Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sotva jetá Škoda Octavia s nejlepším motorem a výbavou může být vaše za 239 tisíc, i to je dnes možné
18.8.2023 | Petr Miler
I když trh s ojetinami stagnuje a ceny míří spíš dolů, koupit dobré zánovní auto je pořád dost drahý špás. Pokud se ale spokojíte s vyšším časový stářím a dáte přednost minimálnímu nájezdu, dají se konat skoro zázraky.
Pokud dnes zatoužíte po nové Škodě Octavia, musíte si připravit nejméně 619 900 Kč. Rádi bychom řekli, že je to vtip, ale není, skutečně tak vysoko už se vyšplhala základní cena nevybavené verze Active, třebaže se můžete utěšovat tím, že místo mizerného motoru 1,0 TSI o třech válcích dostanete alespoň solidní čtyřválcovou jedna-pětku. I tak je to dost vysoká suma, navíc za v praxi téměř neprodávanou specifikaci - v úplném základu nebere Octavii prakticky nikdo.
Jakmile si vymyslíte cokoli navíc, jste snadno o desítky procent jinde. Už pořád obyčejná Octavia 2,0 TDI s automatem DSG a druhou nejhorší výbavou Ambition přijde na 779 900 Kč. A to pořád není nic extra, jen první zajímavá, široce přijatelná volba. A pokud budete chtít silnější TSI, nezbude vám než sáhnout po dvoulitrovém RS, které pod 1 059 900 Kč nekoupíte.
Auto na fotkách níže stojí o víc jak 800 tisíc míň. A i když to není RS, motoricky i výbavově je to vrchol toho, co šlo do standardní Octavie svého času pořídit. Od nového vozu jej přitom dělí jen jeden majitel, který s ním najel pouhých 46 tisíc kilometrů. A není v tom žádný fígl, stav auta je vzhledem k nájezdu a pravidelnému servisu od pohledu velmi dobrý, třebaže pár známek používání se najde. Ale podívejte se na karoserii, interiér, zavazadelník - tohle je opravdu zánovní auto. A technicky je podle prodávajícího též 1A. Háček je jen v tom, že jde o 13 let starý vůz z dob, kdy se Octavie vyráběla ve své druhé generaci.
To je ale asi tak vše, co jí lze vyčíst. A nezajímavou nabídku to z tohoto vozu rozhodně nedělá. Problémem není ani specifikace, která je vskutku špičková. První majitel si vybral verzi liftback s maximální výbavou Elegance, přidal i pár příplatků a nejlepší motor (mimo verze RS) 1,8 TSI. Výsledkem jistě není český Rolls-Royce, všechno podstatné ale v autě je. Krom časového stáří a neaktuální generace tu zkrátka není žádný kompromis, je to pořádně nejeté auto ve velmi pěkné verzi za peníze, za které zdaleka nekoupíte ani nejzákladnější Fabii 1,0 - i ta dnes stojí nejméně 370 tisíc. Auto totiž stojí velmi zajímavých 9 950 Eur, tedy asi 239 tisíc Kč.
Taková cena je při současných relacích na trhu s novými i ojetými auty na nevyužitý 160koňový liftback české provenience jedním slovem dobrá, dvěma velmi dobrá. Jistě, koupě ojetiny nikdy není bez kompromisů, kdo chce ale zavzpomínat na časy, kdy Škoda vládla trhu v kategorii výkon/cena, tady má možnost. Tohle auto znamená za 239 tisíc korun hromadu muziky.























Toto je mimořádně zachovalá, i po 13 letech existence sotva pořádně jetá Škoda Octavia II 1,8 TSI s výbavou Elegance. Je v ní po prvním majiteli pořád hromada života, přesto stojí jen 239 tisíc Kč. Foto: Autohaus Rex, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohaus Rex@Mobile.de
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
- Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“ včera 11:24
- Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží včera 08:00
Nejnovější články
Majitel najel s Golfem čtvrté generace přes 1 milion km, stále původní motor „Pumpe-Düse” to zvládl s lehkostí
před 11 hodinami
Do dražby jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka. Vkus mu nejde upřít, teď o vše přijde bez rezervních cen
včera
Ferrari ukázalo nový supersport se dvěma volanty. Auto bude prodávat, reálně ale nikdo nezatočí ani s jedním z nich
včera
Aby to nezapadlo: I s koncem roku 2025 si můžete v ČR koupit nový 130koňový dieselový rodinný kompakt za 430 tisíc Kč
včera
Maserati vůbec poprvé předalo svou techniku italské policii, své prodeje tím zvýšilo dramaticky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
