlédnout na obrázcích níže. Má za sebou údajně 52 tisíc kilometrů v rukou dvou majitelů od roku 2002. A kdybychom vám o této cifře neřekli, hádali byste vozu ještě méně - však se podívejte na fotky, zvenčí i zevnitř je jako nový.
Jak vidno i z pojmenování výbavy, tohle auto má všechnu výbavu, kterou jste si mohli do Octavie pořídit. Pravda, není to moc - jsou tu elektrická okna a zrcátka, kožené vyhřívané sedačky, automatická klimatizace a xenonové světlomety, toť z dnešních vymožeností prakticky vše. Sedačky se pořád seřizují ručně a na zadních místech je kromě elektrických oken jediným komfortem loketní opěrka. Plusem ale budiž, že světlý interiér je tu skutečně světlý, nejsou to jen světlé sedačky, v záplavě nudné černi nepatřičně působící, jak to je zvykem v současnosti.
Tohle auto je v opravdu krásném stavu, oba majitelé se o něj jistě řádně starali a vůz má i dobře zdokumentovanou servisní historii. Pod kapotou je dvacetiventilový čtyřválec s turbodmychadlem, který na přední kola pošle 150 koní. Ve své době to bylo hezké číslo a neurazí ani dnes - stovka za 8,6 sekundy a maximální rychlost 219 km/h nejsou parametry hodné zatracení.
Ptáte se, kolik může tohle auto stát? 150, 180 tisíc korun? U nás nebo v Německu možná a to „možná” neříkáme proto, že bychom byli líní se podívat - kus srovnatelné specifikace a tak malého nájezdu tu nikdo nikde neprodává. A málo jeté Octavie I, který je jako šafránu i s motorem 1,6 MPI, stojí kolem 130 tisíc i bez výbavy.
Tohle auto ale stojí pouhých 1 950 liber, tedy asi 58 400 Kč. Za takovou cifru tu pořídíte nic kloudného, nezajímavý kus chvíli s násobně vyšší kilometráží. Důvodem není žádná skrytá vada, tato auta v Británii prostě stojí nesrovnatelně méně než u nás - polovinu, klidně i třetinu, však si přečtěte náš někdejší rozbor.
Samozřejmě, má volant vpravo, ale to není chyba, jen vlastnost. Jízda s takovým autem u nás nebude dokonale příjemná, ale zvládnout se to dá. A nemusí to být jediné řešení - ušetřených 100 tisíc můžete investovat do přestavby na levostranné řízení, která není bůhvíjak složitá. A má smysl, protože takhle hezký a zároveň levný kousek u nás nekoupíte možná už nikdy...














Tahle Octavia stojí pár korun oproti tomu, za kolik byste podobný kousek pořídili v České republice. A vypadá opravdu velmi dobře
Zdroj: Country Classics Cars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový plán finále v Jerezu 15:33
- Časový program na Phillip Islandu 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 08:00
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 34 minutamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 2 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
před 3 hodinamiJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
před 5 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva