Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Antiradar: šestý smysl řidiče
16.1.2012 | inzerce
Antiradar není nelegální pomůckou mladých „pirátů”, k užitku může být každému aktivnějšímu řidiči. Co je dobré vědět, jaký vybrat a kde jej pořídit?
Pravděpodobně jste o nich již slyšeli, antiradary používají v ČR desetitisíce lidí a každý, kdo je vyzkoušel, se s nimi rychle spřátelil. Radarový detektor, hovorově nazývaný „antiradar”, je zařízení schopné detektovat policejní radary a řidiče na ně včas upozornit. Jejich hlavní přínos je tedy logicky takový, že ochrání řidiče od pokuty za překročení rychlost i od nepříjemných trestných bodů a dalších případných postihů.
Antiradary jsou v ČR stále oblíbenějším zařízením a vídáme je na čelních oknech okolo nás projíždějících automobilů každou chvíli. Řidiči se s nimi cítí lépe, mají větší jistotu a místo neustálého sledování tachometru se mohou plně věnovat řízení. Pro velkou část řidičské populace, zejména pro profesionální řidiče a vůbec všechny, kteří toho hodně najezdí, znamenají prakticky jedinou možnost, jak předejít skoro jistým potížím a nepřijít o řidičský průkaz. A to nezávisle na tom, zda se jedná o slušné řidiče, či nikoliv. Není žádným tajemstvím, že policie u nás nezřídka měří rychlost na takových místech, kde se za hranicemi povoleného limitu bez uzardění pohybují i dědečkové v naleštěných Feliciích, kteří si často neadekvátního omezení rychlosti jednoduše nevšimli. Při nájezdu už pár desítek tisíc kilometrů ročně může být tento přístup pro řidiče likvidační.
Antiradary jsou jen pro „piráty”?
Nejen v naší zemi koluje mýtus, že uživatelé antiradarů jsou především mladí nevybláznění řidiči, kterým sotva stačil uschnout inkoust na řidičskému průkazu. To je ale velký omyl. Typický uživatel je lépe situovaný řidič středního věku, který si investici do podobného zařízení služby může dovolit. Uživatelů ve věku do 30 let je relativně málo, něco jako kvalitní antiradar je pro většinu z nich příliš nákladný.
Další skupinou jsou obecně lidé, kteří řidičský průkaz potřebují k výkonu svého povolání. Represivní složka silničního zákona jim nedává příliš na výběr a 33 793 „pirátů”, kteří přišli za posledních 5 let o řidičský průkaz, je toho důkazem. Plných 675 219 řidičů, kteří mají body v kartě řidiče, dělí od ztráty řidičského oprávnění často pouze to, že jezdí málo a vybodovat se jednoduše nestihnou. Dalším zajímavým faktem, že nejvíce bodovaných „mladých silničních pirátů” je ve věku 35 a 40 let, nejčastěji jsou tedy bodováni řidiči s praxí 10-20 let... (data k srpnu 2011).
Přenosný pasivní antiradar přijde vhod praktiky každému řidiči
Antiradary jsou obvykle pasivní, mohou ale být i aktivní
Pasivní antiradar je zařízení, které vás informuje o tom, že se blížíte k policejnímu radaru. Toto zařízení nic nevysílá, jen přijímá a proto je 100 % legální a není problém jej mít ve vozidle. Pasivní antiradar můžete zakoupit ve dvou verzích a to přenosné a napevno zabudované ve vozidle.
Přenosné antiradary můžete mít umístěné na čelním skle, některé na sluneční cloně. Jejich výkonnost je dostačující, pokud si vyberete typ antiradar určený pro použití do České republiky.
Dalším typem jsou napevno zabudované antiradary do vašeho vozu, tato zařízení detekují radary na větší vzdálenosti než přenosné a jsou naprosto diskrétní. Nemusíte je při každé zastávce sundavat z čelního skla a schovávat. Anténu pevného antiradaru máte namontovanou v přední masce vozidla a v interiéru máte umístěný jen malý ovládací panel.
Napevno zabudované sady ocení náročnější uživatelé
Aktivní antiradary neboli rušičky jsou napevno montovaná zařízení, která ovlivňují policejní měření. Použití těchto produktů je v České republice zákonem zakázáno (pokuta za použití rušičky je od pěti do deseti tisíc korun), a tak si je lze pořídit jen pro jízdy do míst, kde je možné je legálně používat. Rušičky vás pak ochrání proti měření laserovými pistolemi, které policie na celém světě používá stále častěji. Některé rušičky mají homologaci jako například parkovací asistent nebo otvírač garážových dveří, a tak není problém ani to, že se stanou pevnou součástí vozu.
Pasivní detektory vás ochrání proti měření, které je Policií používáno cca ze 75 %, další část zaujímá měření pomocí laserových pistolí a na to jsou pasivní detektory dá se říci krátké. Pokud chcete mít 100 % ochranu i oproti policejním laserům, je třeba zakoupit rušičku a to kvalitní a homologovanou pro montáž do vozidla. Pak nebudete mít, jak se mnoho lidí bojí, problém se zákonem.
Rada, jak si vybrat dobrého prodejce je taková: prověřte si, zda prodejce má produkty určené pro prodej do ČR. V ČR Policie používá pásma měření, které detektory dovážené z USA nejsou schopné odhalit. Prodejce vám musí nabídnout osobní odběr na prodejně, případně zkoušku měření, abyste viděli, jak zařízení funguje. Stejně jako v jiných oborech je dobré, pokud má prodejce nějakou historii a reference, ale to jistě dobře víte sami.
Aktivní antiradary není možné v Česku používat, pořídit si je ale můžete zcela legálně
Kolik antiradary vlastně stojí?
Opravdu solidně fungující zařízení, které oproti levným variantám skutečně funguje, je 100 % legální a s potřebnými atesty, stojí řádově desetitisíce korun. Vše je však otázkou preferencí. Mnozí lidé si myslí, že antiradar nepotřebují, stejně tak jako například kožená sedadla s pamětí, která pořídíte za obdobnou cenu. Obecně se dá říci, že cena antiradarů je většinou zlomkem ceny automobilu, ve kterém se používají.
Jsou tedy antiradary legální a fungují na 100 %?
Toto jsou asi nejčastěji neznámé všech potenciálních zájemců. Odpověď je jednoduchá, zakoupíte-li si antiradary od naší společnosti, dostanete naprosto legální a 100 % funkční zařízení včetně důležitých právních podkladů, abyste si mohli být jisti před případným střetem s policií. Při výběru zařízení nemusíte studovat technické parametry a podobné záležitosti, vše jsme dávno udělali za vás a vybrali jsme pro vás ta nejlepší dostupná zařízení v dané cenové kategorii pro garanci vaší plné spokojenosti.
Naše zařízení mají všechny potřebné atesty a žádné zákony jejich používáním neporušujete. Přesto, že jsou naše produkty legální, jsme si vědomi obecného vědomí v ČR a u všech antiradarů (kromě přenosných) provádíme diskrétní instalace tak, aby přítomnost zařízení ve voze nepoznal ani sám jeho majitel.
Společnost AntiRadary.NET s.r.o. si v uplynulých pěti letech vybudovala důvěru světových výrobců a nyní je pro náš region výhradním distributorem většiny z nich. Naší doménou jsou především 100 % péče o zákazníka a 100 % servis od zapůjčení náhradního vozidla až po komplexní konzultační služby. Jako společnost s dlouholetými zkušenostmi jsme si vytvořili širokou klientelu zákazníků, spokojenou nejen s vysokou kvalitou zařízení, ale i profesionální montáží, záručním i pozáručním servisem a neméně podstatným kvalitním poradenstvím. Naše zkušenosti v oboru jsou jednoduše největší.
Zajímavá fakta o antiradarech
V ČR je v provozu více než:
40 000 přenosných antiradarů
10 000 pevně zabudovaných antiradarů
5 000 laserových rušiček
Je ochrana s antiradarem opravdu stoprocentní?
Nepřímou úměrou ve výkonnosti je cena. Antiradary v cenách:
3 - 10 000 Kč ochrání z 20 %
15 - 20 000 Kč ochrání z 70 %
30 - 40 000 Kč ochrání z 90 %
40 - 80 000 Kč ochrání ze 100 %
Kdo je typický uživatel antiradaru?
cca 80 % muži, 20 % ženy
většinou ve věku okolo 40 let
podnikatelé, manažeři, profesionální řidiči
majitelé vozu vyšší střední třídy
řidiči s více než dvacetiletou praxí
Rada závěrem
Nákupem antiradaru vkládáte ve svého prodejce obrovskou důvěru. Není to jako nákup televize. Pokud vám prodejce prodá zařízení, které nebude fungovat spolehlivě, může se vám stát a dříve nebo později se stane, že vás policie přesto změří a to v situaci, kdy na antiradar spoléháte. Proto pečlivě vybírejte, kde nákup antiradaru uskutečníte a informace od konkrétního prodejce si vždy ověřte u konkurence, nebo z referencí dalších uživatelů. Jedině tak máte jistotu, že zakoupíte spolehlivě fungující zařízení. Jako ve všech oborech se bohužel i v oboru antiradarů objevují prodejci, kteří zneužívají důvěry zákazníků a možné následky asi není nutno více zdůrazňovat.
Přejeme vám mnoho bezpečně ujetých kilometrů.
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis