Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl

Netušíme, kolik lidí si takové auto mohlo koupit, soudě podle jeho výskytu v bazarech ale muselo jít o naprostou hrstku. Pokud jste ovšem ochotni skousnout jeho nuznost, máte možnost mít doma i zánovní Octavii za méně než nejlevnější nové auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl

3.8.2022 | Petr Miler

Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl

/

Foto: T.L Automobile, publikováno se souhlasem

Netušíme, kolik lidí si takové auto mohlo koupit, soudě podle jeho výskytu v bazarech ale muselo jít o naprostou hrstku. Pokud jste ovšem ochotni skousnout jeho nuznost, máte možnost mít doma i zánovní Octavii za méně než nejlevnější nové auto.

Naprostá většina lidí chce od života maximum. Je to logické, máme to v povaze a žene nás to vpřed - kdybychom po něčem takovém netoužili, asi se spokojíme s chytáním mamutů a jejich následném opékání na ohni v „šatech” z fíkových listů. Obvykle tedy chceme i maximum od auta a limituje nás pouze to, co si reálně můžeme dovolit pořídit a „živit”. Snem snadno bude něco jako Porsche Panamera ST 4,0 V8 Turbo, realitou spíše Škoda Octavia Combi 1,5 Turbo.

Většina lidí prostě skončí u nějakého kompromisu, nakonec na Octavii 1,5 TSI není nic špatného. Pak jsou tu ale tací, kteří po ničem extra ani neprahnou a spokojí se obyčejným autem ve specifikaci blízké té úplně základní. Že to nezřídka bývají starší lidé, může být dáno čímkoli od jejich spořivosti či nízkých nároků až po manipulativní chování prodejce, který se potřebuje zbavit nějaké nechtěné skladovky. Ať tak či onak, právě starší člověk sáhnul po Octavii na fotkách níže, ve které z příplatkové výbavy nenajdete skoro nic.

Bylo a je to provedení tak raritní, že možná ani nevíte, že se takové vyrábělo. A skutečně si to nemusíte vyčítat, neboť v současné inzerci v celém širém Německu najdete jeho pouhých 7 exemplářů - jestli se jej prodaly stovky kusů po celé Evropě musel to být zázrak. Není tedy divu, že se dnes nic takového dnes pořádně nevyrábí. A pokud ano, nevyrábí to Škoda. Také u té si ale ještě před necelými deseti lety šlo koupit auto, které je kouzelné právě svou podivností, je to hotová spása odříkačů světských požitků.

Dnes už taková auta opravdu skoro nikdo neprodává, nemá to ani ekonomický smysl. V určité chvíli jako automobilka zjistíte, že věci typu elektrická okna chce tolik lidí, že vás více stojí nabízet ta manuálně ovládaná pro lidi, kteří elektrické ovládání nevyžadují. A protože takových prvků existuje více a více, automobilky paradoxně z ekonomických důvodů nabízejí v základu větší, nikoli menší standard. Své k tomu řekl i rozmach různých operativních leasingů, kde i relativně významné položky výbavy ovlivňují měsíční úhrady o drobné. Nekoupíte si elektrická okna, abyste ušetřili 20 haléřů za měsíc? Asi ne.

Ještě na začátku minulé dekády ale končila éra, kdy bylo obvyklé nedat autu v základu prakticky nic. Jen tak se mohlo stát, že dále existovala Škoda Octavia Classic, kterou šlo vybavit motorem 1,4 bez turba s výkonem pouhých 80 koní, plechovými koly, zdánlivě lákavou červenou barvou (která ale nezřídka byla u automobilek jedinou nepříplatkovou) a interiérem tak prostým, že se v něm nenašlo místo nejen pro jediné elektricky ovládané okno, ale ani pro chromované cokoli. Černo-šedé téma uvnitř narušují jen chromované obroučky ovladačů ventilace a rádia - už tehdy škodovka věděla, že dělat je ryze „gumové” pro pár lidí, kteří si koupí vůz jako tento, nemá smysl.

Výsledkem je na jednu stranu zoufale neatraktivní auto, do kterého si původní kupec bůhvíproč přikoupil jen přední mlhovky a lepší rádio. Protože má ale najeto pouhých 20 tisíc km, vypadá dodnes jako nové a je hotovou spásou pro moderní askety, kterým už dnes automobilky pomalu nic nenabízí.

Jestli je to pro vás zajímavá nabídka, posuďte sami, nakonec je to ale zánovní Škoda Octavia za 9 999 euro, tedy asi 246 tisíc Kč. Podíváme-li se na nejlevnější nová auta dneška, zjistíme, že za 246 tisíc už se neprodává nic a i za 346 tisíc je k mání pořád jen navoněná bída. Vedle toho ani Octavia 1,4 Active s téměř nulovým opotřebením nevypadá zase tak marně. Ale každý má o autě jiné představy - berte, nebo nechte být, na každý pád je to raritní nabídka, tohle auto svého času opravdu nechtěl skoro nikdo.


Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 1 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 01Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 2 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 02Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 3 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 03Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 4 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 04Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 5 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 05Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 6 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 06Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 7 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 07Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 8 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 08Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 9 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 09Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 10 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 10Zánovní Škoda Octavia za 250 tisíc Kč není vtip, jde ale o bizarní verzi, kterou nikdo nechtěl - 11 - Skoda Octavia 14 2012 nejeta prodej 11
10 let stará Octavia II téměř bez jakékoli výbavy a s motorem 1,4 je skutečně pozoruhodný lístek na vlak do minulosti. Taková auta už se dnes pořádně ani nevyrábí, za 246 tisíc korun ji lze vnímat i jako zajímavou nabídku. Foto: T.L Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.