Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vybrali auta, kterým nejspíš „odejde” motor, jsou mezi nimi i dva Němci
23.7.2020 | Petr Prokopec
Pokud máte spadeno na ojeté auto a rádi byste se vyhnuli výdajům na rozsáhlé opravy motoru, raději se vyhněte dvěma vozům. Jsou ostatně už vyhlášené svými problémy.
V případě benzinových a dieselových vozů je pohonná jednotka tím nejdražším komponentem, jehož opravy jsou patřičně nákladné. I když jsou poruchy jiných částí vozu nepříjemné, snad s výjimkou komplikovanějších převodovek a komplikovaných podvozkových systémů bývají jejich opravy nesrovnatelně dražší. Pokud tedy hledáte svůj nový dopravní prostředek mezi ojetinami, rozhodně byste měli věnovat pozornost studiím, které se na spolehlivost motorů zaměřují.
S jedním takovým žebříčkem aktuálně vyrukoval magazín Consumer Reports, jenž se soustředil na americký trh. Z větší míry je tak pro nás irelevantní, neboť vozy jako Chevrolet Equinox, Cadillac SRX či Acuru MDX u nás oficiální cestou neseženete. A i jako individuálně dovezené jsou často větší vzácností než Ferrari. Proto naši pozornost budeme věnovat pouze dvěma evropským zástupcům, kteří se mezi nejhorší desítku probojovali. Ještě předtím ale v rychlosti nahlédneme do zákulisí.
Magazín Consumer Reports vycházel ze svého každoročního průzkumu, ve kterém se zaměřil na hledání nejčastějších problémů. Fatální selhání pohonné jednotky vyžadující generální opravu mezi ně nepřekvapivě patřilo, stejně jako starosti s převodovkou. Majitelé přitom velmi často zmiňovali hlavně špatné komprese, za kterými stály opotřebované pístní kroužky. Mimo to ovšem kritika mířila také ke hřídelím či táhlům. To ovšem po většinu případů vyžadovalo vyjmutí a rozmontování pohonné jednotky.
Tato skutečnost měla velký vliv na podobu žebříčku, neboť v případě evropských vozů Američané často poukazovali na neochotu servisů se agregáty vůbec zabývat, jakkoliv se jednalo o autorizované podniky. Důvodem byla značná komplexnost oproti americkým motorům. Pokud tedy zákazník nebyl rovnou odmítnut, nakonec se namísto opravy svého agregátu dočkal spíše jiného. Nikoliv však zcela nového, nýbrž pouze takového, jenž byl automobilkou přepracován a měl by již být bezproblémový.
Toto řešení nicméně nemusí vést k absolutní spokojenosti, jak naznačují majitelé oněch evropských aut s nejrizikovějšími motory. „Do tohoto auta jsme nacpali již 12 tisíc dolarů. Něco se porouchá, necháme to opravit. Pak se porouchá něco jiného a zase to musíme nechat opravit. Jsme v důchodovém věku a nemůžeme si dovolit koupi nového vozu,“ říká majitel Audi A4, jehož benzinový dvoulitr je právě jednou z vůbec nejméně spolehlivých jednotek.
V případě německého vozu jde konkrétně o generaci B8 v provedení 2,0 TFSI z let 2009-2010, přičemž selhání agregátu přichází nejčastěji po najetí 170 tisíc kilometrů. U druhého problematického Evropana, tedy u Mini Cooperu/Clubmanu pak můžete najet o chlup více (200 tisíc km), přičemž se pro změnu jedná o modelové roky 2008-2009. Nicméně poté dle majitelů problémy dostihnout jak atmosférickou verzi 1,6litrového čtyřválce, tak i tu přeplňovanou.
Pokud toužíte po ekvivalentu Audi A4, magazín Consumer Reports doporučuje hlavně japonské vozy jako Lexus ES, Infiniti G či Acuru TL. S prvním dvěma zástupci se na evropském trhu setkat můžete, na takovou Mazdu 3, která je doporučována namísto Mini, pak lze přímo vsadit. Jak se tedy ukazuje, minimálně z amerického úhlu pohledu pořekadlo „Japonec až na konec“ určitě neplatí.



Audi A4 2,0 TFSI je po stránce motorické nejhůře hodnoceným vozem Consumer Reports. Foto: Audi
Mini Cooper se umístil jen o dvě příčky lépe, v jeho případě jsou navíc majitelé servisy i odmítáni. Foto: Mini
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech včera 12:50
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese včera 12:41
- Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika 15.7.2025
- Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike 15.7.2025
- Comeback Jorge Martina na Masecu 15.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 2 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 2 hodinamiSlavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
před 8 hodinamiProdeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
před 10 hodinamiMuž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 07.16. 20:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93
- BMW Divize 07.16. 14:31 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.16. 12:32 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.15. 21:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 07.15. 19:51 - Stepan