Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vybrali auta, kterým nejspíš „odejde” motor, jsou mezi nimi i dva Němci
23.7.2020 | Petr Prokopec
Pokud máte spadeno na ojeté auto a rádi byste se vyhnuli výdajům na rozsáhlé opravy motoru, raději se vyhněte dvěma vozům. Jsou ostatně už vyhlášené svými problémy.
V případě benzinových a dieselových vozů je pohonná jednotka tím nejdražším komponentem, jehož opravy jsou patřičně nákladné. I když jsou poruchy jiných částí vozu nepříjemné, snad s výjimkou komplikovanějších převodovek a komplikovaných podvozkových systémů bývají jejich opravy nesrovnatelně dražší. Pokud tedy hledáte svůj nový dopravní prostředek mezi ojetinami, rozhodně byste měli věnovat pozornost studiím, které se na spolehlivost motorů zaměřují.
S jedním takovým žebříčkem aktuálně vyrukoval magazín Consumer Reports, jenž se soustředil na americký trh. Z větší míry je tak pro nás irelevantní, neboť vozy jako Chevrolet Equinox, Cadillac SRX či Acuru MDX u nás oficiální cestou neseženete. A i jako individuálně dovezené jsou často větší vzácností než Ferrari. Proto naši pozornost budeme věnovat pouze dvěma evropským zástupcům, kteří se mezi nejhorší desítku probojovali. Ještě předtím ale v rychlosti nahlédneme do zákulisí.
Magazín Consumer Reports vycházel ze svého každoročního průzkumu, ve kterém se zaměřil na hledání nejčastějších problémů. Fatální selhání pohonné jednotky vyžadující generální opravu mezi ně nepřekvapivě patřilo, stejně jako starosti s převodovkou. Majitelé přitom velmi často zmiňovali hlavně špatné komprese, za kterými stály opotřebované pístní kroužky. Mimo to ovšem kritika mířila také ke hřídelím či táhlům. To ovšem po většinu případů vyžadovalo vyjmutí a rozmontování pohonné jednotky.
Tato skutečnost měla velký vliv na podobu žebříčku, neboť v případě evropských vozů Američané často poukazovali na neochotu servisů se agregáty vůbec zabývat, jakkoliv se jednalo o autorizované podniky. Důvodem byla značná komplexnost oproti americkým motorům. Pokud tedy zákazník nebyl rovnou odmítnut, nakonec se namísto opravy svého agregátu dočkal spíše jiného. Nikoliv však zcela nového, nýbrž pouze takového, jenž byl automobilkou přepracován a měl by již být bezproblémový.
Toto řešení nicméně nemusí vést k absolutní spokojenosti, jak naznačují majitelé oněch evropských aut s nejrizikovějšími motory. „Do tohoto auta jsme nacpali již 12 tisíc dolarů. Něco se porouchá, necháme to opravit. Pak se porouchá něco jiného a zase to musíme nechat opravit. Jsme v důchodovém věku a nemůžeme si dovolit koupi nového vozu,“ říká majitel Audi A4, jehož benzinový dvoulitr je právě jednou z vůbec nejméně spolehlivých jednotek.
V případě německého vozu jde konkrétně o generaci B8 v provedení 2,0 TFSI z let 2009-2010, přičemž selhání agregátu přichází nejčastěji po najetí 170 tisíc kilometrů. U druhého problematického Evropana, tedy u Mini Cooperu/Clubmanu pak můžete najet o chlup více (200 tisíc km), přičemž se pro změnu jedná o modelové roky 2008-2009. Nicméně poté dle majitelů problémy dostihnout jak atmosférickou verzi 1,6litrového čtyřválce, tak i tu přeplňovanou.
Pokud toužíte po ekvivalentu Audi A4, magazín Consumer Reports doporučuje hlavně japonské vozy jako Lexus ES, Infiniti G či Acuru TL. S prvním dvěma zástupci se na evropském trhu setkat můžete, na takovou Mazdu 3, která je doporučována namísto Mini, pak lze přímo vsadit. Jak se tedy ukazuje, minimálně z amerického úhlu pohledu pořekadlo „Japonec až na konec“ určitě neplatí.
Audi A4 2,0 TFSI je po stránce motorické nejhůře hodnoceným vozem Consumer Reports. Foto: Audi
Mini Cooper se umístil jen o dvě příčky lépe, v jeho případě jsou navíc majitelé servisy i odmítáni. Foto: Mini
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 2 hodinami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 3 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 5 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 6 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva